Korg Z1 foute print, geen sync

ano150122

Gedeactiveerd account
Nou het volgende is het geval...

Ik heb ooit een Z1 gekocht, toen ie net uit was, en na een jaar spelen ( ik had weinig verstand van muziekapparatuur toen ) kwam ik erachter dat ie met geen mogelijkheid synchroon wilde lopen met mijn ( toen ) roland w-30, of een pc... ik dacht eerts dat het lag aan andere dingen in mijn setup want tja, ik snapte er de ballen van... na 1,5 jaar gebeld met de importeur ( voerman) die mij vertelde dat er een hele lading z1's was die dat probleem hadden, omdat er een 'foute print' in zat.

Ik heb te horen gekregen dat ik er een nieuwe print in moest zetten, maar ja op het moment dat ik met hem belde was ik aan het varen en ik zou 7 maanden weg zijn, dus kon hem niet brengen...
Voerman zou een print voor me bewaren tot ik weer terug was...

Ik kom terug, bel Voerman, en ja hoor print weg natuurlijk.... ik boos, en vraag voerman: ' wat nu?'

Jaaah zegt ie.. je kunt hem langsbrengen voor reparatie, maar das heel riskant en als ie eraan gaat dan heb je niks meer.. dus toen heb ik besloten het niet te doen, want ja, een z1 die niet synced is nog altijd wel een vette bak, en het was mn enige synth op dat moment...dus ik durfde niet.... nu ( jaaaaren later) realiseer ik me wat ik eigenlijk heb gemist al die jaren, ik heb nooit de arpeggiator kunnen gebruiken en de lfo's maar zeer beperkt... dat is dus nogal een gemis ...
Maar ok lang verhaal kort : ( had ook direct gekund maar ben in een praatgrage bui)
Is er iemand die weet of dit gerepareerd kan worden of is er een niet meer verkrijgbare print voor nodig en kan ik de hoop opgeven?... of heeft iemand een kapotte z1 met een print die wel werkt of zo... ik vind het zon vette synth ik wil hem graag eens in volle glorie meemaken, anders koop ik wel een andere die wel werkt , maar ok ... bedankjt alvast voor het lezen van mijn veel te uitvoerige post en sorry voor het niet al te beknopt omschrijven van het probleem dat mij overkomt...( ok ik sla nu door.. )

dus als ik het goed begrijp is er niemand op het synthforum die dit kan repareren of iets van het probleem weet?...

ik weet er nog wel iets van, maar kan je niet helpen helaas.
ik heb een jaar lang lopen sjouwen met de Z1, heen en weer naar Feedback. dat was nog vrij vroeg en niemand (Voerman, Korg of Feedback) wilde toegeven dat er wat mis was. als je alleen sync problemen hebt, valt het nog mee. ik heb verschillende midi interfaces uitgebreid en in verschillende opstellingen kreeg ik verschillende problemen: noten hangen, rare midi informatie, arpeggiator van slag etc etc. en Korg maar volhouden dat er niks mis mee was. uiteindelijk na weer eens demonstreren bij Feedback, was er iemand van de studioafdeling die na 2 midi interfaces uitproberen meteen zei dat het aan de Z1 lag. ik heb toen na een jaar mijn geld teruggekregen. later las je meer over het probleem en na nog een tijdje kon je overal lezen over problemen met het moederbord.
ik ben bang dat je te laat bent om vervanging te krijgen. je zou Korg in Engeland kunnen proberen, met hun heb ik erg goede service ervaringen, die zelfs teruggaan tot het ms20-tijdperk (hun service, niet mijn vragen). mike philco op het forum zou ook een mogelijkheid zijn.

wel jammer trouwens, want de arpeggiator is een van de sterke punten van de Z1.
succes.

Leo, bedankt voor je reactie.
Ik zal eens proberen in Engeland dan.. ik reken nergens op hoor, want het is nu al zo lang geleden, maaar ik dacht dat mischien iemand het zou kunnen repareren ofzo. Je weet het maar nooit tenslotte... en mischien legt er nog ergens op de wereld zo'n print...
nou ik laat het wel weten als er iets gebeurt.. bedankt nogmaals..:)

dus als ik het goed begrijp is er niemand op het synthforum die dit kan repareren of iets van het probleem weet?...

