Ban voor forumlid mono-poly

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
het gezeur over wat mods wel en niet moeten doen

WAT EEN GEZEUR OM NIKS

ben het eens dat tal van dingen anders zouden kunnen/moeten
maar geef mods wel de ruimte om nieuwe dingen te introduceren hoe stom ze in het begin ook kunnen zijn of wat voor losers het in jouw ogen ook mogen wezen

of monopoly terug moet komen en of zijn ban terecht is is geen van alle onze zaak maar dat van de mods die de boel hier draaiende houden

roepen ''zullen we allemaal wegblijven'' is echt onzin
weet je wat ik zeg dat het BLUF is bewijs nu het tegendeel maar ;)

tevens zou een donatie link op de voorpagina wat extra poen in het laadje kunnen brengen (als extra motivatie om elke dag maar weer het forum schoon te houden)

Dit is een van de eerste keren dat ik het persoonlijk maak, maar dat komt ook omdat mono het op zijn site persoonlijk naar mij richt. En dat is wat me raakt ja..

Lijkt mij passend hierop ook even te reageren daar ik die enquete van Wout heb verwijderd. Daarbij heb ik Wout via PB aangegeven dat hij mij altijd persoonlijk kan benaderen als hij over dit soort kwestie met de mods wil spreken, maar dat dit soort discussies in het openbaar eigenlijk niet gepast zijn. En dat vind ik nog steeds.

Persoonlijk zie ik mono ook graag weer terug, maar ik schaar me bij Jeroen, dat eerst een normaal telefoontje of communicatie op zijn plaats is. E.e.a. is geëscaleerd, even afkoelen nu... en mono dus ook. Trouwens wil ik sowieso het (absurde) idee bestrijden dat mods hier "zomaar" mensen bannen, en al helemaal bannen voor altijd.

Dit komt allemaal wel op zijn pootjes, daar heb ik alle vertrouwen in. Maar dat gebeurt niet door ongefundeerd roepen en schreeuwen op basis van halve informatie. Eerst maar eens persoonlijk contact met mono zelf.

Dit is een van de eerste keren dat ik het persoonlijk maak, maar dat komt ook omdat mono het op zijn site persoonlijk naar mij richt. En dat is wat me raakt ja..

maar die ban was toch ook persoonlijk op monopoly gericht? zoals al eerder in deze thread gememoreerd, er worden wel schevere schaatsen gereden, maar mono wordt gebanned.

de reactie op zijn site is typisch des mono's en dat mag wel wat minder, maar een beetje invoelen kan ik het wel. en dan rekent hij op jou, omdat je in onderling contact zo'n toffe kerel bent. en ook dat herken ik. en dan voelt ie zich lullig dat de rijen der moderators toch gesloten blijven en wellicht is ie dan teleurgesteld in jou. en ook dat herken ik wel.

een positieve kijk op jouw optreden zou het commentaar kunnen opleveren dat je naar alle kanten redelijk probeert te zijn en de lieve vrede probeert te bewaren. een heel negatieve kijk zou de visie kunnen opleveren, dat je een januskop hebt.
ik weet het ook niet hoor, maar mono's teleurstelling kan ik me wel een beetje voorstellen.

het gezeur over wat mods wel en niet moeten doen

WAT EEN GEZEUR OM NIKS

Het is geen gezeur om niks als je hier dag in dag uit rondhangt. Dan is het niet zo gek dat er een beetje commotie en emotie onstaat. Vergeet niet dat mono naast het uithangen van een botte boer ook verantwoordelijk was voor behoorlijk wat interessante content en bijv. het organiseren van meetings.

En voordat menigeen dat hackverhaal onderdeel van z'n argument gaat maken... wat is daar van waar?

Tenslotte ben ik ook wel voor een rechtlijnig beleid, enkel denk ik dat mono nu het slachtoffer na een aantal bloed-onder-de-nagel vandaan halende incidenten o.a. met een niet nader te noemen sujet uit onze groep zuiderburen. Dat mono zich kennelijk daar in het minst politiek heeft uitgedrukt levert hem dan een ban op.

Verder weet ik er het fijne niet van. Zal er ook niet om janken. Maar begrijp wel dat de, hopelijk tijdelijke, aftocht niet stilletjes verloopt.

Bannen op een publiekelijk forum werkt toch niet.

En dit herinnert me aan een keer dat mono op het punt stond om te kappen hier en ik toen tegen hem zei dat zolang hij het hier nog naar z'n zin had hij hier gewoon moest blijven posten.
(En dan liefst op een normale manier. Want mensen uitschelden is nergens goed voor.)

