midi toon blijft hangen in cubase

OF-Events

Nieuwkomer
hai,

als ik bezig ben met me miditech midi-keyboard(midistart-3) in cubase.
na een verloop van tijd blijft ie hangen. en kan ik geen gebruik meer maken van me keyboard.

tevens kan ik deze midistart keyboard niet installeren via divice manager.

is er iemand die wat advies voor me heeft?

alvast bedankt!

greetz

hai,

als ik bezig ben met me miditech midi-keyboard(midistart-3) in cubase.
na een verloop van tijd blijft ie hangen. en kan ik geen gebruik meer maken van me keyboard.

tevens kan ik deze midistart keyboard niet installeren via divice manager.

is er iemand die wat advies voor me heeft?

alvast bedankt!

greetz

Mogelijk komt het door een midisturing welke geen "einde" heeft verzonden en daardoor het apperaat de sturing aan blijft houden.
Ook kan het zijn dat een midi splitser bijv. unitor in de stress is geraakt , deze kan je resetten door de midikabel even los te nemen , maar dat is dan de oplossing op dat moment , het kan dus weer terugkomen.

bedankt voor je reactie...

het is inderdaad zo dat je het tijdelijk kunt oplossen..

maar je kunt begrijpen dat elke keer cubase opstarten ook niet echt bevorderend voor je insperatie...

maar je geeft ook aan dat er geen einde zit aan me midisignaal.
daar kan ik in meegaan. maar hoezo komt er daarna geen enkele reactie meer binnen als ik op m'n keyboard speelt.

alvast bedankt.

bedankt voor je reactie...

het is inderdaad zo dat je het tijdelijk kunt oplossen..

maar je kunt begrijpen dat elke keer cubase opstarten ook niet echt bevorderend voor je insperatie...

maar je geeft ook aan dat er geen einde zit aan me midisignaal.
daar kan ik in meegaan. maar hoezo komt er daarna geen enkele reactie meer binnen als ik op m'n keyboard speelt.

alvast bedankt.

Dat is inderdaad wel lastig als het vaker voorkomt en je moet cubase weer herstarten.
Vraagje : er zit verder niks tussen de midikeyboard en de pc (behalve de midikabel natuurlijk :D ) , zit er wel wat tussen haal het er even tussenuit om na te gaan of het weer voorkomt.
Wat je ook zou kunnen doen is een programmaatje downloaden wat een einde bericht zou kunnen sturen naar cubase. Volgens mij heet deze sendfx.
Het probleem blijft dus onopgelost , maar je hoeft niet meer cubase opnieuw op te starten.

Op je keyboard spelen wanneer het midisignaal aan blijft houden is net een bus vol waar niets meer bij of inkan , dus op je keyboard spelen tijdens dit probleem kan er niet tussen komen.

Laatst gewijzigd:
nou het zit niet met een midikabel(zou dit kunnen schelen) maar met een usb kabel.

verder zal ik het programma even opzoekken om het te proberen!1

alvast bedankt!

greets..
mark

nou het zit niet met een midikabel(zou dit kunnen schelen) maar met een usb kabel.

verder zal ik het programma even opzoekken om het te proberen!1

alvast bedankt!

greets..
mark

Misschien heb je hier wat aan : http://www.midipage.nl/ , hier staat send sx op wat ik oa bedoelde.

Heb je trouwens al geprobeerd om cubase opnieuw te laden na het installaren van de keyboard drivers , hierdoor heb je kans dat cubase het keyboard bij installatie opzoekt. Of misschien bij de instellingen laten zoeken naar usb apperatuur.

En waarom kan je de drivers niet laden van de keyboard , waar doe je dit onder bij device manager????? Als deze automatisch zijn toegekend zou deze dus onder usb moeten staan , hier kan je een update doen of verwijderen en opnieuw instalaren na herstart met eigen keuze naar jouw meegeleverde drivers.
Heb je geen automatische install bij het inpluggen bij de usb aansluiting????
Heb je deze automatisch laten installeren of heb je de keuze zelf opzoeken gekozen voor verwijzing naar jouw bijbehorende drivers????

Back