Nieuw lied - Tree Walking

Marsman

Ouwe rot
Hey allemaal,

Ik ben de laatste tijd een beetje bezig met liedjes schrijven op gitaar en daarbij zang. Ik heb afgelopen week een nummer opgenomen. Ik heb daarbij nog wat synths toegevoegd. Het voor mij eigenlijk iets totaal nieuws om dit soort nummers te maken en op te nemen, maar ik ben zelf wel erg tevreden over het nummer. Jullie moeten zelf maar oordelen door het te luisteren. :eureka:

Tree Walking

Gegroet! :doei:

TREE WALKING

If you ever look for me
I’ll be tree walking
Like a shadow in the night
The light will only find you

I am escaping
But I don’t want to leave this place
Holding myself from temptation
Hardly can I stay away

But I am...

Tree walking

Tree walking

Hiding in all the open fields
You won’t expect, you can’t predict
I won’t tell you and neither will time
You won’t expect you can’t predict

Hiding in all the open fields
You won’t expect, you can’t predict
I won’t tell you and neither will time
You won’t expect you can’t predict

Tree walking

Tree walking

Laatst gewijzigd:
Ik ben totaal niet into dit genre maar vind het echt een mooi liedje. :okdan:

een leuke track (die vorige met vocoder vond ik ook cool 8) ) maar ik denk dat er meer synths in mogen :)
En misschien weer zo'n vocodertje om het geheel wat meer sjeu te geven.

Aan de andere kant is ie zo ook prima hoor, lekkere meezinger :)

Hey bedankt! Ik zat zelf inderdaad ook al te denken om nog meer synth sounds erin te gooien. Heb wel zitten klooien maar er kwam niet echt iets concreets en moois uit. Heb maar besloten om het te laten zoals hij is. Vind het zelf wel fijn zo. :)

:doei:

mooi zeg! echt een super sfeertje zet je daar neer, en ik vind het gezang mooi tussen gezang en soundeffect inzweven. de mix staat ook...

meer daarvan!

Stiekem zat ik al te wachten op een reactie van jou, omdat ik vaak wel fan ben van jouw muziek. Bedankt voor de complimentjes! Ben blij dat je zo denkt over vormegeving van de zang. Jij begrijpt hoe het bedoeld is!

Danku!

Laatst gewijzigd:
Ja, een lekker trackje! Mooie gitaar..

Het enige wat ik op te merken heb (zo over m'n laptopspeakers): het hoge geluid (string?) van in't begin (dat heel het nummer doorloopt) snijdt wat te veel in't tophoog (klinkt wat te ijzig).. Verder staat de mix inderdaad zoals een huis.

Maar die geprocesste vocal(edits), knap. :okdan:

Hey, wat betreft de tip de tip over dat hoge geluid. (geen strings, maar een electrische gitaar met heel veel FX erover) Ik heb er zelf geen last van wat jij meldt. Ik heb dat geluid voor mijn gevoel zelfs redelijk op de achtergrond gehouden na de intro. Denk dat het dus aan jouw laptopspeakers ligt.

Thanks anyway! Sowieso voor de tijd die je genomen hebt om het te luisteren..

:doei:

Nog mensen die dit hebben geluisterd en mij er iets over willen mededelen? :)

Het is inderdaad een erg lekker nummer. Heeft een mysterieus/eerie atmosfeer. Wat betreft die hoge piep, die hoor je op een laptop speaker inderdaad zeer goed. Ik heb ook geluisterd met een hoofdtelefoon en daar is het minder prominent aanwezig. De enige kritiek die ik heb is dat ik wat in het laag mis, wellicht dat een simpele basgitaar iets zou kunnen toevoegen.

Back