Motu 828 MKiii stotterende MIDI

Cyrex

Ingeburgerd
Ik heb sinds gisteren ook een 828 MKiii in mijn bezit. Vervelend genoeg blijkt de midi I/O van de unit behoorlijk wat timing problemen te veroorzaken. Er hangt momenteel in de test-setup een synth aan de midi out van de Motu die ik via firewire midi control data voer. In vlagen van enkele seconden werkt hij goed tot hij plotseling geen midi out doorgeeft om vervolgens alle data die hij binnen heeft gekregen vanaf dat moment simultaan door te geven.

Audio over firewire werkt overigens perfect. Mijn moederbord heeft de Via VT6308P chipset.

Heb van allerhande software geprobeerd en met midi buffers gespeeld, maar helaas zonder resultaat.

Wie komt dit probleem bekend voor?

Zou graag willen bepalen of het een hardware issue is of niet.. zo ja.. dan ga ik 'm omruilen voor een nieuwe.

Dank!

Erik

Realiseerde me zojuist dat mijn oude PC ook toevallig een onboard firewire controller heeft. Heb de Motu daarop aangesloten en zowaar geen midi hickups meer. Tijd dus om een PCI firewire kaartje te kopen met TI chipset.

Zojuist een Belkin FireWire PCI kaart (3 FireWire400 poorten, TI chipset) gekocht. En alle timing problemen zijn verdwenen als sneeuw voor de zon!

/me gaat lustig aan de slag in z'n studio :)

ik heb net hetzelfde probleem.
alleen zit ik met een desktop 'low profile'
dus waar de brackets van de kaarten kleiner zijn.

weet ik iemand waar ik zo'n kaart kan vinden? ik heb me al suf gezocht...

bestaat dit wel?
dus:
low profile kaart
firewire
TI chip

dankjewel!

of in belgiƫ.... :-)

maar inderdaad deze link was ik ook al tegengekomen...
misschien moet ik em gewoon daar bestellen...alhoewel ik liever weet waar ik em koop en die online winkel ziet er een beetje bizar/marginaal uit...

its a risk i'm willing to take i guess...
want die audio stutter is het meest irritante wat er is als je deftig wil werken.

ik hoop echt dat mijn problemen daarmee van de baan zullen zijn.

thanx!

en is dat dan een firewire 400 of 800 cyrex?

Het gaat hier om een FireWire 400 kaartje. Twee externe poorten en eentje intern. Allemaal 6 pins. Dus precies wat jij zoekt. Maar het zou me verbazen als ze nergens in Nederland of Belgie te krijgen zouden zijn. Kan hier helaas niet uitgebreid zoeken (zit op m'n werk) :)

motu828fw & TI chipset = nog steeds loopt audio vast!! help!

motu828fw & TI chipset = nog steeds loopt audio vast!! help!

ik ben dus al een hele tijd aan het sukkelen met een audio probleem.
ik werk met enkele synths + ableton + motu 828 firewire.

ableton loopt constant vast alsof hij de audio niet kan verwerken.
na heel lang zoeken, ook met ableton support team, kwamen we er op uit dat het probleem zou liggen aan de VIA chip die op mijn pci firewirepoort zat.
die moest (op aanraden van motu zelf) vervangen worden door ene met TI chip.

dit gezegd zijnde heb ik dat ook gedaan.
en wat blijkt?
nog steeds heb ik dat verdomde probleem!!!

ik begin behoorlijk tilt te slaan, aangezien ik echt niet meer weet wat de oorzaken nog zouden kunnen zijn.

is iemand hier aanwezig die een gelijkaardig probleem heeft gehad en een oplossing gevonden??
mijn computer is zeker zwaar genoeg...

zo'n pci kaart is toch gewoon inpluggen in het slot & playen?

dankjewel!

Back