HW-Seq: Waarom zo duur???

Ik ga nu de goedkoopste telg uitproberen, de MFB STEP64.
Met een beetje geluk komt die morge binne.
Ik denk dat het voor de M/P en 101 wel een mooie oplossing is...
Misschien morge meer info :)

Ben het eens met de topicstarter, vind het ook belachelijk veel geld voor een rij knopjes ... er komt nieteens geluid uit.

Volgens mij ben je met een combinatie software > controller > midi-CV converter nog goedkoper uit. (er vanuitgaande dat je de PC al hebt)

Je mist dan wel de 'feel' en hands-on ervaring van de hardware-sequencer, maar als het me 200eu zou schelen .. who cares.

Knoppen maakt het duur en alle switches etc.
Maar goed het zijn twee totaal verschillende dingen een Hardware sequencer of een Sofware ding.

Maar ik heb een beetje het idee dat de meeste mensen in deze topic geen flauw idee hebben waar ze over lullen.

Kdenk dat dat wel meevalt M/P. Je kan alles zo duur maken als je wilt, maar ik denk dat mensen het wel voor lief nemen als de knoppen van iets mindere kwaliteit zijn, ze kosten ook minder om te laten repareren :)

Laat maar ik denk idd dat alle fabriekanten gewoon prijsafspraken hebben en de prijs bewust hoog houden om iedereen te naaien.

Zelfs iemand die troep uitbrengt onder de naam Doepfer. :)

STEP64 is binne gekomen. :) sjesus wat is dat ding klein, kzit nu op me werk maar zal vanavond wel ff een foto posten met dat ding in mijn hand zodat je kan zien hoe klein die is...

Veel geld inderdaad...
Natuurlijk is het zo dat er maar een kleine afzet markt is, en natuurlijk zijn betere componenten duurder dan Behringer, maar het lijkt er op dat deze h/w sequencer markt niet echt volwassen is: jongens die voor de hobby wat dingetjes maken in hun vrije tijd, met seriegroottes van 3 stuks... niet echt een schoolvoorbeeld van commerciele massaproductie natuurlijk. Je krijgt zo natuurlijk wel innovatieve en leuke producten, maar voor heel veel geld.
Wat ik niet snap is dat producten als de Prophet 08, de PEK en de Spectralis ook met een uitgebreide sequencer zijn uitgerust, en net zoveel kosten als de duurste h/w sequencers uit de openingspost...

Natuurlijk kun je ook nog altijd zélf je sequencer bouwen: MIDIBOX-rules!

Een andere optie is een quasimidi polymorph. De uitgebreide sequencer is ook te gebruiken voor externe midi apparatuur.

Mensen mensen dit is echt de meest hollandse topic die er maar bestaat zeg.
Gaan jullie het nou met een sequencer uit die massa producten van dave smith vergelijken?
Dit zijn nou niet echt hoogstaande producten en geen 1 heeft er een krachtige sequencer met bv septoetsen en knoppen aan bord.
Bovendien worden ze volledig machinaal gemaakt.
En een midibox sequencer maak je ook niet zo 1 2 3 voor een appel en ei.
Kijk maar wat een MAQ16/3 al moet kosten die in armoedige omstandigheden in China gemaakt is.
De afzet markt van een hardware sequencer maakt de prijs idd ietsjes hoog maar ook gewoon onderdelen en een heel klein bedrag aan firmware.

Misschien ook interessant om te weten wat de hardware/analoge sequencer is met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Eigenlijk snap ik dit hele topic niet zo goed, TSRSB vraagt zich af waarom HWSeq zo duur zijn maar als ik me niet vergis heeft RSB zelf een aantal overpriced 303/808/909 etc. in bezit. Zijn of vind je die dan niet te duur?

Laatst gewijzigd:
Gelukkig heb ik een Sequentix P3 die nooit meeer weg gaat en als alles goed gaat een Genoqs Nemo vanaf July.

O en Mono die sequencer in Dave Smith produkten vindt ik wel helemaal te gek ( heb een Poly rack en een Mono desktop ).

En dan nog iets ... " Heb jij niet een kelder onder jouw huis waar jij stiekum nachten lang Doepfert ... ? " Geeft niet ik houd er wel m'n mond over ... !

:doei:

Zo een sequencer in zo een dsi product kost geen moer op wat software na.
Men heeft geen flauw idee hier wat een paar goede jacks en potmeters kost.

En als Doepfer in mijn kelder zat had ik de wereld bevrijd!

Kalusi de beste hardware sequencer hangt helemaal af van wat je wil van de machine in kwestie.
User Interface/ Mogelijkheden etc etc.

Zo een sequencer in zo een dsi product kost geen moer op wat software na.
Men heeft geen flauw idee hier wat een paar goede jacks en potmeters kost.

En als Doepfer in mijn kelder zat had ik de wereld bevrijd!

Kalusi de beste hardware sequencer hangt helemaal af van wat je wil van de machine in kwestie.
User Interface/ Mogelijkheden etc etc.

Ik vroeg niet naar de beste, wel naar de beste prijs/kwal verhouding. Ik heb zelf een simpele mobius, heerlijk zo'n ding. Maar ik zou ook wel wat uitgebreiders willen hebben (a la synthesizers.com of vergelijkbaars). Een AKS intrigeert me ook wel, maar dat kost enkele mille als ik het goed heb. Maar die is eigenlijk digitaal...

Laatst gewijzigd:
Misschien ook interessant om te weten wat de hardware/analoge sequencer is met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Eigenlijk snap ik dit hele topic niet zo goed, TSRSB vraagt zich af waarom HWSeq zo duur zijn maar als ik me niet vergis heeft RSB zelf een aantal overpriced 303/808/909 etc. in bezit. Zijn of vind je die dan niet te duur?

Dingen als een 909 of een 303 of een ARP2600 zijn bijna niet meer na te maken. of de chips die erin zitten worden niet meer gemaakt of het mag niet van de mileupolitie etc etc. Bij een analoge sequencer heb je dat probleem niet. Ik vind een oude ARP-sequencer niet echt overpriced omdat die zeker wel uniek is in zijn soort en daarom een meerwaarde heeft, een MAQ 16/3 is een japans massa produkt waarvan 1000de chips elk uur van de band af rollen. You get me ;)

Back