En dat geldt voor iedereen hier. Je komt hier voor je lol. Niet voor moderators of mensen die je niet mag. Alleen dat krijgt je er 'gratis' bij dus zal je het daar ook maar mee moeten doen.

En voordat menigeen dat hackverhaal onderdeel van z'n argument gaat maken... wat is daar van waar?

Dus beste kwok, jij vertelt me met andere woorden dat ik lieg en het uit men duim zuig? :)
Ik had ooit een zware discussie met mono, waarna hij plots al mijn privéberichten kende en deze aan me navertelde. Hoe hij dat gedaan had, geen idee maar wat wil je dat ik zeg? Ik zit hier geen letter te verzinnen hoor. Ik vond zoiets gewoon onbeschoft.

Lijkt mij passend hierop ook even te reageren daar ik die enquete van Wout heb verwijderd. Daarbij heb ik Wout via PB aangegeven dat hij mij altijd persoonlijk kan benaderen als hij over dit soort kwestie met de mods wil spreken, maar dat dit soort discussies in het openbaar eigenlijk niet gepast zijn. En dat vind ik nog steeds.

Persoonlijk zie ik mono ook graag weer terug, maar ik schaar me bij Jeroen, dat eerst een normaal telefoontje of communicatie op zijn plaats is. E.e.a. is geëscaleerd, even afkoelen nu... en mono dus ook. Trouwens wil ik sowieso het (absurde) idee bestrijden dat mods hier "zomaar" mensen bannen, en al helemaal bannen voor altijd.

Dit komt allemaal wel op zijn pootjes, daar heb ik alle vertrouwen in. Maar dat gebeurt niet door ongefundeerd roepen en schreeuwen op basis van halve informatie. Eerst maar eens persoonlijk contact met mono zelf.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Ik heb net mono aan de telefoon gehad en wij geloven allebei dat het wel weer in orde komt. Blij dat ik hem gesproken heb! :)

Ik kan weer lachen.

Ok kwok, als jij het zegt...
Dus als iedereen zoiets onbeschoft doet is het ok? :)

Maar goed, bij nader inzien was mijn eerste reactie wat impulsief en mag mono gerust terugkomen. Het ging er mij meer om dat die ban misschien niet ENKEL gebaseerd was op die ene uitspraak over belgen, maar eerder een ophoping van...

Laatst gewijzigd:
nee mono mag niet weg

anders kan ik hem niet meer bereiken via PB

en dat moet ik nog steeds doen omdat ik hem iets moet geven!

Ok kwok, als jij het zegt...
Dus als iedereen zoiets onbeschoft doet is het ok? :)

Dat is niet okay, hoewel ik het niet kan nalaten het een groot woord te vinden, ik denk dat menigeen er hier een heel destructief beeld bij hebben en gezien het feit dat die hack door jan en alleman werd gebruikt lijkt me dat geen reden om mono daar nu nog op af te rekenen. Ik kan me wel voorstellen dat jullie, gezien de soms pittige discussies in het verleden, geen beste vrienden zullen zijn :D.

Dat mono nu over de schreef is gegaan heeft voor zover ik weet een langere voorgeschiedenis waarin ook andere partijen betrokken zijn die de dans ontspringen.

Die hack is er niet meer.. Daar is een lelijke layout ;) voor in de plaats gekomen. :)

Dat is niet okay, hoewel ik het niet kan nalaten het een groot woord te vinden, ik denk dat menigeen er hier een heel destructief beeld bij hebben en gezien het feit dat die hack door jan en alleman werd gebruikt lijkt me dat geen reden om mono daar nu nog op af te rekenen. Ik kan me wel voorstellen dat jullie, gezien de soms pittige discussies in het verleden, geen beste vrienden zullen zijn :D.

Dat mono nu over de schreef is gegaan heeft voor zover ik weet een langere voorgeschiedenis waarin ook andere partijen betrokken zijn die de dans ontspringen.

Ben ik het wel mee eens. Nu ik weet dat iedereen het toen blijkbaar deed reken ik hem er ook niet meer op af, maar voel ik me eerder stom dat ik dus blijkbaar als enige er niet van wist :)

maar goed, voor zover ik gelezen heb gaat t allemaal wel goed komen.. als iedereen is afgekoeld zal je zien dat t allemaal weer met een sisser afgelopen is :biertje:

Ja hoor, komt heus wel goed. Er is ook al contact geweest met mono zelf inmiddels.

En van een permanente ban is in dit geval nooit sprake geweest...

