hulp reparatie juno 60

sjeijk

®
lief forum

zijn er lieden die mij kunnen helpen aan het volgende:

- env/gate switch
- knopje voor op n slider
- linker houten zijkant

en dan nu wat serieuzer:

1: mn osc pitched omhoog als ik mn dco aan de bender koppel. Kent iemand dit probleem, is dit ergens simpel n knopje pitchen (dat hoop ik)

2: mn LFO trigger werkt niet. heeft iemand een idee waar het aan kan liggen

alvast bedankt

idem met mijn LFO trigger.. zou dit ook graag eens fixen.

heb je al de service manual? (edit: heb deze in bijgevoegd, zie verder)

Laatst gewijzigd:
gewoon wegdoen joh bassie
die ouwe troep ,....o o o ök sorry / iedereen is altyd soo gehecht aan hun mks-junos ===

en koop bv een siel opera 6
staat er eentje te koop van 350,-
vette bak analoog midi - knoppen ¨ssm based soort van polysix
maar dan met 2x osc en 3x lfo en velocity 2 a van de a/dsr ,...welke synth heeft dat nou indeze prijs klasse

iig je kan ook effe voordegrotere problemen ,..ff martijn ..music house ...vragen ...hunrepareren nog steeds a ...contant !
is by jouw om de hoek ,...
ipv van bv een juno60 ben k toch maar uitgekomen byde ax60 soort zelfde specs
aleen wel ander geluid maar ...ik ben happy met de meer mogelijkheden ...

ik heb de juno-6 service manual even geupload

buiten het geheugen gedeelte zou het moeten overeen komen

Attachments

• Service Manual.zip
    724,2 KB · Bekeken: 106
gewoon wegdoen joh bassie
die ouwe troep ,....o o o ök sorry / iedereen is altyd soo gehecht aan hun mks-junos ===

en koop bv een siel opera 6
staat er eentje te koop van 350,-
vette bak analoog midi - knoppen ¨ssm based soort van polysix
maar dan met 2x osc en 3x lfo en velocity 2 a van de a/dsr ,...welke synth heeft dat nou indeze prijs klasse

iig je kan ook effe voordegrotere problemen ,..ff martijn ..music house ...vragen ...hunrepareren nog steeds a ...contant !
is by jouw om de hoek ,...
ipv van bv een juno60 ben k toch maar uitgekomen byde ax60 soort zelfde specs
aleen wel ander geluid maar ...ik ben happy met de meer mogelijkheden ...

NEE

ik heb in het verleden ook zo´n probleem gehad en het bleek een transistor te zijn ergens op 1 van de prints, heb er toen lang naar moeten zoeken, beste is als je de schema´s hebt met een scoop gaan meten ipv onderdelen zomaar vervangen.

lief forum

zijn er lieden die mij kunnen helpen aan het volgende:

- env/gate switch
- knopje voor op n slider
- linker houten zijkant

en dan nu wat serieuzer:

1: mn osc pitched omhoog als ik mn dco aan de bender koppel. Kent iemand dit probleem, is dit ergens simpel n knopje pitchen (dat hoop ik)

2: mn LFO trigger werkt niet. heeft iemand een idee waar het aan kan liggen

alvast bedankt

Die LFO trigger is een vaker voorkomend probleem. Grote kans dat het de switch is. Is waarschijnlijk vuil. Ik heb de mijne met (vetvrije) contactspray weer aan de praat gekregen. En ja, contactspray; dat kan in zo'n switch. Los daarvan: baat het niet dan schaadt het niet als de switch toch al kapot is. Om te checken of de switch kapot is moet je het bender gedeelte demonteren en de switch kort sluiten. Als je trigger het dan weer doet is de switch het probleem. Indien je trigger dan nog steeds niet werkt zit je probleem elders.
Ik heb zelf via ebay in de UK wat (originele) onderdelen gevonden voor mijn Juno. Misschien daar eens proberen?

is er nog meer info te vinden over het LFO trigger probleem?

Ik zie als mogelijke oorzaken:

-de switch LFO auto/manual
-de LFO trigger knop (de grote witte)
-verbinding tussen de LFO trigger knop en de rest van de synth
-"iets anders", bv een transistor ergens in dit circuit

Ik ga vanavond niet meer uitzoeken wat bij de mijne de oorzaak kan zijn. Waar begin ik best te zoeken; wat is de meest courante oorzaak?

Nog niet? Dat zei je 2 jaar geleden ook al! ;) :D

Ik zal het bij gelegenheid eens proberen. Hopelijk is het niet al te moeilijk. Ik zal hem kortsluiten als eerste test om te zien of het inderdaad in de knop zit.

Op auto mode werkt de LFO wel perfect.

...omdat het niet werkt. ;)

Ik weet ook niet wanneer ik er aan toe kom hoor, er is hier zoveel in en rond het huis te doen. Maar mij kennende kan ik op een gegeven moment de nieuwsgierigheid toch niet meer bedwingen. Ik moet er ook nog eens een kabel voor solderen, want stereo is wel zo leuk.

Ik hou je iig op de hoogte.

Ander probleem:

De Juno heeft een klap gehad ter hoogte van de arp mode selector. De schakelaar op zich werkt nog als ik hem "doorpiep". Door de klap is er een grote printbreuk geweest. De banen zijn met tin hersteld, en lijken allen contact te maken (waar dat moet :)).

Nu is het probleem dat de arp in up&down staat, ongeacht de stand van de schakelaar. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

bijkomende info: unison mode is normaal gezien opstarten met transpose ingedrukt, arp mode op "up" en gaan met die unison. Dat werkt nu dus ook niet, dus ook voor dat deel van de logica merkt de juno niet dat de switch op "up" staat.

Back