Op zoek naar dit effect

Dialect

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik heb al wat rond gezocht op dit forum maar kan helaas niet vinden wat ik zoek. Ik ben namelijk op zoek naar een VST plugin die het "effect" kan nabootsen wat DJ's vaak gerbuiken bij een live-set om een hoogtepunt te creeren. Luister even naar de audiofile in de bijlage. Ik werk met cubase sx 3 en ik weet dat dit natuurijk ook gewoon kan door gewoon wave filetjes steeds sneller achter elkaar te zetten. Maar ik wil dit effect kunnen zetten bij send FX en dan met de automation tool bedienen. Dit moet mogelijk zijn...Wie helpt mij uit de brand?

Gegroet,

Dia

Attachments

• Voorbeeld1.mp3
    379,7 KB · Bekeken: 104
DJ's en live set?!

Je bedoeld dat ze een plaat afspelen waar het effect in zit.
Bij mijn weten zijn DJ's veredelde plaatjes draaiers..

Maar aan dat antwoord heb je niet echt veel ;).

Wat je zoekt heet een "groove slicer" of "beat slicer". Probeer http://mdsp.smartelectronix.com/2005/07/livecut.php eens.

mdsp zegt dat de meeste andere slicers op basis van "gelijke stukjes" werken - wat is wat jij nodig hebt. Helaas kon ik die niet echt zo snel vinden.

DJ's en live set?!

Je bedoeld dat ze een plaat afspelen waar het effect in zit.
Bij mijn weten zijn DJ's veredelde plaatjes draaiers..

idd, dit zit gewoon in de track :)

opzich kun je ook gewoon een sample pakken en m net zo gebruiken als wanneer je een snare of kick zou laten rollen wel zorgen dat ie in t begin strak is afgeknipt :)

Tuurlijk weet ik dat dit effect vaak gewoon in de track zit verwerkt. Maar een vriend van me doet dit wel is realtime tijdens zijn set vandaar. Maar iemand nog aanraders qua Vst?

Ik begrijp zelf niet helemaal waar je op doelt; de vocal of dat 'zweverige' zeg maar ?

Vraag sowieso even aan je vriend welke effect dat is op zijn mixer, dat zou 't al een stuk makkelijker moeten maken.

Je kan dit doen door desbetreffende sample in een sampler te mikken en de looptijd telkens te halveren. Op de populaire dj-mixer pioneer djm 600 werd/wordt dit vaak gebruikt en dat werkt ook op die manier.

volgens mij wordt hier een "delay" bedoelt. En dan inderdaad 1/4, 1/8, 1/16, en steeds verder dichtdraaien. Dit is een van de weinige "climax" dingen die je met een dj mixer kunt doen, verder zit het meestal al in de plaat zelf idd.

Wat bigboom hierboven zegt komt ongeveer op hetzelfde neer, dan plak je samples steeds sneller achter elkaar en worden de samples steeds kleiner.

Maar iemand nog aanraders qua Vst?
Ik heb het goed kunnen nabootsen met SupaTrigga; zet alles op 0, behalve Instant repeat (on) en Repeat probability (100%).

Stel dan op je controller in dat je een knop wil gebruiken om "Granularity" aan te sturen. Bij 1 slice/m gebeurt er niks -draai 'm omhoog en hij begint te herhalen.

Met een delay wordt eigenlijk toch wel over 't algemeen wat anders bedoeld, denk ik ;).

Back