het ultieme masterklavier

lowieken

Stamgast
Hallo synthmannen,

ik ben op zoek naar het ultieme masterklavier (voor mij).
Wat zijn mijn vereisten:

- 61 keys (liefst gewogen of semigewogen, zoals de nord electro 61). geen plastiekbrol a la evolution of edirol.
- voldoeende kloppen, sliders, transport
- niet te zwaar (onder de 15kg)
- liefst synth inside en een pallet uitgebreide sounds (zodat ik naar de repetitie enkel dat klavier moet meezeulen en niets anders)
- kostprijs onder 1000euro
- computer connectie is een plus

alvast bedankt voor jullei input.

lowieken

Geef je nou een omschrijving van de Yamaha Mo6? :D

Ik heb er één en ik ben er zeer tevreden over.
- 61 keys
- vele geluiden uit de Motif ES serie
- USB aansluiting voor MIDI,
- USB voor externe hdd of USB-stick
- 10,4 kg
- nieuwprijs €999, tweede hands rond de 700/750 of met een beetje geluk minder (zoals ik :) )

Je zou ook eens een tweedehands Clavia Nord Lead (1 of 2(x)), Korg Karma of TR61, Kurzweil K2XXX of PC1X kunnen checken.

Hey Daan,

interessant wat je zegt,
ware het niet dat ik reeds een Yamaha S90 heb (dus Yamaha sounds heb ik). Helaas weegt dat ding haast 30 kilo.
kurzweil heb ik een PC2R rack, heel tevreden over trouwens, maar daarmee valt kurz klavier ook beetje af. Weegt mijns inziens ook wel veel:)
ik bekijk de korg TR even.

thanks

Misschien de PC1SE van Kurzweil die OJS te koop heeft staan? Dat ding is gebouwd als een tank, heeft 76 GEWOGEN toetsen en klinkt ook prima :)

ik heb al een PC2R van kurzweil,
lijkt me dubbel op iFox.
vindt bovendien Kurzweil klavier niet goed.

vindt bovendien Kurzweil klavier niet goed.

Hmm, dan hoef je ook niet naar de winkel om de TR te checken, want volgens mij steekt de PC X X Kurzweils beter in elkaar dan de TR serie. De Triton extreme is wat dat betreft beter (naar mijn smaak dan) want die heeft een mechanisme dat niet gebaseerd is op normale veren maar bladveren. Daar speel je op een bepaald moment doorheen. Ik vond dat wel wat hebben. Maar een Triton Extreme zul je nog niet voor beneden de 1000 euro tegen gaan komen denk ik.

Maar goed, nu de lijst specifieker wordt denk ik dat de Clavia NL's wel in jouw straatje passen. heb geen idee wat die rode monsters wegen overigens. tweede hands zou je een NL 2X toch wel voor rond de 700 a 800 euro moeten kunnen krijgen.

Ik denk het. heb nog niet echt een Clavia NL geprobeerd. Weet wel dat Clavia's over het algemeen goed in elkaar steken. Komt bij dat ze beschikken over een leuke pitchbend knop (voor de duim) en een oneindige modulationwheel (of ander effect dat je eraan toe hebt gewezen).

mja een nordlead is weer een VA natuurlijk.
Heb dat al gecoverd met mijn virus C.
en een nordlead enkel als controller is wat overdreven denk ik.
alvast bedankt voor je input :)
ik ben ne moeilijke :p

.....Heb dat al gecoverd met mijn virus C.
ik ben ne moeilijke :p

Hmm als ik dat zo lees dan heb je een luxe probleem... Een Virus C, een PC2R, een S90....
Tja ik denk gewoon simpel weg dat er geen masterklavier bestaat dat de kwaliteit van bovenstaande keys gaat evenaren én dat ook nog licht en betaalbaar is. Je zegt overigens dat je de Mo6 ziet als overlap.. Ik niet! Met software zou je sounds van je S90 in je Mo6 kunnen laden geloof ik, maar dat moet je even checken op 't motifator forum. Daar is wel meer info over dit onderwerp...

PS, 't ging toch om een repetitieklavier? Volgens mij hoeft het dan niet zo exotisch? Bij het produceren in je studio, ja dan kan ik me voorstellen dat je voor je Virus of S90 gaat.

Daan,

het ging om het 'ultieme masterklavier'. De 'repetitieklavier' thread is er weliswaar ook op het forum:)
ik bekijk de Mo6 even van dichterbij.
Ofwel moet ik wel de Motif ES6 ook in beschouwing nemen.
daar zit ook nog sampler op...

thanks

lowie

...of een Rolandequivalent, Fantom Xa bijvoorbeeld, of tweedehands X6 of zo.

Cheimoon,

idd heb ik ook bekeken. Helaas gaat een X6 tweedehands nog steeds 1500€. vind ik best veel, zeker als je weet dat een nieuwe G6 al voor 2000 € te krijgen is...
Xa mja, das een wel héél gestripte fantom he :)

Gelukkig ben je niet veeleisend! :D

Hey Lowieken

't blijft een subjectieve queste. Als ik zo inschat heb een glashelder beeld van wat je wat je wilt en vooral niét wilt. Dus richt je idd op een paar modellen en probeer deze uit, hetzij bij forumgenoten, hetzij bij muziekzaken.

Nogmaal succes!

Ps, ben wel erg nieuwsgierig waarmee je uiteindelijk naar je repetities zal gaan, dus keep me posted!

waarom niet een mo6? voldoet aan alle vereisten die je noemde. s90 de deur uit voor een zacht prijsje en het luxeprobleem is ook verdwenen ;)

omdat Roel, ik de S90 nooit wil wegdoen omdat ie zo een lekker klavier heeft.
Ik wil zowiezo een gewogen hamerklavier houden.
Dus S90 buiten en Mo6 in de plaats is totaal geen optie:)

Back