drumulator draad [ info & rest ]

@Cowbell: En jij dacht dat Leo en ik niet weten hoe je eproms uit een machine verwisselt?

Bovendien zit er in die Drumulator van Leo een mooie print van JLCooper waardoor je banken met eproms hebt.

Het probleem is ook niet het wisselen maar het zelf maken van de eproms.

Ik heb er vertrouwen in dat dit mij gaat lukken.

Hoe werkt dat met die banken met eproms ? kan Leo al andere geluiden gebruiken dus ? en ook geluiden uit verschillende banken combineren ?

En geniet je nog een beetje van de zon ? ;)

je kan niet geluiden uit verschillende banken combineren, het is echt schakelen tussen 1, 2 en 3.

inderdaad lekker weer, maar genieten.... eerst zo eens een stukkie hardlopen. daarna zit ik net zo lief binnen achter een synth als buiten in de zon te verbranden.

je kan niet geluiden uit verschillende banken combineren, het is echt schakelen tussen 1, 2 en 3.

Txs. En welke geluiden zitten er in de andere roms ?

Trouwens ik vind het wel een beetje op de drumtraks lijken die sounds. Moet ik toch maar gaan fixen. NY jaren 80 disco sounds

:peukie:

@Madr: de geluiden die in de andere roms zitten heb ik hier gisteren al geplaatst.
Wat overblijft zijn de "stock" drumulator geluiden

Enuh, van de zon genieten heb ik zaterdag nog gedaan...reden waarom ik nu ff binnen blijf

@Cowbell: duidelijk...
Meest vervelende vind ik altijd om die eproms eruit te halen.
Bij m'n drumtraks zet ik meestal ff een ziff socket in de voet waarin ik wil klooien met geluiden.
Ik ben nog van plan om hier een andere oplossing voor te gaan maken, maar dat kost gewoon tijd.

kreeg ik vanochtend ook nog bericht vanebay dat ik een veiling voor een drumulator heb gewonnen. was ik helemaal vergeten.
deze doet het niet helemaal, naar het schijnt, ik ben benieuwd.
straks heb ik er dus 1 over, als het meezit.

Ik heb de servicemanual gedownload Leo...
En de Mirage alhier heb ik toch ook gerepareerd (hoewel daar wel enige tijd overheen is gegaan)

Waar ik trouwens nog niemand op het forum over heb gehoord is dat zowel een Linn/DMX/Drumtraks als een drumulator eigenlijk geen 8 bits samples gebruiken maar bij het afspelen van de samples eigenlijk 14 bits zijn.
Dit heeft te maken met het gebruikte "mu-law" companding algoritme waarmee 14 bits in 8 bits gecomprimeerd worden.

Analog Filters Yes, the Drumulator has analog filters ! Two of the channels the ride and hit hats are unfiltered. Four others (snare/rim, bass,claps. cowbell/clave) are each filtered with a static five pole 1dB Chebyshev filter, set at frequencies to optimise the sounds. The remaining two channels (toms) each use a dynamic VCF. They use the SSM2044 with a simple AR envelope generated by the Z80. They create a 5ms sloping attack, followed by a decay. The filter cutoff frequencies can be internally adjusted.

ok dan de draad loopt en inside tweakeble ook nog
zal m ook eens wat naderder onderzoeken vandaag waszooo niet drumulator druk ,...

ook wel lol ik d8 dat de achter kan een plaatje ontbrak maar dar hoort geen afdek plaaatje te zitten raar ?
verder lekererereredere hats idd dan tr

Helaas kan ik de geluiden uit de originele roms hier niet plaatsen daar deze (C) 1982 E-MU zijn ;)
Dat staat tenminste IN de data op de roms

kreeg ik vanochtend ook nog bericht vanebay dat ik een veiling voor een drumulator heb gewonnen. was ik helemaal vergeten.

die leo
toch
mijn case is beschadigd
dsu asje m uit elkaar hebt en bv geen sounds eruit krijg en m voor parts wil gebruiken dan ,...
...

iig neuro <>>>....
thanx voor je inzet qa sounds changing
top ast lukt lol ook
de drumulator wordt sooeen budget leuke drummachine die meer kan

kwil een sp 12...OooooooO

R-ond, het is zonder meer mogelijk, niets is onmogelijk...en dit vind ik een leuke uitdaging.
Bovendien, anders zit je toch maar je tijd te verdoen in het zonnetje.

Bij de weg, er zijn dus 5 roms met de originele geluiden (A t/m E)
Waarbij A de ride sample bevat en E de crash

Ik heb ook wel interesse. Ik mag nu eigenlijk echt niks meer kopen van de belastingen en me boekhouder maar ik MOET nog zo'n bak hebben.

De hats zoals hier op 2:25 te horen zijn MOET ik hebben.

http://nl.youtube.com/watch?v=s0U1lmQMW2c&feature=related

En de kick lijkt trouwens ook erg veel op die van het fragment moet ik zeggen. Koppelt erg lekker met een mini bass.

Dus mocht je hem bij Neuro droppen als je werkende komt halen wil ik hem wel van je kopen. Als ie het doet natuurlijk.

En txs Neuro heb het gehoord inmiddels. Trouwens moeilijk om aan zo JL Cooper boardje te komen ?

ik ga die 2de drumulator eerst eens schoonmaken, zal wel meevallen denk ik. misschien padjes/schakelaars schoonmaken, batterij wisselen en dan eens kijken.

owww, deze was met verzendkosten erbij toch ook nog wel aan de prijs.
de andere met jlcooper bord (zat erin, zal los denk ik echt niet lukken, of de spreekwoordelijke speld in de hooiberg waar je dan je vinger aan prikt) kwam rond de 250 en is eigenlijk wel veel voor een drumulator. jaar terug (ok ok) was 100 euro een prima prijs voor een drumulator zonder midi in goede staat.
maar ja, als het leuk is, is het leuk, en dan mag het wat kosten ook.

Ik ben inmiddels een stapje verder...weet nu wat een deel van de "pointers" naar de samples betekenen.
Nu de rest nog...

Hihats weet ik niet maar de kick en clap (2:30) in dat nummer zijn Oberheim DMX

Txs ! Al heb het hele rijtje natuurlijk op me lijstje staan ... maarja geld he :stupid

En doe maar rustig hoor leo. Kijk maar eerst eens idd.

Ok...de overige "pointers" geven dus aan hoelang de sample is wat niet gelijk duidelijk was omdat het (65535 - het sample endpoint) is.
En sommige samples zijn langer dan wat er afgespeeld wordt!

Hmmm...de laatste parameters waar ik nog naar moest kijken lijken met een filter te maken te hebben!?
ff de servicemanual er op nalezen maar...

Back