Verzekeren?

chieltjuuhh

Ingeburgerd
Hallo mensen:mega:

mijn studio zit niet in huis maar in de schuur die aan het huis vast zit.
Is het handig om je studio apart te verzekeren? of moet ik mn ouders gewoon de verzekering laten uitbreiden?:smeris:

Omdat er al aan paar duizend euries aan spul staat enzo:walker:

bedankt!!

het is wel handig als je wat gebeurt, 2 weken geleden hebben ze mijn studio gestolen. Nu ben ik wel blij dat ik de verzekering heb laten uitbreiden...
Ik was dacht ik standaard verzekerd voor electronica/multimedia rond de 3000 euro. Ik heb dat toen laten verhogen naar 12 000. Dat was het maxium wat me lukte als student. Ook oa omdat m'n inboedel minder waard was.

Als ik dat niet had gedaan was ik nu al vele duizende euro's lichter geweest, ik moet nog afwachten hoeveel ik precies terug krijg vd verzekering.

let op de kleine lettertjes: een schuur, speciale apparatuur (studio?), etc. valt soms niet onder de standaard verzekering (heeft dan dus een aparte verzekering nodig). Een 'studenten-kamer verzekering' is bijvoorbeeld niet geldig als er geen slot op je deur zit (wat in veel studenten huizen het geval is), maar dit wordt zelden duidelijk vermeld.... Maak in ieder geval foto's van je studio (en apparatuur), zodat je, mocht het nodig zijn, 'bewijzen' hebt wat er allemaal stond.

Als je je apparatuur niet meeneemt (voor optredens e.d.) dan kun je ze het beste (lees: het goedkoopst) mee laten verzekeren in de inboedel. Let i.d.d. wel op de kleinen lettertjes aangezien je spul in een schuur staat naast het huis.

nee dat hoeft niet zolang je binnen je max verzekerd bedrag blijft. Maar je moet wel kunnen aantonen met behulp van foto's, handleidingen ect. wat je hebt.
Als je veel vintage appartuur en/of vinyl hebt is het mischien wel handig om een taxatie te laten maken.

Zo´n topic als dit zet je wel aan het denken. Heb gister mijn verzekeringspapieren er ook maar eens op nageslagen in hoeverre ik gedekt zou zijn. T lijkt goed te zitten, maar heb voor de zekerheid mijn tussenpersoon toch maar ff een mailtje gedaan. Verhalen als hierboven als diefstal ed. hoop ik nooit mee te maken (niemand denk ik), maar better safe then sorry.

Back