Virus TI snow: TI Control -> Audio/Midi commununication failed :-(

al deze dingen hebben ik en anderen ook gezegd in je vorige topic toen je de Virus TI snow nog niet had..

nou ja..
je kan hem nog steeds terugbrengen naar de winkel :)

Dat is zeker waar. Ik was gewaarschuwd. Maar in de praktijk komen in de darkpsy scene de meeste vette geluiden uit een virus...en vandaar dat ik er ook een wou.

...Wat ik direct tegen de Ti zou durven zetten is Massive van Native Instruments. Een allround erg goede plugin met hele goede modulatie mogelijkheden.

Hehe...grappig dat je het zegt want das nu ondertussen ook mijn favoriete vsti. Idd fijn geluid dat je er zonder al te veel gekloot uit kunt krijgen.

Is de Snow ook goed als audio-interface te gebruiken voor Ableton? En dan vnl om een dj-set te doen? kan je de Phones apart van de master gebruiken voor een cuemix? Latency? Is het stabiel?

Goed weet ik nog niet. Moet ik nog testen. (wsl de eerste keer als ik op verplaatsing ga jammen, volgende weekend ofzo) Wel kan ik nu 3 geluiden tegelijk door mijn usb trekken. Als er dan nog andere info door moet weet ik niet of het nog zo goed gaat bollen.

Een dj-set met ableton...waarom heb je die virus dan nog nodig? Effecten? Atomizer? (ik wil zelf ook es proberen een dj setje te maken met ableton, en vandaar)

Stabiel en latency op eerste zicht wel ok. WEL enkel 1 stereo output! Dus cue'en...weet ik niet of dat nog mogelijk is met TI als audio interface.

Groeten

Phones out is zelfde als de gewone output.
Latency en stabiliteit weet ik niet.

Een dj-set met ableton...waarom heb je die virus dan nog nodig? Effecten? Atomizer? (ik wil zelf ook es proberen een dj setje te maken met ableton, en vandaar)

Ik zit nu een beetje voor de keus, een audio-interface of de snow met een macbook kopen. En het is fijn dat je maar 1 apparaat mee hoeft te nemen.

dub een beetje tussen een Apogee Duet en de Snow...

via aggregated devices van coreaudio kan je de eigen output van het macbook voor cuemixen gebruiken(bij de Duet zit de master hard gekoppeld aan de phones). Als je de phones en de master van de snow apart kunt aanspreken kan het een voordeel zijn tov de duet, vandaar de vraag...

Die duet heeft zo'n kabelboom en ik vraag me af hoe goed die bestand is tegen veelvuldig heen en weer gesleep en aansluiten enzo. Want toen ik hem zag vond ik het er niet echt geschikt voor eerlijk gezegd.
Maar ik snap ook niet wat je met een snow wilt als je toch al ableton gebruikt live. Dan bounce je de sporen en laat je die snow lekker thuis. Dan lijkt me een KP3 of zo ook niet verkeerd.

ik wil eigenlijk liefst 1 apparaat kopen ipv twee, wegens financien :)

die kabelboom heeft trouwens levenslange garantie geloof ik, plus dat ik liever een kabelboom vervang dan een interne in- of output

Da's ook wel weer zo.
Maar voor het geld van een apogee kun je ook een geluidskaart/dj controllert scoren.
En dan zou je misschien ook eens kunnen denken over een Blofeld ipv een Snow.
Live kan je toch maar 1 synth tegelijkertijd bedienen met de knoppen.
Of je had dit zelf al afgewogen en je keuze al gemaakt.

die apogee klinkt wel echt super, en is overdreven stabiel, niet onaangenaam in een live-situatie.

Wat de Virus betreft is het het geluid van de synth wat me trekt, plus het feit dat het ook een geluidskaart kan zijn. Daarnaast spreekt het TI concept me aan, heb al zat hardware-synths staan :) Ontlasten van mn Imac door DSP-oplossingen heeft me in het verleden erg goed geholpen met de Liquid Mix, en ik hoopte met de Virus nog een grotere slag te kunnen maken. En hij is nog lekker mobiel ook, voor aan mn macbook.

maar wellicht wordt het gewoon de apogee met een novation nocturn, en dan sparen voor een TI desktop...

die apogee klinkt wel echt super, en is overdreven stabiel, niet onaangenaam in een live-situatie.

Wat de Virus betreft is het het geluid van de synth wat me trekt, plus het feit dat het ook een geluidskaart kan zijn. Daarnaast spreekt het TI concept me aan, heb al zat hardware-synths staan :) Ontlasten van mn Imac door DSP-oplossingen heeft me in het verleden erg goed geholpen met de Liquid Mix, en ik hoopte met de Virus nog een grotere slag te kunnen maken. En hij is nog lekker mobiel ook, voor aan mn macbook.

maar wellicht wordt het gewoon de apogee met een novation nocturn, en dan sparen voor een TI desktop...

