De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

Je zult inderdaad maar een roestig exemplaar voor € 1.200 gekocht hebben.

Misschien is het een idee om de titel nog eens aan te passen. Bijv. in:

De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini (aspirant) Thread

Ik wil niet lullig doen maar als jij een baby krijgt hoort hij dat ook niet tot jouw familie? dit is gewoon een mini uitvoering van het script ms20. em ja hij kan best net anders klinken maar daarom is het wel eerste lijns familie. DNA en zo!!

We have to agree to disagree I'm afraid...

Ik durf te wedden dat de componenten waaruit de mini is opgebouwd anders zijn dan de componenten van de oude MS-20. Als ik een baby krijg is ie opgebouwd uit componenten van mij en de vrouw waarmee ik de baby krijg.
Het is dus eerder een in een laboratorium gekloonde baby...

We have to agree to disagree I'm afraid...

Ik durf te wedden dat de componenten waaruit de mini is opgebouwd anders zijn dan de componenten van de oude MS-20. Als ik een baby krijg is ie opgebouwd uit componenten van mij en de vrouw waarmee ik de baby krijg.
Het is dus eerder een in een laboratorium gekloonde baby...

wat is de definitie van andere componenten? is een component die vroeger 1.5 cm was en nu
1 millimeter een andere component? bv een weerstand.

hiuj draagt wel de zelfde (achternaam) MS-20

da's allemaal component modeling/ software toch, heel ander verhaal

toch wel interessant want stel dat ik nou een nieuwe 2voice zou kopen zou ik dan niet in de oude 2voice draad mogen schijven over een 2voice. want die dingen zijn ook niet helemaal 100 % het zelfde.

waarschijnlijk komen we uit bij onmetelijke miereneuken. of stel dat ze het niet mini MS-20 hadden genoemd maar gewoon MS-20 wat dan?

pm een mod.

Laatst gewijzigd:
lijkt een beetje kwaliteit legacy
de sound is wel minder ruizig vergeleken met wat ik bij de orginele ms20 hoor.
wel weer directer rauwer dan de legacy.
voor 600 euro as close as you can get to the ms20 zonder lastige midi hz-cv converters, recaps etc
alleen jammer van die kleine toetsjes, misschien zijn de mensen aan het krimpen zonder dat ik het door heb

Gekke is dat het gewicht v/d MS20 mini gespecificieerd wordt op > 4 kg, da's twee maal zo zwaar als de microkorg.
Kan dus niet uitsluitend plastic zijn.

Kwaliteit v/d potmeters is voor mij vaak het meest kritische punt.

Gekke is dat het gewicht v/d MS20 mini gespecificieerd wordt op > 4 kg, da's twee maal zo zwaar als de microkorg.
Kan dus niet uitsluitend plastic zijn.

Hij zal wel net als de legacy controller helemaal van metaal zijn, op de zijkanten na. De legacy controller is ook al 3,9 kg en daar zit minder elektronica in.

Back