Venetian Snares basslines

Disorder

Stamgast
Van die dikke wobble achtige basslines met een zeer dreigende ondertoon. Zoals in de bijlage dus..

Hoe maak ik die? Ik heb een Alesis Ion tot beschikking. :geslaagd:

Attachments

• snares_bass.mp3
    346,7 KB · Bekeken: 92
Ik gebruik voor zulke basslines 3×OSC van Fruity loops.
gaat perfect:okdan:

Ik zet alle CRS knopjes op het laagst(weet niet wat CRS betekend) en de fintuning knopjes zet ik allemaal andersters(je hoort vanzelf wel wat het beste klinkt). Dan kies bij alle 3 de oscillators de SAWTOOTH fucntie.
zo heb je de standaard bassline.

dan klik je bovenaan in het venstertje op "INS" naast "SMP".
nu zit je in de DAHDSR(betr bekend als ADSR, maar in FL heeft deze nog 2 andere functies). dan kies je bij pitch en verander je de ""-knop(best naar links) nu krijg je al ongeveer z'n Venetian Snares Bassklank.

Zet dan "3× OSC" in een lege effectkanaal en voeg de "fast lp"-filter en de "blood overdive" toe. Fast LP zet je bijde knopjes op de helft(ongeveer) en Blood overdrive zet je PreAmp op 1/4, ×100 volledig open en PostGain op de helft.

En zo hebben we een venetian snares bassline.:geslaagd:

Ik weet dat hij Cubase en renoise gebruikt maar, hoe maakt hij deze basslines nou?
Of anders gezegd.. Hoe maak ik dit na op mijn Alesis Ion?

Als je je Ion een beetje kent, zou je deze tutorial (adhv Reason) kunnen toepassen. Zoals op zovele digitale synths met synced-LFO's...het principe blijft hetzelfde.

http://www.mashit.com/2007/10/27/tutorial-bass-research/

als je het onder de knie hebt, kun je er écht op losgaan ;)

Heeft een Ion trouwens synced-LFO's? (EDIT: vast wel)

Laatst gewijzigd:
Iemand nog meer ideeën? Krijg het nog niet echt onder de knie. Die wobble is wel okay, maar lijkt nog net iets anders te klinken als het eerste fragment in die mp3. Of lijkt dat maar zo?

proberen, proberen, proberen.

experimenteren x3...

Het artikel beschrijft niet dé manier om zoiets te maken. Je moet er zelf ook wat mee doen. Bevoorbeeld de balans tussen oscillators veranderen, de samenstelling van de oscillators, de synthesetechniek, zoals FM of ringmodulatie, de lfo-rate moduleren, modulatie van het filter met een envelope en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Vergeet tenslotte niet dat je de wobbles van Venetian Snares alleen uit die context kent en niet los. Dus je wobble/bass kan anders klinken ja. Een veel gemaakte fout is het toevoegen van teveel bas ;)

wop wop! zet dus een ADSR op je filter cutoff waar je de attack laat opkomen, dat is volgens mij het belangrijkste effect..verder veel overdrive/compressie op de bass...

Olaf

Hij was gisteren in brussel ...kon je het hem zelff vragen

Back