Oud of nieuw korg

kevinsane

Nieuwkomer
Ik werk nu veel met software cubase 4, reason 4, arturio plug ins, lounge lizard enz. maar ik wilde eigenlijk een midi controller kopen maar een vriend van mij wil zijn korg trinity plus verkopen voor 450 euro incl. flightcase.
Nu ben ik synths gaan checken en vond de korg micro x, korg x 50 ,korg tr ook heel vet klinken. Ik maak vooral house/deephouse, broken beat, nu soul dingen, ik heb op dit moment alleen een geluidskaart compu en een halve gare midi controller.

Mijn plan nu is om die trinity te doen en er een 2e handse 325 euro micro x bij te kopen.
Heeft iemand ervaringen met de trinity en triton sounds ik weet het gaat om wat ik mooi vindt klinken heb allen die trinity nog niet echt goed kunnen uitbroberen. help

Ik heb de TR-rack (de Trinity met wat meer geluidsgeheugen, zonder sampler, zonder MOSS board) en de Korg Micro-X. Die klinken beiden eigenlijk heel erg lekker gelikt.

Qua kwaliteit van toetsenbord steekt de Trinity (of Triton) ver boven de LE/TR/Micro-X of X-50 uit. Ik gebruik de X-50 voornamelijk als module, want ik vertrouw niet echt dat de toetsen een geweldig lange levensduur hebben.

Ik weet echter niet of die Micro-X erbij dan nog zo'n goede keuze is, want dan heb je 2 Korg-bakken die eigenlijk voor een groot deel hetzelfde doen; wat er in zit wat voornamelijk mooi is zijn de zweverige pad-geluidjes en de arpeggiator is ook leuk, maar goed, die heb je ook in Cubase en Reason.

Welke geluiden vind je dat je nu mist? Anders kun je misschien ook naar iets van een ander merk kijken, dat geeft wat meer variatie :).

als ik je muziekstijl zo lees dan heb je mijns inziens meer aan een Triton. Die is toch wat meer uitgerust met klanken en gadgets voor elektronische muziek. Volgensmij heb je daar ook van die house-expansions voor, maar daarvoor moet je bij de kenners van een Triton zijn.

Back