Graag mening over SRJV80-03 PIANO expansion voor Roland XP, dus NIET de SRX-expansion

CJ75

Using keys to open doors
Graag mening over SRJV80-03 PIANO expansion voor Roland XP, dus NIET de SRX-expansion

Hallo allemaal,

wie heeft er een (of ervaring met) Roland SRJV piano expansion ?

Ik zit er nl. aan te denken om er een aan te schaffen.

Redenen :
- ALS ik een nieuwe synth zou kopen, vind ik de piano-sound zeker wel belangrijk. Maar goed, het budget laat het vooralsnog niet toe om een nieuwe redelijke synth aan te schaffen.

- Op dit moment BAAAAL ik van de piano' s in mijn Roland XP-50. Net weer terug van een gig, en ik erger me steeds meer aan de piano-klanken en de 'slecht gedigitaliseerde' zogenaamde dynamiek die erbij zit (en volgens mij hoort een pianosound bij het aanhouden van een toets niet 'stiekem' aan het eind van de wave zachtjes als een lead te klinken }:| )

Kortom:

Is uitbreiding van de XP met een piano-expansion de moeite waard om vooralsnog langere tijd vooruit te kunnen qua piano-sounds ?

Btw, ik heb al demo's beluisterd op synthmania en nathansheldon etc. maar ik kan me er nog geen 'live' voorstelling bij maken.

Dus, graag jullie mening indien je er ervaring mee hebt :)

Alvast bedankt !

CJ

Ik heb helaas geen ervaring met het pianobord in kwestie (maar in de chat vroeg je ook om expansionboards in het algemeen, en die heb ik 4 ;) - Vintage, Keys of the 60's/70's, Special FX en House) , maar de reviews erover zijn niet echt enthousiast. Sowieso is het een van de eerste expansionboards die zijn uitgebracht; latere zijn van beduidend hogere kwaliteit.

Als je de piano's in de XP niet goed vind zijn die van de Expansion denk ik niet veel beter. Ik heb zelf een XP-30 waar de Session expansion in zit die een beetje een best-of pakt - en de piano's daar in zijn niet mindblowing beter dan die van de factory set.

Ik zou kijken naar iets moderners; wil je het toch een beetje te doen houden qua prijs, dan kun je misschien http://www.thomann.de/nl/gem_rp_x_pianomodul.htm overwegen.

Back