HW-Seq: Waarom zo duur???

RSB

Whoehahaha
Ik snap het echt niet waarom een beetje leuke hardware sequencer minimaal 600euro moet kosten, ff een paar voorbeelden anno vandaag:

Analogue Solutions Oberkorn MK3 777euro
Doepfer Sequencer MAQ 16-3 666euro
Manikin Schrittmacher 32-spur-sequencer 1600euro
Spectral Audio Cyclus3 16-step 450euro
Technosaurus Cyclodon 400euro
ZEIT Sequencer 1500euro
Sequentix P3 (2ehands) 1200euro

De enigste die een beetje een normale prijs heeft is de MFB STEP64
Die kost rond de 250euro.

Maar hoe kan dit dus nou??? als je dit vergelijkt met synthesizers lijkt het mij echt heel erg duur, bijv. bijna 700euro voor 3 cv/gate sporen bij Doepfer :stupid:

Kleinere afzetmarkt / kleinere doelgroep, dus duurder product?

Ik weet zeker dat als korg of roland een cv/gate en midi seq op de markt zouden gooien met een dedicated interface er echt heel veel animo voor zou zijn.
Kijk bijv, naar zo'n prophet'08, marketing term is echt analoog en verkoopt gewoon goed,
het is wel duidelijk dat mensen opzoek zijn naar dingen die in het verleden geproduceerd zijn, alle software emulaties van joost mag weten wat uit 1980..
Dus ik denk dat de afzetmarkt juist heel groot kan zijn als de prijs wat interresanter zou zijn.
Die MAQ 16/3 zie je overal opduiken omdat het gwewoon de eenigste in ze soort is onder de 1000euro, mensen hebben niet veel andere keus.
Nee ik snap het echt niet?????

kost allemaal geld..
je merkt ook aan de constructie dat deze hw seq dat je opnoemt niet zomaar te vergelijken zijn met het gemiddelde consumer-muziekspul

moet ik bekennen dat ik hier maar liefst 4 hw seqs liggen heb:
MMT-8
QX5FD
MC-500 Mk II
en binnenkort ASQ-10

Verkoopt die nieuwe Prophet '08 echt zo goed?

Ik heb alleen maar zure reacties gelezen.

kost allemaal geld..
je merkt ook aan de constructie dat deze hw seq dat je opnoemt niet zomaar te vergelijken zijn met het gemiddelde consumer-muziekspul

moet ik bekennen dat ik hier maar liefst 4 hw seqs liggen heb:
MMT-8
QX5FD
MC-500 Mk II
en binnenkort ASQ-10

Maar ik doelde met hw-seq meer op een paar van die rijen met 16 draaipots.
Ik heb zelf ook een MMT-8 en tja dat kost niet zoveel.

je bedoelde eigenlijk analoge sequencer?

in dat geval is de prijs wel te rechtvaardigen ongeveer (rekeninghoudend met kleine afzetmarkt)

ik vind dat toch een kutmanier van werken dus mij hoor je niet klagen

Ik snap het echt niet waarom een beetje leuke hardware sequencer minimaal 600euro moet kosten, ff een paar voorbeelden anno vandaag:

Analogue Solutions Oberkorn MK3 777euro
Doepfer Sequencer MAQ 16-3 666euro
Manikin Schrittmacher 32-spur-sequencer 1600euro
Spectral Audio Cyclus3 16-step 450euro
Technosaurus Cyclodon 400euro
ZEIT Sequencer 1500euro
Sequentix P3 (2ehands) 1200euro

De enigste die een beetje een normale prijs heeft is de MFB STEP64
Die kost rond de 250euro.

Maar hoe kan dit dus nou??? als je dit vergelijkt met synthesizers lijkt het mij echt heel erg duur, bijv. bijna 700euro voor 3 cv/gate sporen bij Doepfer :stupid:

Zoals al eerder gezegt kleine firmas met klein afzet gebied.
Vaak worden deze nog met de hand in elkaar gezet en moeten ze letterlijk een verkopen om weer een nieuwe te kunnen maken.
Bij de P3 was dat dacht ik zo, bij de Zeit zeker (ik ken hem) bij de Manikin ook (die maken er een paar en gaan daarna weer bijbouwens als het weg is)
Komt dus niet uit China of zo en is daarom ook direct een stuk duurder.

Maar dat geld toch ook voor speciefieke analoge bakken.
Kijk naar de Cwejmen of de modules van de diverse aanbieders van Modulaire systemen, Thermionic, etc. Dat is ook allemaal duur tov de gangbare Chinameuk. Maar je hebt dan wel iets moois wat niet over 1 a 2 jaar de vuilbak in hoeft!!.

En ja de Prophet 08's zijn een redelijk succes, zeker gezien de prijs is et een hele goede synth en nu met de rack versie nog goedkoper!!

Dus eigenlijk moet Behringer een step sequencer maken?

Tevens als ruis generator te gebruiken natuulk. :D

Dus eigenlijk moet Behringer een step sequencer maken?

Tevens als ruis generator te gebruiken natuulk. :D

Je maakt er een grapje over maar dat zou zeker wel een goede optie zijn, aangezien ze ook midicontrollers zo goedkoop op de markt kunne gooien en die lopen ook als een speer BCR2000!!!. En zolang ik er geen audiosignaal in hoeft te stoppen doet Behringer het prima voor mij.

De Behringer MCV-SEQ :eureka:

En ja de Prophet 08's zijn een redelijk succes, zeker gezien de prijs is et een hele goede synth en nu met de rack versie nog goedkoper!!

Ik kom er nog wel eens een martelen ;)

Hij staat toch ook bij jullie neem ik aan?

Dat geklaag dat alles zo duur is vind ik zo typisch.
Niet alles wordt in azie voor een hongerloontje in elkaar gepleurt.

Zoals RSB terecht aangeeft is de 2e hands prijs van de P3 tegenwoordig zo'n 1200 euro, maar nieuw waren ze echt een stuk goedkoper. Ik weet niet precies meer de prijs maar het scheelt wel een paar honderd in ieder geval.

In principe moet een stepsequencer bij massafabricage toch echt wel redelijk goedkoop gemaakt kunnen worden als je het mij vraagt, al zitten er natuurlijk wel veel knoppen op die toch van een redelijke kwaliteit moeten zijn.

Dat geklaag dat alles zo duur is vind ik zo typisch.
Niet alles wordt in azie voor een hongerloontje in elkaar gepleurt.

:frons: Het zou hier in NL voor een hongerloontje gemaakt moeten worden, dan is het NOG goedkoper!

De AKS sequencer van mijn Synthi doet los zo'n 1500 euro.. En die is alleen maar geschikt voor een.. Synthi!

De mijne snap ik zelfs niet eens.. :D

die kast van de P3 kost op zen minst 50e stuk gespoten en met front bedrukt zelfs voor 100 stuks imo.

de oberkorn bevat een chip (midi sync)die ze elders aankopen voor 20e (nu mischien minder al)

Back