Chickensys Translator

Lazy Eyes

Stamgast
Hey een vraagje,

Ik heb translator en gebruik het voor mijn ASR, om waves om te zetten in .efe bestanden die ik zou kunnen gebruiken in mijn ASR.
Ik zeg zou kunnen omdat het mij op heden nog niet gelukt is om een werkend cdrommetje in mijn ASR te laden.

Nu de vraag: Is het mogelijk om vanuit Chickensys ZIP Disks te formatteren in ASR formaat? Zodat ik mijn zips vanaf de pc kan volgooien met drums?

Iemand????

Groet,

Bart

Lijkt me wel dat dit kan...

ik formateer ook zip disks in emu formaat met Chickensys..

En hoe doe je dat dan? Misschien kan dat ook in ASR 10 formaat dan?

Ik heb een USB zip, en een Translator, kun je me misschien een stappenplan geven?

zit er geen tooltje bij voor diverse ensoniq samplers? Kan me herinneren dat translator wordt geleverd met diverse andere tools voor onder andere ensoniq, roland en emu.

En hoe doe je dat dan? Misschien kan dat ook in ASR 10 formaat dan?

Ik heb een USB zip, en een Translator, kun je me misschien een stappenplan geven?

Volgens mij zit hier je probleem.. Translator leest alleen scsi devices via een scsi kaart, niet via usb.

Je ziet nu je zip schijfje waarschijlijk niet eens in Translator verschijnen he?

Als dat wel zo is is het simpel.. rechter muisknop op je zipdisk en kiezen voor format.. easy as 1-2-3...

Jah ik zie hem dus wel in Translator verschijnen maar bij format staat geen Ensoniq formaat.. GRRR!!!

Translator kan wel Ensoniq disk-images maken waarbij je de grootte zelf kunt aangeven. Kun je niet een 100MB (of wat voor ZIPs je dan ook gebruikt) Ensoniq image maken en daarmee 1-op-1 je zip overschrijven op disk niveau (dus buiten windows en de partitie-tabel om)? Ik doe dat soort dingen altijd met dd onder linux, maar er is vast ook wel een windows-tooltje voor.

Ja, je kan dus met Translator in een dosomgeving EPS disks aanmaken, maar volgens mij alleen op diskette niveau...

heb al wel images aangemaakt van 100 MB maar ik weet nog niet hoe ik die op de zips krijg..

Thanx voor je hulp in ieder geval..

Uhhh.. heel even wat is een DD? edit - heb gewikiet, maar kwam er niet helemaal uit, beetje sci fi taal voor mij..

DD(1) User Commands DD(1)

NAME
dd - convert and copy a file

SYNOPSIS
dd [OPERAND]...
dd OPTION

DESCRIPTION
Copy a file, converting and formatting according to the operands.

etaoin.. zover was ik inderdaad, maar daaarmee kan ik dus een image..

Een ensoniq.img naar een zipdisk schrijven? Dat is echt heel tof! dan kan ik eindelijk mijn ASR volledig gebruiken!

dd - convert and copy a file

Yep. Het is alleen iets generieker dan alleen "files" in de traditionele windows-zin, want een raw device is in de ogen van unix ook gewoon een file, vandaar dat je er ook hele disks in één keer mee kun overschrijven.

etaoin.. zover was ik inderdaad, maar daaarmee kan ik dus een image..

Een ensoniq.img naar een zipdisk schrijven? Dat is echt heel tof! dan kan ik eindelijk mijn ASR volledig gebruiken!

Ik heb geen idee of deze dd onder een moderne Windows-variant werkt. Wat ik bedoelde was dat je zo'n soort programma nodig hebt. Feitelijk is het equivalent aan een cd bakken uit een iso-bestand.

al beantwoord! :)

Ja wat je normaal met een ISO of IMG doet vanuit Nero bijvoorbeeld, kan je dan doen met een IMG naar zipdisk met DD?

Die usb zip die heb ik wel dus ik ga vanavond aan de slag.. wel een probleem ga ik krijgen met dat ik niet heel handig ben met pc's dus mijn problemen liggen denk ik in dat programm.. :)

Back