keuze: m audio axiom25 of korg microkontrol?

zjoerd

Ruiten DRI3
Ben nu ongeveer een jaar bezig met beats maken op de pc.
(Hip Hop, maar ik denk dat het voor deze vraag niet veel uit maakt wat je maakt)

nu denk ik dat mijn manier van werken een beetje makkelijker kan wanneer ik een:

M Audio Axiom 25 http://www.feedback.nl/?b=AXIOM25&a=186

of een

Korg MicroKONTROL http://www.feedback.nl/?b=KKOKSMICROCONT&a=186

ga kopen...?

Wat ik wil is :
-bas en (simpele) melodiedietjes inspelen
-drums inspelen
-samples inspelen (zoals ik dat voorheen op mijn yamaha su700 deed (beetje mpc achtig)

Zijn één van deze twee geschikt daarvoor en welke is beter?
of kan ik beter iets anders nemen??
Hoe zit het met de kwaliteit, gemak en crativiteit van die dingen, ten opzichte van elkaar?

Het programma waarmee ik werk is Acid van Sony. (twijfel hier de laatste tijd ook een beetje aan maar de twijfel kan weg gaan wanneer ik een midicontroller heb,, Heb trouwens weinig kennis van midi, dus weet niet of er andere belangrijke asspecten zijn waarmee ik rekening moet houden

dank.

Ik heb net de Axiom 25 gekocht omdat ik een kleine controller zocht en ik heb er niks op aan te merken.
De korg heeft wel een groter klavier en sliders. Het is maar net wat je wilt.
Bij de feedback in Eindhoven waar ik gisteren was stonden ze allebij. Als ik jou was zou ik gewoon gaan kijken welke je het meest bevalt. Ik denk dat het qua kwaliteit allebij gelijk is (ik weet niet hoe dat met de korg zit).

De Korg heeft meer pads om de drums mee in te spelen, maar zelf zou ik deze nooit kopen. Werken met mini(speeldgoedkeyboard) toetjes is niks voor mij, veel te onhandig.

Heb zelf een Axiom 61 en die bevalt prima, met uitzondering van het redelijk harde mechanische klaviergeluid als ik er wat harder op speel

ik heb ook een Axiom 25 gehad (net verkocht voor een emu xboard 49, wilde meer toetsen), en was er tevreden over. Ik ken de Microkontrol niet goed, maar heeft volgens mij dezelfde keys als de microkorg en die zijn dus ECHT micro :P

De toetsen van de axiom zijn groot en perfect voor inspelen. Pads zijn ook prima, meer dan 8 had ik iig niet nodig.

De draaiknoppen (rotary encoders) vond ik op de axiom dan wel weer minder, ook heb je op de korg nog sliders wat altijd handig is. Zijn allebei kwaliteits producten lijkt me, 't is idd maar net wat je zoekt.

blijft moeilijk... ik denk dat ik ze gewoon maar ff moet checken in de winkel.

Kijk ook eens naar de novation sl25

inderdaad een goeie optie maar net iets boven mijn budget.

bedankt voor de reacties!!!

Back