Motu Midi Time Piece AV

mono-poly

Cheff Noodle
Ik zit even met een probleem.
Ik heb een Ensoniq Paris DAW waarmee ik werk.
Deze zend helaas alleen maar MTC uit en daarom heb ik heb ik een Motu interface gekocht.
Ik zie dat de Time Piece MTC ontvangt van mijn Paris DAW.
Maar hoe stel ik mijn Time Piece zo in dat hij op een output een midi clock signaal uitstuurd?

Kan dat wel met de mtpav? ik durf eraan twijfelen.

instellingen doe je best met het mtpav console programaatje dat bij op de driverdiskettes zit of te downloaden valt (of viel) bij motu.
ik heb dat console programaatje eens helemaal doorgenomen maar vind daar nergens iets over een midi clock. bij een midiclock moet je de bpm kunnen instellen en dat is bij de timepiece niet voorzien. normal is dat iets dat je in het sequencerprogramma doet (vb cubase)
je kan wel in het venster synchronisation wel aangeven wat de synchronisatie input is (mtc of ltc of internal) en je kan de ltc output wel op een aantal frames per minute zetten. maar nix midi clock daarin.

De mtpav geeft zeker midiclock door als die 'm van een midibron krijgt. zo gebruik ik 'm. m'n grovebox geeft midiclock uit en gaat door m'n mtpav (midi patchbay) naar de mcv24 van doepfer of de midi2cv8 van paia. die zetten die om naar een sync pulsuitgang om m'n modulars te sturen.

Back