[stem wegfilteren] Wie kan me dit verklaren???

Je bedoelt dat je nu goed kunt zien wat een psr70 is??? Niet hatelijk bedoeld ofzo hoor, maar volgens mij was die opmerking van Bahamut enigszins cynisch bedoeld :D

Give Slippie ff a Break, hij is nog jong! ;)

...hoewel zijn muzieksmaak anders doet vermoeden

Origineel geplaatst door Slipperman
hmm, ik had idd van die dubbelle de speaker omgewisseld alleen de speakers stonden zo en het maakte neit uit waar ik me bevond...

Speakerdubbel1 Speaker 1

Speaker 2 (van de dubbelle)

de dubbele (1) staat wat lager als de andere2 maar wel op 1 lijn. het vormt een driehoek...

De plaats waar ik het eerst wat mertke was ongeveer....

Hier....

Ik lag in bed toen ik het opmerkte. Maar goed. DIe 2 heffen elkaar dus gewoon op. Interresant. Kan je denk ik leuke dingen mee doen... Echter, dit kan je niet goed opnemen zeker??? Moet je zeker digitaal zo'n plug in gebruiken (analog X had een gratis plug in voor winamp. En die was nog goed ook...)

ja kan je wel opnemen, als je er gewoon bij staat komt het idd niet op de centimeter nauwkeurig aan waar je staat. voor opnemen wel. jouw opstelling is een beetje ingewikkeld.

maar ongeveer het zelfde trucje wordt gebruikt om zang op tenemen:

als je twee monitors hebt (links rechts) voor je neus en je zou een denkbeeldige rechte lijn trekken vanuit je conussen op de plak waar dan de lijnen zullen kruisen daar moet je dan een mic neer zetten.

bij een monitor dus de fase omdraaien. dan gewoon iets laten spellen bij het unt van de mic zullen beide signalen elkaar opheffen en dus niks horen van de muziek die uit de speakers komt maar wel de zang die je op dat moment opneemt.

niet helmaal het zelfde wat jij bedoeld maar als je ff nadenkt moet het best wel optenemen zijn lijkt me (zei het in mono)

Origineel geplaatst door Cozko
Give Slippie ff a Break, hij is nog jong! ;)

...hoewel zijn muzieksmaak anders doet vermoeden

Hoezo? Houdt hij dan van Genesis ofzo?

Ik maakte vroeger dit effect als "surround". Sluit een box aan op de twee rode pluggen van de versterker, dat is hetzelfde. Beetje met de balans knoeien om de MONO signalen weg te filteren.

Bas is vaak mono, zang ook. Backing vocals niet, die hoor je meteen superhard (ook gitaarstrums).

Als je dit effect nou alleen in het zanggebied doet, heb je pas een echt voicekiller. Lukt ook bij andere smaak dan Genesis :)

(tijd verstreek)
En nog effe gepield met de voicekiller in de Roland VS880, werkt prima. Als het niet werkt hebben ze te veel effect op de zang. Zonder effect is de zang 99% weg te krijgen. Maar ook gitaren en keyboards die in het midden zitten.

Bassen blijven, het is alleen werkzaam in het vocalgebied.

PS Het effect wordt geinsert op de eindmix, dus niet de losse kanalen.

Back