cubase vst 5.1, groot probleem

KorgMan19

Nieuwkomer
ik heb (voor mij dan) een groot probleem.
zal eerst zegge wat ik allemaal heb enzo..

draai windowsME (tweede computer)
soundblaster 1024 geluidskaart (i know, oud maja doet z'n ding)
korg TR 61
en heb aangeslote via midi in/out naar joystick-poort..

wat nou mijn probleem is, dat als ik iets op m'n miditrack wil opnemen dat m'n tonen dan vaak blijven hangen, vroeger met m'n korgN5 nooit gehad..

en ten tweede, als ik een audiotrack wil inzingen, dat ik dan een super delay heb tijdens t opnemen..

can anyone pleasssssssseee help me, zit al een jaar te kloten met dit probleem..

wat nou mijn probleem is, dat als ik iets op m'n miditrack wil opnemen dat m'n tonen dan vaak blijven hangen, vroeger met m'n korgN5 nooit gehad..

Waarschijnlijk heb je een midi loop: kijk of je het midi signaal van je computer weer naar je toetsen stuurt. Doet ie ook moeilijk als je niks aansluit op de midi-in van je toetsen?

en ten tweede, als ik een audiotrack wil inzingen, dat ik dan een super delay heb tijdens t opnemen..

Daar is niet zoveel aan te doen waarschijnlijk, met deze geluidskaart. Zet monitoring van je microfoon uit, zodat je de delay niet hoort, of koop een nieuwe kaart.

Succes!

Jelle

hmmmzz.. als ik m'n midi IN kabel weghaal, krijg ik nog wel signaal in en out (geen geluid) als ik midi OUT weghaal dan helemaal niks..

audiotrack ligt dus aan de kaart oke.. binnekort dus een nieuwe kaart halen..
anyway, bedankt..

Waarschijnlijk heb je een midi loop: kijk of je het midi signaal van je computer weer naar je toetsen stuurt. Doet ie ook moeilijk als je niks aansluit op de midi-in van je toetsen?

Daar is niet zoveel aan te doen waarschijnlijk, met deze geluidskaart. Zet monitoring van je microfoon uit, zodat je de delay niet hoort, of koop een nieuwe kaart.

Succes!

Jelle

Zoiets heb ik gehad met een bepaalde software die na een half jaar gebruik plotseling een signaal over midi bleef zenden waardoor de apperatuur regelmatig bleef hangen en een continu muziek ontstond zonder een midisturing. Ik moest de midi losgooien om het signaal te onderbreken zo kwam ik erachter dat het aan het programma kwam (software).

Sterkte met het onderzoek en ik hoop dat je er snel uit mag komen.

hmmmzz.. als ik m'n midi IN kabel weghaal, krijg ik nog wel signaal in en out (geen geluid) als ik midi OUT weghaal dan helemaal niks..

audiotrack ligt dus aan de kaart oke.. binnekort dus een nieuwe kaart halen..
anyway, bedankt..

1 erg snelle conclusie
2 ik weet niet of dat goed komt. Goede nieuwe geluidskaarten hebben meestal wel drivers voor XP en Vista. Maar voor ME? Wees voorzichtig!

Back