De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

De nachten zijn erg broeierig en zompig in Ierland zo te horen :D

Klinkt lekker hoor....ik ga denk ik straks ook nog even wat pielen met m'n Korgjes :W

misschien is het interessant om in deze thread een lijstje op te nemen van mensen in België en Nederland die de genoemde bakjes kunnen herstellen?

Hoi allen.

Ik heb hier een KORG35 ic maar ik weet de pin out nie meer.
Heb echt geen flauw idee wat pin 1 is.
De boovenste of de onderste. (zie foto)

KORG35.jpg

Iemand een idee?

groetje,
Maarten

JALOERZZZZ op al die mooie spulletjes.

stom genoeg heb ik m'n MS10 ooit voor 100 guldens verkocht, toen had ik liever iets met midi... ;{

maaruh, ga lekker verder met posten over al dat heerlijks :mega:

Joepie!!! :mega:

Kheb vandaag mijn Korg SQ-10 mogen ontvangen via de post,
ik ga zo naar huis om hem aan te sluiten :)

Iemand misschien al leuke patch-tips voor tussen de
MS20 en SQ10

:doei:

Deze ga ik zometeen eerst proberen:
8> Klok de SQ10 is met een vco en gebruik een cv output van rij A als audio uitgang.
Je heb nu een digitale achtige golfvorm die je zelf kan "tekenen" met de step knoppen. 8>

en deze:
Trigger out van bv een TR-606 => External Control op SQ-10 : STEP =>Multi-trigger & voltage out SQ-10 => MS-20 CV & gate in. En de steps van de SQ-10 dus inkloppen op de 606... leuk leuk!

en de laatste:
Maarre, om weer een beetje on topic te komen (beetje dan): Dob, heb je ook al geprobeerd om je "clock speed linear in" van je SQ-10 aan te sturen met (bijvoorbeeld) channel C? Misschien vertel ik niets nieuws, maar er zijn er genoeg die alleen maar werken met een regelmatige clockspeed, terwijl je er zoveel meer mee kunt..... echt instant freaken zo'n analoge sequencer. En dat zonder beeldscherm!

Kheb een vraagje,

Kan je de overall-pitch wijzigen in de SQ10 doormiddel van het keyboard van de ms20???

ja,je moet het cv output vh KB mixen met de CV output van de sq10 en deze sum dan in de cv input van de vco's gooien

Ja dat kan.
Maar ik zeg lekker niet hoe dat moet.:p

Geef niks Matthijs, ik denk dat wel meer mensen hier weten hoe het moet :P

ja,je moet het cv output vh KB mixen met de CV output van de sq10 en deze sum dan in de cv input van de vco's gooien

Thanks S. :okdan: Het werkt als een trein!!
Normaal gesproken :dubbel:

er zit een mixer in de SQ10...onderaan.

Dat idee had ik al, maar waarom verklap je dit nu wel?! :D

Bedankt iig gasten.
Het werkt.

Kwist ni dat er een lexan was voor de ms20 net als voor de 808 verdorie

Kwist ni dat er een lexan was voor de ms20 net als voor de 808 verdorie

Ksnap je niet? wat is lexan.. :confused:

Dit zegt Wiki
Lexan (LEXAN) is a registered trademark for SABIC Innovative Plastics' (formerly General Electric Plastics) brand of highly durable polycarbonate resin thermoplastic intended to replace glass where the need for strength justifies its higher cost. It is a polycarbonate polymer produced by reacting Bisphenol A with carbonyl chloride, also known as phosgene. Lexan is the brand name for polycarbonate sheet in thicknesses from 0.75 mm (0.03 in) to 12 mm (0.48 in). Applications are mainly in three domains — building (glazing and domes), industry (machine protection and fabricated parts) and communication and signage.

Back