Vst plugins weg in cubase na virusscan.

Mindhunter

Ouwe rot
Ik heb een complete virus scan / spyware scan gedaan met nod32 en hitman pro.

Nu zijn een aantal vst plugi's niet meer zichtbaar in Cubase SX3, terwijl de vst's wel gewoon als .dll file staan in de programfiles/steinberg/vstplugin.

Sommige kan ik wel gewoon gebruiken en sommige zijn onzichtbaar wanneer ik op F11 druk.

Ik weet bij god niet hoe dit kan? Er was niets van virus gevonden/verwijderd?

Misschien dat het ook aan wat anders ligt maar ik weet niet wat?

Het vreemde is ook:

Ik heb bv atmosphere van spectrasonics.

Deze atmosphere.dll file staat in
program files/steinberg/spectrasonics/atmosphere.dll

Normaal vond hij die altijd, nu niet....

Wanneer ik deze atmosphere.dll verplaats naar bv

program files/steinberg/rotzooi/atmosphere.dll

dan vind ie hem ineens wel en kan ik de plugin gewoon gebruiken??????????

even bij Devices > Plug-In Information de vinkjes voor de vst naam aan zetten en op update duwen.

Waarschijnlijk moet je SX even opnieuw starten, daarna zouden je plugins weer zichtbaar moeten zijn.

nu weet je meteen waarom je je studio partitie dedicated moet houden, als je geen 2de computer hebt zet dan gewoon een 2de OS erop voor je internet/overige werkzaamheden;) Bespaar je je deze ellende mee

Thanx maar,

Mmmmmmmm.... ze zijn allemaal bruin (unloadable)

Terwijl als ik ze in een directory rotzooi/ zet, ze wel gewoon te laden zijn???

Wanneer ik ze aanvink en op update druk blijven ze zogenaamd unloadable ??????????????

Ik heb momenteel een zelfde probleem.
Na een HD Crash heb ik alles van scratch af op moeten zetten.
Ook was ik tijdens de installatie de key van de Predator VTS kwijt.
Hier kwam ik achter toen ik de VST wilde gebruiken, kreeg een foutmedling maar die heb ik zonder te lezen weg geklikt.

Heb inmiddels een nieuwe key gehad via de Papen website en aangebracht in mijn key.
Vreemd is dat ik de VST nergens meer tegen komt in Cubase 5.
Al kijk in in Devices/Plug-in Information staat hij daar wel keurig in en ook aangevinkt.

Hoe krijg ik hem weer tot mijn beschikking?

Alvast bedankt.

Misschien een heel andere discussie, maar gebruik die troep van Hitmanpro dan ook niet. Het staat erom bekend iets meer dan je vaak lief is te verwijderen.
Zowiezo moet je tijdens opnemen niets van antivirus/firewall/spuwarescanners enz enz draaiend hebben. Allemaal uitschakelen die achtergrondprocessen.

kreeg het probleem nadat ik , naast sx3, cubase 4 installeerde .
weg was opeens de hartmann neuron vs, en nog wat anderen.
en dat op de mac.

Ik gebruik ook geen virus scanner het is een dedicated muziek PC.
Ben er inmiddels wel achter, het kwam omdat ik IE 8.0 als update had geinstalled.
8.0 eraf en alle problemen opgelost.

Sorry maar het klinkt alsof je je dedicated muziek PC niet zo dedicated is.... waarom zou je anders internet explorer willen updaten? Als je dedicated muziek PC aangesloten is op het internet zou ik er toch even een viruscanner erop knallen.

kreeg het probleem nadat ik , naast sx3, cubase 4 installeerde .
weg was opeens de hartmann neuron vs, en nog wat anderen.
en dat op de mac.

Hartmann Neuron vs op de Mac? Dat zou echt niet mis zijn ;)

Hartmann Neuron vs op de Mac? Dat zou echt niet mis zijn ;)
to 10.4.9 ging het goed op de g5singleprocessor, daarna ( upgrade cubase + 10.4.11 ) niet meer vlekkeloos.. nu alleen nog via bidule, maar het gaat wel

hij doet het volgens mij zelfs beter op de mac.
op pc had je een of ander probleem waarbij het werkgeheugen spontaan begon "over te lopen" waarna ie vast loopt.
op mac nog nooit gesignaleerd..
enige probleem natuurlijk:
geen intelmac 10.5 !

Dank! Het is alleen nogal een gok om een Neuron te kopen op de bonnefooi, lastiglastig...

Ik gebruik hitman pro op mijn muziek computer met Cubase 5 erop en mijn algemene computer die ik voor alles gebruik maar ook Cubase studio 4 en cubase LE erop

Elke dag als ik de computers opstart scanned Hitmanpro de computers en er is nog nooit een probleem geweest.

De rede dat ik Hitman pro op beide computer heb, is dat ik met een stick vaak muziek overhaal en zo'n stickje kan besmet worden.

Die IE 8 schijnt wel meer problemen te geven

Ik heb Cubase SX3 niet, maar als je een plugin niet meer ziet moet je die Cubase gewoon opnieuw laten scannen.
Kan je helaas niet vertellen hoe dit in SX3 gaat.

Groeten

Wim

Back