Weer appels met peren vergeijken.
VA vs Analoge
Naar mijn iedee kan je een analoge juno of jp niet helemaal het zelfde laten klinken.Maar een jp 80 klinkt op zeker niet verkeerd en de knoppen zijn niet slecht van kwaliteid. moet toch een keer een jp 6/8 horen, juno
Origineel geplaatst door marcuuu Weer appels met peren vergelijken.
VA vs Analoge
Naar mijn iedee kan je een analoge juno of jp niet helemaal het zelfde laten klinken.Maar een jp 80 klinkt op zeker niet verkeerd en de knoppen zijn niet slecht van kwaliteid. moet toch een keer een jp 6/8 horen, juno
btw er staat op mp.nl een juno 60 voor 175 Euro maar ik denk dat de prijs toch iets meer is ?
Het is een klank met karakter, een synth met veel karakter. Er zijn veel synths die analoog zijn die mij ook niet boeien. Maar de jupiterserie, tja, gewoon wereldsynths.
Toen, en nu nog. Ik weet heel zeker dat de ware synthkenner dit soort apparaten echt wel boven een va plaats, gezien het aparte karakter van de klank.
En dat die JP8000 leuk klinkt is waar, maar hij heeft niet zo'n spannend karakter qua klank als de echte JP. Bouwde Roland nou ooit nog maar eens een mooie analoge synth. En dan niet zo'n Andromeda-achtig iets, maar gewoon iets in de orde van grootte die je ook aantreft op de JP8000.
Qua userinterface, JP8000
Qua vette analoge klanken Jupiter 6 (of 8 nartuurlijk)
nee, da's niet waar; vandaar ook het enorme klankverschil tussen JP-6 en JP-8. Het zou ook moeilijk gaan want de JP-8 is van 1980 en toen waren er nog geen CEM chips. Je bent misschien in de war met de MKS-80, die had wel CEM's in sommige versies. De JP-8 gebruikt uitsluitend de eigen Roland chips, over het algemeen dezelfde als in de Juno-6/60.
Origineel geplaatst door mono-poly ik vind dat iedereen ze jp6 en jp8 maar moet weg doen en lekker een jp8000 kopen
zijn gewoon k*tbakken die stink jupiters
wat is er nou zo bijzonder? die jp8k ziet er zo plastic uit.. hadden ze gewoon een zwartstalen behuizing van moeten maken met een kleurenschema dat een halfblinde chimpansee ontworpen heeft, en natuurlijk de houten zijkantjes.. onvergeeflijk dat ze die zijn vergeten.
en tr-808-style drukknoppen, en een 5mm dikke opgeschroefde plexiglas plaat voor 't display!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.