het allerbeste boek over audio engineering

mirando

Nieuwkomer
dag!

ik ben al een tijd lang zelf nummertjes aan het maken maar eigenlijk voornamelijk met gitaar, zang, een beetje reason en adobe audition, nu kan ik hier wel aardig mee uit de voeten maar voel toch dat ik de belangrijke kennis, die de 'grote' audiobonzen wel beschikken, mis. mijn liedjes zijn qua compositie opzich best aardig maar het klinkt allemaal wat fletsig, nu wil ik eigenlijk leren hoe je echt volwaardig audio afmixed, wat je wel mag doen en wat niet en hoe je zon mooi vol en vooral breed geluid krijgt.

wat is in dit geval het beste boek om te lezen jongens en meisjens??

veel dank voor jullie tijd! joe!

mirando

zoek funktie al geprobeerd? zoek eens op boek bijv. :eureka:

Mastering Audio van Bob Katz is ook een behoorlijk standaardwerk geloof ik.

Voorlopig nog niet voor marando. Het is redelijk technisch en je zult wel wat voorkennis moeten hebben om er echt wat aan te hebben. Dan zou ik eerst met die andere suggesties beginnen.

Bob Katz is de bijbel!!

Bob Katz is de bijbel!!
Het is een goed boek. Maar het een bijbel noemen is zwaar overdreven.

dag!

ik ben al een tijd lang zelf nummertjes aan het maken maar eigenlijk voornamelijk met gitaar, zang, een beetje reason en adobe audition, nu kan ik hier wel aardig mee uit de voeten maar voel toch dat ik de belangrijke kennis, die de 'grote' audiobonzen wel beschikken, mis. mijn liedjes zijn qua compositie opzich best aardig maar het klinkt allemaal wat fletsig, nu wil ik eigenlijk leren hoe je echt volwaardig audio afmixed, wat je wel mag doen en wat niet en hoe je zon mooi vol en vooral breed geluid krijgt.

wat is in dit geval het beste boek om te lezen jongens en meisjens??

veel dank voor jullie tijd! joe!

mirando

Misschien is 'The Mixing Engineers Handbook' van Bobby Owsinski wel iets voor je.

veel dank voor de reacties ik denk dat ik wel 1 van die boeken ga aanschaffen, had al bijna dat boek van bob katz besteld maar idd dat is mij misschien nog wat te hoog gegrepen.

nogmaals, bedankt

Back