kaoss pad 3 vraagje..

delavinci

Ingeburgerd
Hallo ,

Ik ben van plan om men korg es-1 sampler te vervangen door een korg kaoss pad 3,

Nu viel me op dat de kaoss pad slechts 4 sample banks heeft tegenover men es-1 waar ik 9samples kan inladen..

of worden die 4samples banks van de kaoss nog onderling onderverdeeld?

Alvast bedankt,

D.

Je kunt maar 4 samples tegelijk inladen en gebruiken op de KP3.

Ik hoop dat je beseft dat de KP3 geen echte sampler is. Het is in eerste plaats een effect-apparaat met wat sample opties.

Meer bedoelt om loopjes met een DJ set te laten meelopen e.d.
Als je tracks in elkaar wilt draaien met de samples, zou ik de KP3 afraden.

Ja, dat met die slices is wel een aardig truucje van de KP3, maar in de praktijk heb ik er persoonlijk nog niet zo heel veel aan gehad.

Er bestaat software die loops in stukjes hakt, bijvoorbeeld ReCycle

Met de verschillende stukjes van de loop kun je vervolgens spelen.

Een leuke VST plugin die dit soort truukjes volautomatisch voor je kan doen is supatrigga

Wat hardware betreft, meen ik dat de Akai MPC samplers ook opties hebben om loops in verschillende stukjes op te breken en onder verschillende toetsen te plaatsen. Je zou de MPC 500 kunnen checken. (Zit ongeveer in de price range van de Kaos Pad)

Ik heb een KP3 en ik vind het een geweldig effectapparaat, maar de sample opties vind ik in de praktijk niet zo heel bruikbaar, tenzij je wat loops wilt laten meelopen met een mix of zo.

Koop anders een kaoss pad mini, heb ik ook gisteren gedaan om dezelfde redenen als hierboven. De KP3 is mij veel te uitgebreid, ik wil alleen freaken en glitches realtime pielen. Die KP mini kost ook maar 149 euro nieuw incl. btw. Dat is echt weinig voor wat je ervoor terugkrijgt, heb in lange tijd niet zo'n lol gehad met een apparaat! Zit er aan te denken er nog eentje te halen :)

Is die kp mini een beetje te vergelijken met kp1?
Qua kwaliteit en effecten dan.

Kan je bij kp mini 2 loopjes opnemen en alle effecten er op gooien?
Bij de kp1 kan je namelijk 1 loop opnemen en maar 8 effecten gebruiken, zodra je weer wegdraaid naar andere effecten ben je ook meteen de loop weer kwijt.

Nee dat kan niet. Het is alleen een effectenbak, geen verdere mogelijkheden.
Je kan wel met een van de Looper effecten loopjes maken maar dat is beperkt tot dat effect, je kan niet gaan skippen tussen verschillende fx.
Ik zag een kp2 hier ergens op SF mp te koop staan geloof ik?

Ik ben juist wel blij met mn kp3! :)
lekker snel zelf gefreakte samples en loopjes maken en dan uiteindelijk allemaal ableton in :D

wel jammer, ze hadden het apparaatje echt veel vetter kunnen maken. maarja zo issie ook al heel leuk

Ik kom er vandaag pas achter dat er een 2.0 operating system is voor de KP3! Meteen gedownload en op mijn KP3 gezet. Dat verhoogt toch de flexibiliteit van de sampler aanzienlijk!

Je hebt meer vrijheidsgraden in het triggeren van je samples, waardoor je er een stuk creatiever mee kunt werken.

Eerder moest je alle samples gelijk trekken met je align knop (shift/tap). Nu kun je dat per sample doen.

Daarnaast kun je nu ook eindelijk live het volume van alle samples real time aanpassen, zodat je ermee kunt mixen.

Goeie shit

Heb gisteren ook een kp3 gekocht(voor het eerst in 2jaar iets nieuws)

Dat ding is echt gruwelijk dodelijk fun.............KP3 + mic= instant lidell achtige shit.

Erg leuke loop sampler..............

Me happy

heb nu ook een kp3 ..is erg leuk spul ..zorg wel voor samples zonder ruis }:| maar het is freaken
...de sampel tijd is wel erg kort zoon 16stappen 4 bars dus ..daar ben je zoo op 140 beats per minuut ..misschien toch maar een mpc :D

Attachments

• snippetkp3.mp3
    870,1 KB · Bekeken: 100
Het is zeker geen studio sampler, maar voor live is het een geweldig apparaat.

Jij een microfoon en de kp3, vette instant GlitchHopSoulRockDub.

Lekker switchen tussen de mic en de sends van je mengtafel, resamplen en het wordt maat vetter en weirder en..........volgend nummer.

snippit> wat zegtie nou ? kopje thee ?
ehhh nee het is een sample van mij zelf en zeg " would you play " je kan het misschien niet echt verstaan.Ik heb eerst de de snelheid zoiets als de helft terug gedraaid sample op genomen en daarna weer naar de oorspronkelijke snelheid gegaan,daarom klinkt het zo krom hehe :dubbel:
je hebt wel gelijk het klinkt een beetje stom :kimono::engel:

ik zeg niet dat het stom klinkt :mega:

Niet voor niks dat onze catalogusnummers z-t bevatten (zet thee) ;)

Ontopic: sinds ik mij erin heb verdiept, lijkt een kp3 mij ook wel erg vet voor live, naast bv een 909 en x0xb0x. Is het makkelijk om instant samples aan te roepen om extra lagen toe te voegen in zo'n situatie ?

Is het makkelijk om instant samples aan te roepen om extra lagen toe te voegen in zo'n situatie ?

ja het is erg gemakkelijk om samples op te roepen.

* je kan samples <per sample saven max.99>
* je kan samples <met de fx presets (8) saven max.9>
* je kan samples < alles saven (4 samples en fx presets (8)en alles) onder een bepaald nummer max.9> :mexico:

het voorbeeld van mij was met een tr-808 alleen jammer dat die niet met echt synct

ik heb een probleem met die sample banks van de KP3
je kunt 99 samples kwijt per sample bank
je kunt sampelen op sample bank A t/m D
maar als ik iets op een bepaalde sample bank save en naar n tijdje load
staat het niet meer zoals ik heb gesaved
het lijkt er meer op, dat je 99 samples kunt saven en daarna op sample A t/m D kunt loaden
diverse samples saven en loaden op verschillende sample banks lijkt niet te gaan
althans... bij mij niet

ik save bijv per bank sample 4 samples
als ik daarna bijv de derde sample op sample bank D load is die exact hetzelfde als de derde sample op sample bank A
en zo lijkt het voor elke positie te gaan

Back