[stem wegfilteren] Wie kan me dit verklaren???

Slipperman

Rooibosje iemand?
Vraag me niet echt hoe of wat maar het is me gelukt om uit de cd de stem te filteren maar de rest te behouden en ook de backing voices te behouden... Geen software, zelfs geen pc gebruikt. Alleen maar 2 stereo torens en 3 boxen (geen dolby...)

Sit is de vreemde opstelling (ik klooi maar een end raak en kijk eens wat ik vind ;) )

Sony stereo toren phones out naar aux in van een akai stereo toren. De 2 sony boxen op de akai aansluiten en 1 akai box erop... En klaar...

Verder, alleen super bass in geschakeld en de trebel en bass op zijn hoogst gezet... Voor de sony niks ingesteld (flat).

Resultaat vind ik heel grappig. Ik teste het geheel met de cd genesis live the way we walk volume 1 (ik ondekte het eigenlijk toen de stereo afging als wekker... )

De stem is er bijna uitgefilterd en drums en keyboards zijn goed versterkt. Afhankelijk van het nummer en de gebruikte synth hoor ik veel meer dingen.

Wat ik wel raar vind is dat de backing voices (3 stuks. soms 2 omdat tony te lui is ) wel heel goed hoorbaar zijn. Ik kan er zelfs 3 uitelkaar halen (in mijn gedachte dan...)

Kan iemand dit verklaren???

volgens mij fase verschuiving idd.
Als de fase van het linker kanaal 180graden verdraaid is tov het rechter kanaal (of andersom :D )
dan worden alle mono geluiden "uitgedoofd". Alle stereo geluiden blijven bestaan.

aangezien vocals vaak mono zijn verdwijnen deze dus uit de track.

zoiets moet het zij volgens mij.

Een vroege 1 april grap?

Een vroege 1 april grap?

Mijn buurman had laatst ook iets raars!

Hij stak ergens een worst in en 9 maanden later kwam er een varken uit !!!

Ghi ghi ....

(een geintje is af en toe nodig in deze barre dagen ! )

:smeris:

Origineel geplaatst door bob303vs909
[off topic] luister je ook wel eens naar andere muziek dan genesis?

Ja hoor maar zat. ALleen deze cd zat er toevallig in... In de lade zitten ook u2 en phil collins...

en btw. Hou daar eens over op. Dit is al de zoveelste die dat vraagt op het forum... Gebruik anders evt. de zoek ;)

Paia Vocalzapper

Paia Vocalzapper

vocalzap.jpg

Want to practice and improve your singing, feel like a rock star for a while or just have fun at your next party? The Vocal Zapper is just the thing. This low cost device can be used with any conventional stereo system to remove the lead vocal from most stereo tapes, CDs or records. Plug in almost any dynamic microphone and you're ready to put your voice where the lead singer was.

And there are more serious uses too. With the lead vocal gone you can hear and study harmony parts you've never known about before. Some singers have used the Vocal Zapper to make demo tapes featuring their voice in place of other singers. This easy to use, easy to build kit includes circuit board, all parts and step-by-step instructions. Requires two 9 Volt batteries (not included).

http://www.paia.com/vocalzap.htm

En dat voor 34 dollartjes...

Origineel geplaatst door 6 trak
... erm... maar die luister je niet... zeg maar 8o)

Wel, U2 heb ik nu opstaan :D

Discotheque :D goed nummer hoor. Mofo trouwens ook. Beetje synthy achtig... Prodigy heeft wat uit het nummer gejat en gebruikt in een nummer van hun...

idd zou t eventueel kunnen werken op dezelfde wijze die al die software gebruikt voor t verwijderen van signalen die in t midden staan. Dit krijg je met speakers, als je verschillende boxen hebt aangesloten met de polariteit andersom. Als bij de ene box de conus naar buiten gaat, gaat ie bij de andere naar binnen om t ff heel debiel te zeggen. Als je ze dan tegenover elkaar zet, heffen de signalen elkaar theoretisch op.

Origineel geplaatst door Pjotr G
idd zou t eventueel kunnen werken op dezelfde wijze die al die software gebruikt voor t verwijderen van signalen die in t midden staan. Dit krijg je met speakers, als je verschillende boxen hebt aangesloten met de polariteit andersom. Als bij de ene box de conus naar buiten gaat, gaat ie bij de andere naar binnen om t ff heel debiel te zeggen. Als je ze dan tegenover elkaar zet, heffen de signalen elkaar theoretisch op.

maar alleen als je dan precies in lijn met de twee speakers staat anders is het effect zo weer weg.

ik zal ook de laatste zijn om te beweren dat theorie en praktijk vaak overeenkomen....

Origineel geplaatst door EDP
maar alleen als je dan precies in lijn met de twee speakers staat anders is het effect zo weer weg.

hmm, ik had idd van die dubbelle de speaker omgewisseld alleen de speakers stonden zo en het maakte neit uit waar ik me bevond...

Speakerdubbel1 Speaker 1

Speaker 2 (van de dubbelle)

de dubbele (1) staat wat lager als de andere2 maar wel op 1 lijn. het vormt een driehoek...

De plaats waar ik het eerst wat mertke was ongeveer....

Hier....

Ik lag in bed toen ik het opmerkte. Maar goed. DIe 2 heffen elkaar dus gewoon op. Interresant. Kan je denk ik leuke dingen mee doen... Echter, dit kan je niet goed opnemen zeker??? Moet je zeker digitaal zo'n plug in gebruiken (analog X had een gratis plug in voor winamp. En die was nog goed ook...)

Origineel geplaatst door Bahamut
echt wreed die gearpics :D

Dank je wel... Dan zie je een beetje wat het is... Vooral die psr 70 waren mensen nieuwschierig naar omdat daar geen foto's van zijn online... (Heb de mijne ook van ebay afgeript...)

MAar goed... dat ff offtopic...

Back