het ultieme masterklavier

Onder de 1000 EUR? Gaat niet lukken...(en aangezien je blijkbaar al voor meer dan 5 mille aan spullen hebt weet je dat zelf ook wel *D )

Mo6, TR, XA: voldoende geluiden, controllers maar brakke toetsen.

2e hands K2000: goede toetsen, voldoende geluiden maar geen controllers

X-Station: goede toetsen, goedkoop en licht, veel controllers, maar geen brood en boter geluidenpakket (of je neemt de laptop mee)

De rest: boven de 1000 euro

Advies: Koop een 2e hands xp50 voor 300euro voor je repetities, kan je mee uit de voeten, ben je niet teveel kwijt en kan je je geld aan iets beters besteden.

Of een keyboard/synth 'ultiem' is lijkt mij overigens erg persoonlijk en sterk afhankelijk van het doel waar je het voor wil gaan gebruiken. Het ultieme masterklavier voor je repetitie heeft wellicht een ander prijskaartje en minder mogelijkheden dan het ultieme masterklavier voor je optreden.

P.S. Ik snap niet wat er trouwens erg is aan de overlap tussen de S90 en de Mo. Lijkt mij juist handig dat als je met de S90 op gaat treden, je tijdens de repetities met dezelfde geluiden kan werken.

heey,

kan je niet gewoon een midiklavier nemen en daar je pc2r aan hangen als je naar de repetities gaat?

mja een nordlead is weer een VA natuurlijk.
Heb dat al gecoverd met mijn virus C.
en een nordlead enkel als controller is wat overdreven denk ik.
alvast bedankt voor je input :)
ik ben ne moeilijke :p

De nordlead klinkt echt totaal anders als de C hoor :)

maar goed.. check de site van studiologic eens die schijnen hele goeie masterklaviers te maken wel prijzig maar volgens mij heb je dan wel iets :)

http://www.studiologic.net/

P.S. Ik snap niet wat er trouwens erg is aan de overlap tussen de S90 en de Mo. Lijkt mij juist handig dat als je met de S90 op gaat treden, je tijdens de repetities met dezelfde geluiden kan werken.

Dat lijkt mij ook wel handig ja. Ware het niet dat de MO6 de wave rom van de ES-serie heeft en de S90 nog de wave rom van de Motif classic. Deze 2 machines klinken dus helemaal niet identiek.

Rob,

die XP50 lijkt mij idd een goeie oplossing.
Ik ga eenskijken of er wat te koop is.
en die Mo6, ,daar valt idd ook iets voor te zeggen.
het zal 1 van deze 2 worden denk ik.
bedankt voor de zinvolle feedback mannen.
ik hou jullie op de hoogte:)

Volgens mij bestaan er geen hamerklavieren onder de 15 kg. Als dat de eis is, zal het altijd synth action zijn. En als je goede synth actie wilt voor "erbij", waarom dan geen Novation X-Station 61? Met eigen synth engine (polyfoon, maar monotimbraal) en veel knoppen en faders. Plus een audio interface.

Volgens mij bestaan er geen hamerklavieren onder de 15 kg. Als dat de eis is, zal het altijd synth action zijn.

Ik denk dat je gelijk hebt. De PC1SE is een van de weinige synths met minder dan 88 gewogen toetsen. Oh, en de Nord Stage 73.

Back