Philicorda: paar toetsen heel zacht

Ik ben er inmiddels achter gekomen hoe het werkt.
Je kunt de zijkanten er af halen.
Omdat er geen schroeven in zitten zie je deze optie in eerste instantie over het hoofd. De zijkanten zitten met een pen-gat verbinding en klemmen aan de bodem vast. Daarna is het toetsenbord verwijderen een eitje.

Revival! Laatst een Philicorda 751 gekocht voor een goede prijs. (zo eentje dus http://egrefin.free.fr/eng/studio/philicordaE.php)

Zeer veel doet het nog, maar ook een aantal dingetjes niet:

- De D-toets in de onderste 2 octaven speelt een F. Behalve als ik de pijplengte op 2' zet. Dan speelt ie gewoon een D. Eigenlijk spelen alle toetsen perfect als ik alleen het hoogste register zet. Ook het D akkoord klinkt erg raar als ie in akkoorden stand staat.

- De reverb werkt, maar het geluid lijkt van phase te verschieten. Er komt niet alleen reverb bij, maar het geluid lijkt zich te intern "verplaatsen" van de plek waar het eerst was. Ik weet dat dit vaag klinkt, maar het is niet anders!

- De powerknop doet soms raar. Ik moet 'm soms 2 a 3 keer indrukken, en dan gaat ie aan.

Eigenlijk is mijn grootste vraag wat betreft dit alles:

Hoe schroef ik dit ding open? Ik heb de onderkant er al af gekregen, maar dan zit de hele zaak no helemaal vast door alle draden enzo...

Laatst gewijzigd:
Back