Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
H
Zolder = ong. als kamer 1
Is nog wat voor te zeggen ook...In de kamer met het mooiste uitzicht![]()
Ik zou persoonlijk voor kamer 2 gaan. Op zolder zul je last krijgen avn de schuine daken en eventueel de dakkapel. Zelf zit ik ook op zolderkamer en het is heel moeilijk (en duur) om een dergelijke kamer te isoleren en/of een akoestische behandeling te geven. Kamer 1 is weer iets te klein.
.Is nog wat voor te zeggen ook...
Inspiratie is ook belangrijk.

Schuine daken kunnen i.d.d. goed gebruikt worden voor de diffusie van geluidsgolven. Dat ben ik met je eens. Echter, vaak ben je genoodzaakt om in de dakkapel te gaan zitten (als die er is) en dat is wel funest voor de akoestiek.Ben ik het niet mee eens. Toen ik vroeger ook op een zolderkamer zat vond ik het akoestisch juist geweldig. Helemaal geen last van staande golven etc. vanwege de schuine wanden tegenover elkaar die je juist wilt!
Toen ik daarvoor nog in een normale rechthoekige kamer zat (3,5m x 4m) had ik juist ernstige problemen in het laag.
De nadelen van een zolderkamer kunnen wel zijn:
- Als het niet goed geïsoleerd is ga je dood in de zomer van de hitte en in de winter loop je compleet te bevriezen.
- Veel zolders hebben een houten vloer en deze kan in het laag als klankkast gaan fungeren, dat wil je natuurlijk niet.
het dak ziet er gwn zo uit : http://www.isotec.be/images/plaatsing8.jpg