Vintage modulaire midi-controller!

nick nova

Resonator
Stel,

je hebt net een modulair systeempje gekocht ( :) ).
Als je dan een cv naar midi-converter zou hebben (bv 16 cv ins, één midi uit), waarop je op één of andere manier voor elke input een controllernummer kan toewijzen, heb je dan niet de meest fantastische controlbox die je je maar kan inbeelden?

Bestaat dat, CV naar midi?
Als dat niet bestaat, wie maakt dit dan even voor mij?

Grieten,
Ken

ik weet niet of het bestaat(wel gewoon cv/gate naar midi maar met extra cv/aux ik weet het niet maar wat heb je eigenlijk gekocht?

:D

Ik krijg volgende week een Elektor Formant systeempje binnen.

* 2 vco's (3de moet in elkaar gezet worden)
* noise en random generator
* multimode 12 db vcf
* 24 db Moog ladder vcf
* Resonanz filter module
* dual vca
* 2adsr (3de nog bouwen)
* stuk of 4, 5 lfo's
* Com module met verschillende cv ins en outs
* Keyboardje.

Ietsies minder mooi als deze, maar dat maken we er wel van.
Ik lig er bijna wakker van. :)

Attachments

• formant.jpg
    formant.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 123
hoeveel zou nou zo'n systeempje kosten eigenlijk, heb wel eens zitten denken om een kleine moduliare systeem aan te schaffen en dat dan geleidelijk aan uit te breiden tot een heel gave modulaire synth hehehe, maarjah ideeen hé....8o)

hmmmmm begint best interresant te worden dit idee misschien, wellich wellicht hehehehe

(denk 4 osc's, 2 filters , 4 lfo , unison met detune module en al, jajajaja dat worden leuke dromen hehehehe)

Een doepfer kan misschien ook een uitkomst bieden...

Kijk eens naar deze module: De a192 http://www.doepfer.de/a192.htm

Dit is een 16 cv2midi module. Eigenlijk is het gewoon een pocketcontroller met ipv knoppen cv-inputs. Deze module werkt op 12 volt, maar volgens mij is 15 volt (formant) geen probleem. Dit weet ik overgins niet 100% zeker, maar bij heel veel modules maakt de voedingsspanning weinig uit (geen signaalbronnen natuurlijk!)

125 euro en dan kun je alles naar alles routen.... Sysex, verschillende midi kanalen, noem maar op..

a192.gif

Het is een Peter, maar hij komt uit Dusseldorf. Maar dat bedoel je waarschijnlijk.
Hij is niet de meest zuivere mens waar ik contact mee heb gehad. Verhoogt de verzendkosten nadat de bieding ten einde is, was te lui om het apparaat nog eens volledig door te testen, doet of de zon uit zijn gat schijnt en voelt een beetje louche aan. Aan zijn feedback te zien handelt hij zijn zaakjes netjes af. 't Gaat om zijn broodwinning natuurlijk.

Maar goed Dusseldorf is blijkbaar ni zover. Ik ga er gewoon heen rijden.
Thanks,

Maar nu terug naar de modular! Met een simpel moduletje wordt het na meer dan 30 jaar plots weer een gigantisch innovatief instrument. Geniaal is dat. :D

Laatst gewijzigd:
Tof nova! Die formant die je op de kop aan het tikken bent!

Hoe klinkt ie? Is het bovenverwachting? 8o)

Heb hem net 2 dagen binnen. Direct verliefd. Kerel beweerde dat er 5 draadjes terug gesoldeerd diende te worden (na de deal weliswaar).

Ik hem opendoen: serieuze knoeiboel tegengekomen. 'k Heb de hele familie dan maar opgetrommeld en samen zijn we dat ding helemaal uit en in elkaar aan het steken. De kast errond is wel ok, maar ik wil er vintage gelakte zijkantjes rond :)
Verder zit de Doepher mcv8 erbij wat wel erg cool is. Er ontbreekt nog een kabel van het keyboardje naar de kast. Wat een gekke aansluiting is dat! Heb jij ook een vrouwtjesinput met vijf pinnetjes? Is dat oude Din-connectie ofzo? Waar kan ik dat halen?

Kort samengevat heb ik hem nog ni gehoord, maar zal ni lang meer duren denk ik.
Maar wat zijn jou bevindingen van het apparaat eigenlijk? Vco's, filter-lforange, rfm module? Klankkwaliteit?
Heb je niet wat vunzige strakke sweepsamples om me wat warm te maken?
Welke info heb jij eigenlijk allemaal over het apparaat?

ik spreek je nog,
ken

Origineel geplaatst door nick nova

Er ontbreekt nog een kabel van het keyboardje naar de kast. Wat een gekke aansluiting is dat! Heb jij ook een vrouwtjesinput met vijf pinnetjes? Is dat oude Din-connectie ofzo? Waar kan ik dat halen?

Maar wat zijn jou bevindingen van het apparaat eigenlijk? Vco's, filter-lforange, rfm module? Klankkwaliteit?
Heb je niet wat vunzige strakke sweepsamples om me wat warm te maken?

Welke info heb jij eigenlijk allemaal over het apparaat?

ik spreek je nog,
ken

Er zitten enkele vreemde din achtige aansluitingen aan, maar ik zag vergelijkbare aansluitingen wel ergens in zo'n electronica-speciaal zaakje liggen. Moet je kunnen vinden denk ik.

Vette sound heeft de mijne; maar ja "vet" is een vaag begrip. Ik zou eigelijk wat samples ervan moeten posten. Alleen het dsf-db is down, en ik heb nergens internet space. Hoe kan ik het beste files posten?
Ik ben ook benieuwd hoe die van jou zal klinken....

Ik kan je een hoop documentatie regelen. Mail me daarvoor ff op sander@freebsd.nl

Ik ga de trein catchen,
mzzl

Back