SGP wil verbod op popmuziek

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

demian

Ojee
De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil popmuziek verbieden, omdat het zou aanzetten tot drank- en drugsgebruik.

"Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God. Vergeten wordt waartoe de mens op aarde is", zei Statenlid Nelis Zondag tijdens een debat over subsidie voor de popcentra Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.

De politicus wijst op het drugsgebruik onder bezoekers van houseparty's. "Mensen gebruiken daar drugs en leven zich uit op de muziek", zegt Zondag tegen DePers.nl.

De SGP wil dat de overheid alleen evenementen subsidieert die een 'educatieve waarde' hebben. "Popmuziek valt daar niet onder", zegt Zondag. "Popmuziek heeft zeker ook culturele waarde, maar wat ons betreft moet het als zodanig ook educatieve waarde hebben. Bij popmuziek gaat het om opzwepen. De Staatkundig Gereformeerde Partij bekijkt de zaken vanuit het perspectief van de Bijbel, en wij zouden graag zien dat muziek daaraan beantwoordt."

Het argument dat poppodia de jeugd van de straat houdt, wuift Zondag weg. "Als ze er na afloop vandaan komen kunnen ze ook vandalisme plegen."

Volgens Zondag heeft de overheid in het verleden vaker gesteld dat het subsidiëren van evenementen niet tot haar taken behoort. "Dit weekend was er hier in de Betuwe een bloesemtocht. Daar kwamen 40.000 mensen op af. Dat kostte geen geld, maar leverde juist geld op. Dat zijn goede dingen."

De SGP'er heeft niet de illusie dat gehoor wordt gegeven aan zijn oproep. "Wij zijn maar een klein partijtje. Maar we kunnen wel onze beginselen uitdragen en de mensen laten nadenken."

Bron

Persoonlijk vind ik dat de SGP maar de belangen moet behartigen van de christenen en zich niet moet bemoeien met de niet-christenen. Maar zo werkt het niet met gelovigen, geloof ik. :engel:

En met dit soort gezeik vinden ze het raar dat de duivel meer vrienden heeft.

Ach, god maakt zich toch niet druk om die infantiele onzin.... en ik maak me niet druk om god.....

wanneer begrijpen ze nou dat het leven gewoon doelloos is, het is er nou eenmaal...dus enjoy it! :dj:

Standpunt uitdragen? Ik vind het meer opdringen van een mening. Ik vind het prima dat mensen een mening hebben, maar waarom moet tegenwoordig iedereen die mening ook uiten? Daar word ik nou zo moe van. Met name omdat de geuite meningen meestal gebaseerd zijn op (bewust of onbewust) onvolledige feiten. De uitdrukking 'schoenmaker houdt je bij de leest' zou eens wat vaker gebruikt mogen worden.

Standpunt uitdragen? Ik vind het meer opdringen van een mening. Ik vind het prima dat mensen een mening hebben, maar waarom moet tegenwoordig iedereen die mening ook uiten? Daar word ik nou zo moe van. Met name omdat de geuite meningen meestal gebaseerd zijn op (bewust of onbewust) onvolledige feiten. De uitdrukking 'schoenmaker houdt je bij de leest' zou eens wat vaker gebruikt mogen worden.

Da's jouw mening ;)

De afspraak was geen politiek hier.

IBTL:slotje:

De afspraak was geen politiek hier.

IBTL:slotje:
.
Idd, politiek pur sang heeft niets met een van de onderwerpen op dit forum te maken, dit topic heeft dat echter wel. Een verbod op popmuziek zou ons allemaal raken, dus, zeker voer voor dit forum. Te zot voor woorden dat een politieke partij op deze manier het recht op vrije meningsuiting wil inperken. Het doel heiligt de middelen weer eens.. Straks willen ze muziekfora waar pop-muzikanten op zitten op gaan doeken.

SGP maakt zich in ieder geval flink belachelijk naar mijn idee, ik vraag me af of ze uit eigen kring hier bijval voor zullen krijgen en zo ja, hoe ver ze zouden willen gaan met het verder opperen van nieuwe ideeën.

Zowiezo verbaast het me dat mensen zo'n beperkte visie hebben over iets als popmuziek. 'Het is bedoeld om op te zwepen en heeft geen educatieve waarde..' :dubbel:

mja het is gewoon weer een mening...... eigenlijk heel oninterressant.
mensen krijgen veel te veel mening door de strot gedrukt alsof het waarheden zijn... zo zonde...mensen moeten gewoon zelf nadenken en dan kom je gauw tot de conclusie dat dit gewoon weer een papieren tijger is net als het verbieden van zo veel dingen (genotsmiddelen, boeken, sex)..als of het er niet is of geen behoefte voor is als iets verboden is :stupid:

Bericht door een moderator:
Inderdaad, politiek... Sluiten baasje.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back