Roland W-30

Julest

Stamgast
Beste mensen,

Ik heb net een Roland W-30 gekocht en nu wou ik daar graag nieuwe sounds op zetten. Nu heb ik 2HD Floppies gekocht waar ik via SDISK geluiden op heb gezet die ik heb gedownload. Als ik deze wil inladen op mn Roland zegt hij dat het een 'not sound disk' is. Komt dit omdat ik met MF2-DD floppies moet werken? Alvast bedankt!

Groeten Julest

ja , plak een stuk plakband strak over 1 van de twee hoekgaatjes ( niet over degene met eht schuifje , maar over die andere) .
daarna kun je ze formateren op de w30 en gewoon gebruiken alsof het dd disk's zijn.
vr.gr. sunny

Hmm het formateren lukt wel maar als ik er dan weer iets op wil zetten met SDISK dan zegt ie dat er geen disk in de A: drive zit. waarschijnlijk omdat ie nu het format van een dd schijfje heeft. Misschien dat mn A drive die niet kan lezen?

Hmm ik moet ook even iets verder kijken dan me neus lang is genoeg info in iedergeval, t werk bij mij nog niet alleen. Even verders proberen, het gaat zeker werken. Het moet werken!

Het is mij nooit gelukt om met SDISK samples in mijn W30 te krijgen. Eerst precies de instructies opgevolgd, daarna nog tig pogingen, maar niets werkte. Maar ja, inmiddels zijn de W30 en SDISK al bijna 20 jaar oud...

Ik ben zeer benieuwd of het jou wel lukken zal. De truc is het progje SDISK te laten denken dat er dus wèl een disk (w30 geformateerd) in de A:\ drive zit. De kans dat het aan de floppydrive in je PC ligt, acht ik vrij klein.

Succes.

probeer eens om er wat van de w30 zelf op weg te schrijven , dan zou hij het moeten doen en kan je zien of hij wel wordt gelezen op de drive van je computer.
ik dacht trouwens dat ik bij sdisk , of was het smac ,ook het programma dart nodig had om een soort virtuele kopieen te maken.
ps er is ook een w30 group op yahoo.

Back