Virus TI snow: TI Control -> Audio/Midi commununication failed :-(

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Aloha!

Mijn eerste synth(je) is vandaag aangekomen en ik heb een probleem als ik de demo song wil openen. De total integration control vst zegt dan:
tiprob.JPG

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? (error messages op google zoeken geeft geen nuttig resultaat)

USB en stroom uiteraard aangesloten. Drivers geinstalleerd.

Als ik (in ableton) echter een nieuwe song begin en de TI control in een midi spoor zwier kan ik wel in mijn eerste ti control slot een patch selecteren en die via mijn midi controller laten spelen.

Ik ga dit ook bij Access zelf vragen maar dacht zal hier ook maar eens proberen gezien hier massas freaks rondzwerven.

Thanks!!

Drivers installeren wil niet meteen zeggen dat het werkt.
Alhoewel in dit geval je hem uit/in moet pluggen via usb.
Dus moet hij in je lijstje van apparaten staan (neem aan dat je met PC werkt?).
Het kan nog zijn dat die USB nog gedeelt wordt met andere apparaten en dat die elkaar in de weg zitten. Moet je ff je USB meuk checken.
Misschien dat je anders dan een andere (niet gedeelde) usb poort moet proberen.

aan je foto te zien heb je de VC editor van de grotere broers geopend.. misschien ligt het wel daaraan..
De TI snow heeft zijn eigen editor.
In feite precies dezelfde maar dan maar 4 parts aan de linkerkant ipv 16..

moet je niet gewoon alles ivm virus ti aanzetten in abletons audio/midi settings?

en wat gebeurd er als je op "click here for further assistance" klikt?

Da's een goeie idd.
Voor de snow wordt een aparte VST erbij geinstalleerd.
Denk dat je die moet hebben sjaak. :)

gebruik je de snow ook als geluidskaart??

Ik heb zowel mijn fireface als de snow zelf als geluidskaart geprobeerd ik krijg in beide gevallen dat scherm als ik de TI control open in de demo song. Als ik via de fireface werk gaat het geluid via usb van de snow naar de vst en door mijn geluidskaart...niet via de audio output naar mijn fireface dus. (heb dus wel de audio output van de snow aan de fireface gehangen maar daar gaat dus nog geen audio door voor het moment)

Ik kan je niet helpen, maar ik kom net bij midi-amsterdam vandaan en stomtoevallig zaten ze daar met precies hetzelfde te kloten.

Misschien kun je ze eens brutaal een mailtje sturen of ze de oplossing voor je hebben.

Succes:)

Ik kan het nummer van daar desnoods wel eens opzoeken en bellen...maar dan kan ik mss beter nog naar de Access support bellen. (gemaild heb ik al)

Drivers installeren wil niet meteen zeggen dat het werkt.
Alhoewel in dit geval je hem uit/in moet pluggen via usb.
Dus moet hij in je lijstje van apparaten staan (neem aan dat je met PC werkt?).
Het kan nog zijn dat die USB nog gedeelt wordt met andere apparaten en dat die elkaar in de weg zitten. Moet je ff je USB meuk checken.
Misschien dat je anders dan een andere (niet gedeelde) usb poort moet proberen.

Is volgens mij geen probleem met usb ofzo gezien ik als ik een nieuwe song maak en de TI control vst daarin open wel patches kan switchen en deze ook zie veranderen op het schermpje van de snow. Installatie zelf ging ook zonder probleem.

aan je foto te zien heb je de VC editor van de grotere broers geopend.. misschien ligt het wel daaraan..
De TI snow heeft zijn eigen editor.
In feite precies dezelfde maar dan maar 4 parts aan de linkerkant ipv 16..

Damn...dat is idd zo ja. Maar ik heb zeker de demo song voor de snow geopend...weird. Kan goed zijn dat het daar iets mee te maken heeft ja...

moet je niet gewoon alles ivm virus ti aanzetten in abletons audio/midi settings?

en wat gebeurd er als je op "click here for further assistance" klikt?

In de video tutorial staat net dat dat allemaal uit moet staan...en als ik daar op klik kom ik op de access site uit...heb hun al gemaild...mss eens bellen want het lijkt me idd dat de verkeerde vst hierin geopend word ofzo.

Da's een goeie idd.

Ja dat lijkt me ook zo...maar die demo song die er standaard in zit heeft 'm geopend.

Enfin, ik heb dus idd een vermoeden dat de verkeerde vst gebruikt word om de één of andere reden...

Thanks voor de reacties!!

Even in Cubase gecontroleerd: het is Virus TI snow vsti, niet Virus TI

En voor toekomstige problemen check www.virusti.com :P

Merci voor de info! Ga nog eens alles herinstalleren en dan eens op die site kijken.
Gek dat er 2 vst's geinstalleerd worden, ene voor de snow maar ook een andere vst voor de non-snow TI's. Is dat bij jou ook zo dat ze alletwee geinstalleerd worden? Want met de non-snow versie ben je toch niets als snow-only owner.

