halls of fame (reverbs...)

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Hoi...hoi :doei:

Ik zit er over na te denken om halls of fame aan te schaffen, omdat ik de demo erg goed vond klinken...

Maar wat ik niet snap is; de reverbs van halls of fame zijn wav/aiff format :confused: hoe kan een reverb vst nou wav/aiff bestand bevatten ??

Het is toch een plugin om software/hardware sounds doorheen te trekken en van reverb te voorzien...??

En hoe plaat je deze vst in bijvoorbeeld Altiverb dan....

't is geen plugin maar het zijn impulse responses die je kunt gebruiken in je convolution reverb zoals altiverb.

Hoi.....

Ik heb begrepen dat het impulce responses zijn...:geslaagd:

Maar snap niet helemaal hoe deze IR in Altiverb moeten geladen worden.
Om nog maar te zwijgen over hoe een instrument door zo'n IR gehaald zou moeten worden....

De werkwijze is mij niet helemaal duidelijk... ook niet hoe het kan dat een IR een wav/aiff extensie is :(

Rtfm

impulsresponses zijn een soort sampeltjes van een galm of ruimte ( dus wav of aiff ) die worden afgespeeld in een galmsampleprogramma zoals altiverb.

ja jaccis een convolution reverb plugin is 'gewoon' een reverb plugin

het bijzondere is dat een convolution reverb een geluidsopname gebruikt van een 'audio pulse' in één of andere physieke ruimte.

die opname (kan in .wav/.aiff/etc. formaat zijn) wordt dus enkel gebruikt om de rekensommen te maken die nodig zijn om het geluid dat je in de plugin stuurt in een redelijke simulatie van de daadwerkelijk opgenomen physieke ruimte te plaatsen.

er gaan dus twee audiostromen in (één de input van de reverb en één de sample van de opgenomen ruimte) en er komt er netjes één uit.

duidelijker kunnen we het niet maken. gedetaileerder wel. :kimono:

ze maken het in convolutie land ook wel onnodig ingewikkeld met al die formaten waarin de samples worden weggeschreven ( wav's, aiff's sd2. dual mono etc)

maar inderdaad. zo zou je ook bv een hoorngeluid ( gewoon een sampeltje van een franse hoorn bijvoorbeeld) als ruimtesample kunnen gebruiken
(in plaats van bv de sample van een kerkgebouw ruimte of een sample van een preset-geluid van een of andere dure effectprocessor, of 'n gitaar versterker),
hierdoor krijgt alles wat er via de input ingaat een soort hoornjasje . heel leuk' en soort supervocoder

ook leuk: een sample door een IR-reverb gooien en daarna die output te gebruiken als ruimtesample voor de originele sample; geeft een raar soort feedback-achtig reverb effect (als je het 'overdrijft' krijg je een noise-brei).

Back