Tips inzake kleine akoestische behandeling

Maks

Gromit the Evil Operator
Ok, hier is al veel over geschreven, maar toch nog even een 'onsize thread', if you don't mind...

Ben net verhuisd, en heb m'n homestudio/bureau met spullen in een achterkamer staan. Ik zit zoals verwacht met een enorme galm: Muren zijn blote bezetting, vloer laminaat (met tapijt op werkplek), en er staat niet echt iets in de ruimte dat het geluid breekt, buiten een extra bureautje linksboven tegenover de andere, een klerenrek, etc.
Nu ben ik niet iemand die akoestisch 100% moet zitten om na wat ruimtegewenning fijn te kunnen werken, maar dit 'lege ruimte klap/grot-effect' is toch wat van het goede teveel.

In bijlage een snel plattegrondje. (je ziet bureau en speakers rechtsboven, raam, deur, ... - hoogte muren, dat vergat ik, om en bij de 2.75m)
Ik plan alvast een goed gordijn voor de raam, maar op welke strategische plekken kan ik nog best doeken/mousse aanbrengen?
Met mijn beperkte treatment-kennis zou ik zeggen in de bovenhoeken en wat vlakken tegen de muur voor en achter m'n werkplek, maar ik kan mis zijn...
Komt u maar ;-)

Attachments

• kamer01.pdf
    169,8 KB · Bekeken: 113
ok, heb inmiddels de 'inham' die je onderaan de plattegrond ziet afgesloten met een gordijn, net als voor de raam
hoog en mid klinken vrij ok, maar m'n bass 'wobbelt' alle kanten op. Ik plande op de muur achter de desk een paneel schuim aan te brengen, maar daarnaast doe ik voor de bass misschien ook best de hoeken?

Back