Digital Performer

misha

Stamgast
Beste Lezer,

Ben opzoek naar iemand die ervaring heeft met het progr. Digital performer

affin

Zinds kort werk ik met digital performer,
en heb in het verleden met cubase gewerkt,
daar kon je in de key edit mode , snel een nummer schrijven,
Dit dmv een soort potloodje kon je handig/vlot de lengte van een noot "tekenen"

Nu heb ik het progr digital perf. +handleiding doorgespit ,
en krijg het donkerbruin vermoeden dat die functie niet op dit programma zit
Je kan wel via grapic editing (wat veel lijkt op de key edit van cubase) dingen wijzigen, maar niet schrijven of tekenen met het potloodje zoals bij cubase

De grote vraag is dus,
-of ik die functie overhet hoofd zie?
-of is het niet mogelijk met digital performer op die wijze een nummer te schrijven?

ben benieuwd

met vriendeljke groet

Misha

noten tekenen kan gewoon in je pianoroll. Je verwijst nu naar de drumeditor waarin je weergave heel anders is en je ook iedere noot die je wilt gebruiken eerst moet toevoegen (dit gewoon vanwege de ritme secties maar ook omdat je zo de keuze hebt om gewoon in 1 oogopslag alle drum dingen te editten maar dit naar verschillende instruments bijvoorbeeld stuurt)

Een ding vind ik echter heel raar bij je... Je claimt versie 6.03 te hebben maar de laatste versie die ik ken is 5.13? Versie 6 is op een aantal beurzen te zien geweest maar nog niet officieel uitgebracht...

Als oud cubase gebruiker vind ik de manier waarop het potloodje werkt niet zo fijn in DP. Cubase vond ik prettiger. Vooral de lengte van een noot tekenen en wijzigen etc vind ik wat minder. Gebruik dan ook bijna geen midi meer.

Performer

Performer

Een ding vind ik echter heel raar bij je... Je claimt versie 6.03 te hebben maar de laatste versie die ik ken is 5.13? Versie 6 is op een aantal beurzen te zien geweest maar nog niet officieel uitgebracht...

Hij bedoeld Performer 6.03 en niet Digital Performer

Hij bedoeld Performer 6.03 en niet Digital Performer

Dan vind ik het raar dat hij overal Digital Performer noemt ipv Performer en ook dat hij een site laat zien waarop men het heeft over Digital Performer.

Als de gebruiker in kwestie in staat is om een volledig versienummer te geven van een programma (6.03) dan zou deze gebruiker zeker in staat moeten zijn om de programmanaam te noemen.

Daarbij, Performer 6 (of er een 6.03 is weet ik niet) is volgens mij zelfs Pre OS9. Lijkt me stug dat hij nu nog hierop werkt voor audio op een machine van pak em beet 10 jaar oud?

klopt mrk,attent van je,
heb me vergist het is performer 6,03,
dacht dat dit digital performer is....niet dus...
volgens mij is het idd een oud programma,

ik was namelijk opzoek naar een midi interface met meerdere in/uitgangen,
zodoende kwam k terecht bij iemand die een geschikte interface had en een (oude) power pc , waar de interface op aangesloten stond,
een compleet werkend setje dus
en deze kon deze voor een prikje overnemen, zodoende ben ik aan dit programma gekomen.

het gekke is wel dat je in quick scribe notation (editor /notenschrift) wel tools heb om te schrijven, en niet in grapic editor?

Is idd een fijn programma. Ik heb er jaren met veel plezier mee gewerkt. Werkt perfect onder OS 9.2.2.

Back