teisco 110 f ..ja van Fetje + pro mars

'k heb een Teisco 110F gehad, maar zo spannend vond ik hem niet eerlijk gezegd. Wel leuk, maar nou niet dat ik zeg, goh, daar leg ik 800 euro voor neer.
Net zoals de Teisco 60F en Kawai 100F, laatste 2 bakkies raakte ik een jaar of 3 jaar geleden kwijt voor niet meer dan 150 euro. Nu doen ze rond de 300/400.. Voor dat geld koop je echt wel wat interessanters, 't zijn toch vrij eenvoudige synths en echt dik klinken ze niet.

'k heb een Teisco 110F gehad, maar zo spannend vond ik hem niet eerlijk gezegd. Wel leuk, maar nou niet dat ik zeg, goh, daar leg ik 800 euro voor neer.

ok mee eens maar ;
Net zoals de Teisco 60F en Kawai 100F, laatste 2 bakkies raakte ik een jaar of 3 jaar geleden kwijt voor niet meer dan 150 euro. Nu doen ze rond de 300/400.. Voor dat geld koop je echt wel wat interessanters, 't zijn toch vrij eenvoudige synths en echt dik klinken ze niet.

voor bv de nu verkoop price van kawai 60./100f zijn ze bets dik ...mc202 ofso is nou ook weer niet ...suberb
[om iets tenoemen wat wat ongeveer t zelfde kost ]
ik vondt mn 60 f egt te gek ...zou dus een 110 bes:okdan:twillen ...

Dan zou ik hem gewoon kopen, gezien de zeldzaamheid van de 110F raak je hem voor de aankoop prijs ook wel weer kwijt. :)

Laatst gewijzigd:
byna veiling ? afgelopen ...iig blijven twee mega synthjes zeg
dei pro mars ook

kheb een z1 in de aankoop,...sla over

lijkt m wel een gave bak die promars, kan iemand daar iets meer over vertellen???

Is het werkelijk een 2 vco SH rolandbak???

iff so :gearlust on! :D

Maar een nieuwe auction is al weer in de lucht..

'T is een leuke synth maar iets aan de prijs, en voor hen die denken dat Teisco iets met ARP van doen heeft, dat heeft alleen betrekking op de drukgevoelige pads, die zijn in licentie van ARP op deze synth aanwezig, verder is er niks ARP aan de Teisco synths.

Groot nadeel van de Teisco 110F is tevens dat er geen OSC sync mogelijkheid is en de oscillators nogal de neiging hebben om van elkaar ontstemd te raken waardoor het een lastige bak is om in gareel te houden. Ik werd er destijds in ieder geval helemaal gek van dat ik de oscillators steeds opnieuw moest tunen.

Maar een nieuwe auction is al weer in de lucht..
'T is een leuke synth maar iets aan de prijs, en voor hen die denken dat Teisco iets met ARP van doen heeft, dat heeft alleen betrekking op de drukgevoelige pads, die zijn in licentie van ARP op deze synth aanwezig, verder is er niks ARP aan de Teisco synths.

yeps! (is al menig discussie over gevoerd)

Er zit toch een moogladder-achtig filter in?

Groot nadeel van de Teisco 110F is tevens dat er geen OSC sync mogelijkheid is en de oscillators nogal de neiging hebben om van elkaar ontstemd te raken waardoor het een lastige bak is om in gareel te houden. Ik werd er destijds in ieder geval helemaal gek van dat ik de oscillators steeds opnieuw moest tunen.

eenmaal onstemde oscillators blijven voor problemen zorgen!

De filterbank en extern in is waarom ik lang er eentje wilde hebben. Het is een 8 bands filter welke met een jaren 60 Moog modulaire filterbank is te vergelijken. Uiteindelijk heb ik besloten om geen te kopen.........

Tenzij ik een degelijke voor een hele schappelijke prijs weet te vinden :engel:

De prijs voor de Odessey daar schrik je ook al van!
Voor veel en dan ook veel minder geld kan je beter eentje laten overkomen vanuit Amerika. Laat die dan wel door St.Eric goed reviseren, dit raad iedereen met ARP's sowieso aan! Uiteindelijk ben je veel en veel goedkoper uit dan nu met Buy it Now en is er nog voldoende werk voor onze Heilige Eric! ;)

Tenzij ik een degelijke voor een hele schappelijke prijs weet te vinden

me 2

Back