EDIT: ik heb toch de laatste drivers voor de snow normaalgezien, die dat in virus_ti_software_installer_v27046.zip zitten
EDIT2: Alles opnieuw geinstalleerd en de "Virus TI Snow Tutorial Song.als" opent hier effectief de vst voor de non-snow versie. Heb het ook aan de access support doorgegeven.

Greets

Laatst gewijzigd:
Denk dat die gasten iets niet helemaal goed hebben gedaan.

Trouwens vind ik die VST niet fijn werken en ga hem liever met midi te lijf. Want ik ga (gvd) geen hardware scoren om hem met software te bedienen.

Denk dat die gasten iets niet helemaal goed hebben gedaan.

Trouwens vind ik die VST niet fijn werken en ga hem liever met midi te lijf. Want ik ga (gvd) geen hardware scoren om hem met software te bedienen.

Ja idd zullen ze een foutje in hun demo song hebben ofzo. Heb het nu wel aant bollen gekregen met de snow vst trouwens.

En waarom werk je niet met de vst? Ik zie toch niet direct verschil tussen een midi signaal naar de vst te sturen of de midi rechtstreeks naar de virus te sturen.
Ik heb 'm net gekocht omdat hij zo compact is en ik toch alle knopjes via automapping met mijn novation remote sl kan bedienen. (alles min of meer via software dus)

Merci en groeten!

Da's een goeie idd.

Merci voor de info! Ga nog eens alles herinstalleren en dan eens op die site kijken.
Gek dat er 2 vst's geinstalleerd worden, ene voor de snow maar ook een andere vst voor de non-snow TI's. Is dat bij jou ook zo dat ze alletwee geinstalleerd worden? Want met de non-snow versie ben je toch niets als snow-only owner.

EDIT: ik heb toch de laatste drivers voor de snow normaalgezien, die dat in virus_ti_software_installer_v27046.zip zitten
EDIT2: Alles opnieuw geinstalleerd en de "Virus TI Snow Tutorial Song.als" opent hier effectief de vst voor de non-snow versie. Heb het ook aan de access support doorgegeven.

Greets

Ik heb beta 3 geinstalleerd, en ja, ik heb nu ook de snow vsti naast de TI vsti geinstalleerd, had geen optie om dit niet te doen, waarschijnlijk zaten ze ze in tijdnood.

Zou er eigenlijk een verschil in geluidskwaliteit zijn als je de snow via audio aan je geluidskaart hangt ipv de audio via usb te laten gaan?

EDIT: Als ik nu 2 geluiden maak met mijn snow gaan ze beide via dezelfde vst -> ik kan geen EQ vst ofzo op 1 / 2 geluiden plaatsen...kan de audio niet gesplitst worden op de één of andere manier?

Thanks!

Ben eigenlijk wel benieuwd of die snow geen last heeft van tikken en ander soortige problemen met het geluid en/of syncing.
Want als dat ding maar 1 DSP heeft kan die nooit in de war raken met 2 DSP's (wat volgens mij het euvel is nl).

Zou er eigenlijk een verschil in geluidskwaliteit zijn als je de snow via audio aan je geluidskaart hangt ipv de audio via usb te laten gaan?

jep.

lijkt me maar logisch ook

hoorbaar? nee

meetbaar? ja

hangt allemaal af van de convertors in je soundcard

jep.

lijkt me maar logisch ook

hoorbaar? nee

meetbaar? ja

hangt allemaal af van de convertors in je soundcard

Ja dat dacht ik al. En gezien de fireface wel vrij goede convertors heeft is het mss geen slecht idee dat ik het eens probeer.

kheb niet gezegd dat het beter is..

ik zou het eerlijk gezegd niet doen, van digitaal naar analoog naar digitaal zonder enige reden?
enkel doen om er effecten e.d. tussen te plaatsen

ofwel kan je helemaal cool doen en een mixer aanschaffen en analoog afmixen.. welja, zo zou ik het doen :)

van digitaal naar analoog naar digitaal zonder enige reden?

Bedoelt ge dat in de Virus zelf bij het gebruiken van de audio out al een conversie van digitaal naar analoog gebeurd is, en dat deze stap gebeurt bij het gebruiken van de usb dan in de pc zelf plaats vind?

(ik weet niet wat virtueel analoog voor de virus betekent eerlijk gezegd...wat is es nog echt analoog aan?)

Groeten

zoiets
je gaat geen digitaal signaal analoog gaan maken om terug digitaal te maken in je fireface na 70 cm kabel.. das nogal behoorlijk nutteloos.
heb ik het nu puur over 1'tjes en 0'tjes omzetten naar elektrische golven en dan terug naar 1'tjes en 0'tjes.

maar heeft niets te maken met het virtueel analoog gedoe
wat virtueel analoog betekend is dat het een digitale synth is met emulatie van de controlemogelijkheden zoals die op analoge synths zijn.
elke digitale synth heeft wel een analoge uitgang denk ik..
maar heeft niets van zien met de term "Virtueel Analoog"

(ik weet niet wat virtueel analoog voor de virus betekent eerlijk gezegd...wat is es nog echt analoog aan?)
WIN!

Back