TI gebruiken als geluidskaart heb ik gedaan, was niet overtuigd van de latency performance: input was ongeveer 6 en output 13, waarschijnlijk wel te verbeteren met een brute pc. Access adviseert in de handleiding alleen gebruik te maken van de TI als audiointerface indien je deze zelf nog niet hebt. Verder is de TI wel een prachtig apparaat, functionaliteit van VC is dik in orde, nog niet volledig bugfree. Ik heb de desktop versie. Zie anders www.virusti.com voor ervaringen van MAC gebruikers, zou dit zeker even doen.

Laatst gewijzigd:
Om nog es terug on topic the komen, heb reply van Access tech support gekregen:

Dear Jochen,Don't worry about the TI Snow demo song. Something went completely wrong with that one, so please don't focus on the demo song at all. Check if you can get the TI Snow PlugIn to load fine and if you can start working with it. Thanks.​

Ze hebben dus idd verkeerde demo song voor de snow in hun laatste driver bundle steken.

greets

Mooi staaltje duitse grundlichkeit. :D

offtopic

Als je de ti aansluit via midi en de audio outputs op een mixer aansluit ,kan je dan virus control gewoon gebruiken?

@ dr drane hoe bevalt de interface van de snow,Kan je met het beperkt aantal knopjes makkelijk bij alle functies komen.
Ben zelf nu een virus b bezitter en wil ook overstappen op de snow.

offtopic

Als je de ti aansluit via midi en de audio outputs op een mixer aansluit ,kan je dan virus control gewoon gebruiken?

De virus control kun je gebruiken als je de bak via usb aansluit. Denk dat dat de enigste vereiste is.

Btw (had je vraag eerst verkeerd gelezen, maar toch nog relevant gezien je audio outputS schreef):

De snow heeft 1 audio out van 2 jacks. (eigenlijk 1 stereo jack voor koptelefoon, of 2 jacks voor audio ouput) De TI desktop heeft er meerdere. (denk 3)

Maar ik haal met mijn snow 3 geluiden tegelijk over mijn usb. Dat is meer als voldoende en ik gebruik de audio out (wat een 4e geluid (tegelijk) kan verzenden) nog niet eens.​

@ dr drane hoe bevalt de interface van de snow,Kan je met het beperkt aantal knopjes makkelijk bij alle functies komen.
Ben zelf nu een virus b bezitter en wil ook overstappen op de snow.

Hehe, gisterenavond toevallig samen gezeten met een kameraad die ook een virus b heeft en een andere die net een TI desktop op de kop heeft kunnen tikken voor €1100.

Ik ben heel tevreden met de snow, maar ik werk bijna altijd met de virus control. (is mijn eerste bak, ben soft synths gewoon) Ik heb 'm gekocht omdat ik al een novation remote sl midi controller heb waarmee ik mijn snow kan bedienen als ik echt knopjes wil gaan draaien (in theorie, nog niet grondig getest); en zeker 1x per week pak ik mijn laptop, midicontroller en snow mee op verplaatsing voor een laptop jam. Dus ik heb er wel iets aan dat hij zo compact is. Plus er staan ook 3 draaiknoppen op de snow die je per patch kunt toewijzen aan 3 parameters. Lijkt mij voorlopig voldoende om een geluid instantly (zonder virus control dus) te wijzigen. (maar dat ga jij als meer knopjes deskundige waarschijnlijk beter weten als mij :))

Mijn goede maat met vius b daarintegen is gewoon om aan zijn knopjes te draaien. Hij weet ze allemaal perfect staan en kan er goed mee overweg. Gezien de TI desktop bijna hetzelfde uitziet zal hij daar ook zijn ding mee kunnen doen zoals hij dat niet doet. Hij zou liever een TI desktop hebben.

Je moet dus zelf een beetje zien hoe je 'm denkt te willen gebruiken. Maar als je van je virus houdt zul je met eenderwelke TI sowieso zeer tevreden zijn lijkt me.

Groeten

Okay als alles werkt via usb dan is dat natuurlijk helemaal top maar ik lees dat het bij veel mensen niet werkt vandaar mijn vraag over de analoge route.

Dat hij zo compact is zie ik ook echt als een pluspunt voor inderdaad jams en optredens.Ik gebruik nu nooit meer dan 4 parts per song en ik denk dat 50 voices ook meer dan genoeg zal zijn maar de orginele opgezete interface blijft natuurlijk wel erg relaxed om mee te werken:-)dus moet er nog maar even rustig over na denken wat ik ga doen in ieder geval bedant voor je reactie.

groet

Back