De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

Je moet doe knop nauwkeurig instellen voordat je een zuivere omzetting hebt van audio naar CV

Impliceer je nu dat het voor Hz/V naar V/Oct conversie is?
In de schema's zit de width knop juist in het V/Oct naar Hz/V gedeelte.

Ik stel al deze vragen omdat ik een Elby redesign van de MS-02 wil maken maar erg weinig ruimte heb voor knoppen.
Ik vraag me dus af of die twee controles dus niet met trimpots kunnen en dan gewoon altijd goed steen na een keer afstellen.

Wat denken jullie?
groet,
Maarten

P.S. Voor alle duidelijkheid, het gaat dus om een V/oct naar Hz/V converter met een ingangs signaal van 0V/5V en moet een -5V/+5V output krijgen.

Impliceer je nu dat het voor Hz/V naar V/Oct conversie is?
In de schema's zit de width knop juist in het V/Oct naar Hz/V gedeelte.

Ik weet het niet precies uit mijn hoofd. Maar ik kan wel dingen voor je uitvogelen want ik heb een MS02 staan.

ok, niet MS maar gewoon uit interesse:

iemand gevolgd voor hoeveel Leo's (niet de Leo van hier) Korg PS 3100 gegaan is?

nieuw leven voor een laaaaaange draad.

ik wil mijn sq10 syncen aan een roland 808 of aan logic met mijn Motu volta/traveler.
iemand tips voor kastjes die dat kunnen doen? Ik wil m graag sync laten lopen met logic. hoe ga ik dat doen?

ik zag ook een keer een methode om via de ext signal processor van de ms20
de sq10 te syncen in step mode maar ben vergeten hoe die patch was.;{

Nou dan gaan ik ook maar vragen..

Wat zouden leuke(fabrikant) modules zijn voor uitbreiding van mn MS10? De patchpanel is nu niet echt bruikbaar. Kzat zelf te denken aan een ADSR, LFO en Sample/Hold.

suggesties?

Dan kom je al gauw bij iets als Doepfer uit, iets als de A140, A147, en A148. 200 euro bij elkaar maar je moet dan nog wel investeren in kabels, behuizing, voeding en busboard, dus nog eens iets van 100 euro. En een oplossing voor de aansturing van de Gate van de ADSR vermoed ik.

Dan kom je al gauw bij iets als Doepfer uit, iets als de A140, A147, en A148. 200 euro bij elkaar maar je moet dan nog wel investeren in kabels, behuizing, voeding en busboard, dus nog eens iets van 100 euro. En een oplossing voor de aansturing van de Gate van de ADSR vermoed ik.

sja..heb een TeeBee Mk1 staan en een Deep Bass Nine. gate gaat wel lukken dan toch?

Vraag is dan alleen of 300 euro boven op de 350 betaald voor MS10 wel verstandig is, of dat ik het beter in een andere synth kan zoeken voor dat geld.

Ik stuur mijn ms synths ook al laneg tijd succesvol aan met een Teebee. Werkt wat mij betreft prima.

Met beterkking tot de LFO: daar bestaat ook nog zoiets als een MS04 voor. Prijzig wegen schaarste, maar werkt wel prima i.c.m. een MS. Een Ms04 is overgens ook nog een expressiepedaal, een sample/hold en een glissando....erg vet allemaal.

huh, maar dat is toch precies hetzelfde euvel?! Je hebt een LFO erbij, maar geen jackinput voor de rate. Ik wil de LFO kunnen aansturen met een andere LFO of de envelopes etc. etc.
Zelf aan de knoppen draaien is leuk en handig, maar ik mis dit wel een beetje (stiekum heel veel) in de patchmogelijkheden.

ms50

huh, maar dat is toch precies hetzelfde euvel?! Je hebt een LFO erbij, maar geen jackinput voor de rate. Ik wil de LFO kunnen aansturen met een andere LFO of de envelopes etc. etc.
Zelf aan de knoppen draaien is leuk en handig, maar ik mis dit wel een beetje (stiekum heel veel) in de patchmogelijkheden.

Ach ja...ik loop te suffen.
Helemaal niet bij stilgestaan. Een Ms04 heeft inderdaad geen CV input.

Mijn MS10 komt in 'n rack versie... foto's komen eraan.

Back