hm ik sta opt punt er eentje te kopen
hoe herken ik dit

ik weet er nog wel iets van, maar kan je niet helpen helaas.
ik heb een jaar lang lopen sjouwen met de Z1, heen en weer naar Feedback. dat was nog vrij vroeg en niemand (Voerman, Korg of Feedback) wilde toegeven dat er wat mis was. als je alleen sync problemen hebt, valt het nog mee. ik heb verschillende midi interfaces uitgebreid en in verschillende opstellingen kreeg ik verschillende problemen: noten hangen, rare midi informatie, arpeggiator van slag etc etc. en Korg maar volhouden dat er niks mis mee was. uiteindelijk na weer eens demonstreren bij Feedback, was er iemand van de studioafdeling die na 2 midi interfaces uitproberen meteen zei dat het aan de Z1 lag. ik heb toen na een jaar mijn geld teruggekregen. later las je meer over het probleem en na nog een tijdje kon je overal lezen over problemen met het moederbord.
ik ben bang dat je te laat bent om vervanging te krijgen. je zou Korg in Engeland kunnen proberen, met hun heb ik erg goede service ervaringen, die zelfs teruggaan tot het ms20-tijdperk (hun service, niet mijn vragen). mike philco op het forum zou ook een mogelijkheid zijn.

wel jammer trouwens, want de arpeggiator is een van de sterke punten van de Z1.
succes.

Lijkt op mijn Z1 als -ie een MIDI-loop heeft. Als je de loop opheft doet -ie het als een zonnetje. En idd, de arpeggiator van de Z1 is een erg fijn ding. Topic starter zou er gtoch goed aan doen even contact op te nemen met Mike Philco, lid van dit mooie forum. Hij doet veel reparaties aan Korg apparatuur, woont in Drenthe.

hm ik sta opt punt er eentje te kopen
hoe herken ik dit

Ron, niet doen. Nou was mijn exemplaar destijds zonder problemen, maar hoor van anderen dat het ding een risico het is. Voedingen, foute printplaten, overspannen outputs e.d.

Ga voor een Trinity V3 met dat MOSS board erin. De Trinity heeft veel betere EFX dan die Z1.

het MOSS board in een trinity is een prophecy dus niet echt hetzelfde als een Z1.

thnx rene ; en tsja de z1 heeft gewoon een gweldige interface / bedienings gemak
de trinity niet gt [mooie display

de trinity heb ik ook bekeken en rare dingen over gelezen
gaamaars in de back files van mp / dsf checken vele kapotte trinitys

[zijn der daarom drie versies ,...v1.2.3]
???

iig kwilde eerst voor een kawai k5000 gaan ook een erg mooi breed georinteerd app. was weg
dus de z1 komt t erst dan ,...
k kijk wel ff
komt vast goe d
:okdan:

Gewoon voor de Z1 gaan Ron. De brakke exemplaren liggen zo onderhand wel op de schroothoop. En onboard FX is voor mietjes. Maar als je toch voor een Trinity gaat ga dan voor een V3.x:

There are 3 models and variations of both the main hardware synthesizer itself and a rackmount:

Trinity (61 Key)
Trinity Pro (76 Key)
Trinity Pro X (88 Weighted Key)
Trinity TR-Rack: 1U Rack-mount Expanded Memory Locations (Adds banks C+D to Program and Combination modes) the same as as Trinity with the PBS-TRI Board, but no sample loading facility, but does add Digital In and out jacks

[edit] Variations
Any of the models could have the following variations:

Plus: is any of the above keyboards with the SOLO-TRI Prophecy card installed, using any Trinity OS below 3.00
V3: is not only OS 3.x, but shipped with the "MOSS-TRI" Z1 board installed.
SOLO-TRI: only works with OS 1 - 2.x and NOT 3.x, and the MOSS-TRI only works with 3.x and above. These cards cannot be installed at the same time as they occupy the same expansion bay.
HDR-TRI: and SCSI-TRI cannot be installed at the same time as they occupy the same bay. (The HDR-TRI has all the feature of the SCSI-TRI)
Any Trinity can have OS 3.x installed even if the MOSS-TRI is not installed but #3 applies. (The OS is user up and downgradable using floppies)
The Rack could be fitted with the DI-TRI Option

Eerst was er een Prophecy board voor de Trinity, later ook een zesstemmig Z1 board. Er is hier op het forum een thread waarin het hele rijtje Trinitys mooi staat opgesomd, maar ik kan'm zo snel niet vinden.

Allebei een beetje gelijk dus, of ongelijk, depending on your politics...

Edit: thread toch gevonden: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=47562&highlight=Trinity

Laatst gewijzigd:
Even die wikipedia link bekijken jongens. Er is een Prophecy board (1 voice) voor alle trinity's en daarnaast bestaat er een zestemmig Z1 board alleen voor de V3. Verschillende boards dus. Een Z1 (12 voices, uitbreidbaar naar 18) klinkt iets minder krachtig dan een Prophecy. Of dat ook het geval is bij die expansion boards van de Trinity weet ik niet. Beide boards geven geen arpeggiofunctionaliteit. En dat is nou net zo leuk bij de Prophecy en de Z1.

Even die wikipedia link bekijken jongens. Er is een...

Waarom naar Wikipedia als het hier allemaal te vinden is...;)

(en als vanouds inclusief de dringende gebruiker gekleurde aankoop adviezen...)

ik kan jullie bij deze verklappen dat zelfs mike philco hier geen oplosssing voor wist....:( toch bedankt..:)

Back