Korg legacy hardware controller voor hardware synths?

olafmol

[EXPANSIONS]
Hallo,

weet iemand of het op eoa manier mogelijk is om de Korg Legacy hardware controller (MS20ic) via software te gebruiken als een controller voor racksynths ed? Er zit nl geen midi op, alleen een USB aansluiting. Lijkt me wel leuk nl om em bv voor mijn micromodular of waldorf pulse te gebruiken als controller...

grt. Olaf

Het is al een tijdje geleden dat ik hem had, maar volgens mij stuurt ie gewoon cc data uit. Dan moet het volgens mij wel te regelen zijn. Ik weet het echter niet zeker.

ja schijnt dat ie MIDI CC uitstuurt..dus dat zou ik dan gewoon weer naar buiten moeten kunnen routen in mijn sequencer..?

Olaf

Lijkt mij wel. Op de controller zelf kun je in ieder geval geen sets opslaan, de knoppen hebben een vaste parameter. Zijn dat soort dingen niet in Cubase te programmeren? Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar het was toch mogelijk om complete editorschermen in elkaar te knutselen met Cubase? Dan zou dit ook moeten lukken.

Dit lijkt ook een optie?

legacy controller

legacy controller

Ik heb de legacy controller wel eens gebruikt om phoscyon mee aan te sturen. De CCs zijn vast van de controller en die staan ergens in de manual geloof ik vanaf daar is het alleen nodig om de juiste CCs in te stellen in bv een vsti. Het lijkt me dat dit met wat werk ook te doen moet zijn om je hardware synths aan te sturen...

Heiko

Back