Wel, ShortWave, natuurlijk hoef je me niet meer uit te leggen waarom je die Thread hebt verwijderd. Trigg was zo sympatiek hem wederom te plaatsen, wat bij de moderatoren toch het gevoel gegeven heeft dat er iets loos is omtrent het onderwerp 'strafpunten'. En verder is er geen enkele regel dat mensen consequent dienen te zijn.

Waar het mij om ging is toch die discussie te krijgen over meer openheid in het functioneren van dit forum aangaande het hanteren van de voor mij totaal onvindbare regels.

Of Mono nog hier wil fuctioneren, dat is geheel aan hem, toch? In ieder geval blijkt de wil tot communiceren nog behoorlijk aanwezig, bij iedereen.

ShortWave, je kent Smackos toch net zo goed als Mono? Dan weet je toch dat hij gewoon een 'vieze, gore, vuile Haagse asbak' is? Zo'n metalen grijze, die we vroeger zo lekker konden omtrappen, Danny en ik :)
Allemaal voor de show :D
Maakt trouwens best goeie muziek, die Smackos...

Meinte, je vergat nog een belangrijk punt: ergens staat een server te draaien en dat wordt ook door iemand betaald, meestal door één of meerdere moderatoren!

Wout

ShortWave, je kent Smackos toch net zo goed als Mono? Dan weet je toch dat hij gewoon een 'vieze, gore, vuile Haagse asbak' is? Zo'n metalen grijze, die we vroeger zo lekker konden omtrappen, Danny en ik :)
Allemaal voor de show :D
Maakt trouwens best goeie muziek, die Smackos...
Volgens mij delen jij en Danny niet zo heel veel "vroeger", als ik de leeftijden zo een beetje inschat ;) Overigens zou je Danny niet zo snel voor zo'n "vieze, gore, vuile Haagse asbak" verslijten als je hem in het echt zag. Dat aspect van z'n persona is vooral een online kwestie, vermoed ik.

Meinte, je vergat nog een belangrijk punt: ergens staat een server te draaien en dat wordt ook door iemand betaald, meestal door één of meerdere moderatoren!
Goed punt, nog meer hulde dus :halleluja

het enige wat ik wil zeggen is dat ik het allemaal niet weet wat er is afgespeeld,
maar je zult altijd mensen tegen komen die je niet zo aardig vind...
hou dan de eer aan je zelf en als iets echt de spuigaten uit loopt pb dan een mod.
als iedereen nou iets tolleranter zou zijn (en u hoor mij niet zeggen dat iemand dat niet is)
dan wordt het allemaal wat leuker op het forum...
het is een mooi forum maar ik merk dat er de laatste tijd een ietwat gespannen sfeer hangt...
hoe waar en wie weet ik niet maakt ook niet uit.

Laten we er met zijn allen wat van maken !
Life is to short to make it miserable

Dat neemt niet weg dat het jammer is dat iemand met dergelijke kennis en ervaring die niet meer met dit forum kan delen, maar gezien de vitriool die Dennis bijna vol-continu meende te moeten spuien, weegt dat voor mij niet op tegen hem "ont-bannen" [...]
Dit herroep ik trouwens, want bij nalezing is "vitriool" en "bijna vol-continu" niet van toepassing. Ik vermoed dat het een soort van onderbewuste projectie van mijn algehele gevoel over een deelverzameling van de regulars op Dennis is :( Met excuses aan Dennis, ik oordeelde te snel in deze.

is de ban opgeheven?
Nope, maar dat was ook niet de vraag van de thread starter.

Ik denk dat er genoeg gesproken en getypt is.. :slotje:

banningpolicy/ clemention -wilders

banningpolicy/ clemention -wilders

hallo,
heb me niet met enige discussie gemoeid, maar het wel gevolgd

( Ik probeer het opnieuw...

Mono/poly is namelijk gebanned op het forum. Niet dat mono mijn grootste vriend was, maar hij hoort er toch wel een beetje bij hier.

En ja, hij is weleens lomp en zegt soms stomme dingen, maar deze "ban" is / heeft nu al zeker lang genoeg geduurd!)

hier zit wel iets in, ieder mens heeft ook z'n verdienste, het punt is gemaakt en ik vraag me af of verder straffen niet averrechts werkt. hij/zij hoort/horen er wel bij, binnen de grenzen van fatsoen natuurlijk, maar dat punt was dus al duidelijk gemaakt.
daarnaast zijn er ook lieden , zonder namen te noemen , die wel tot 10% van hun post andere kwetsen , bedoeld of onbedoeld, dus als we namen gaan noemen weet ik er ook nog wel een paar.
misschien toch maar gewoon de achterdeur openzetten voor de toch wel gewaardeerde lastigaarts in kwestie.
kon het niet laten.
vr.gr. sunny :kimono:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back