pieuw sampletje uit "A Forest" van The Cure

Krek

Jungle of Wires
Hey,

Beetje gek verwoord misschien, maar ik doe een tijdelijk coverproject. Alleen maar liedjes van The Cure. Nu heb ik een geluidje nodig uit het nummer A Forest... Het is het Pfieuw geluidje. soort sweepachtig dingetje. Ik kan op dit moment geen voorbeeldje plaatsen daarvan, maar misschien dat iemand begrijpt welk geluidje het is. Vanavond of morgen post ik anders wel even een voorbeeldje. Zelf heb ik het geluidje niet, ik kan het ook niet van de plaat trekken, want hij komt nooit los voorbij, ik heb ook alleen maar analoog spul. Daar zit het niet in in ieder geval en ik kon het zo snel niet vinden op internet. Ikzelf ga drummen en heb het sampletje nodig als effect. Het mag MP3 zijn, hoeft geen hele hoge kwaliteit.

Laat me weten of je eraan kan komen, of misschien ergens in je samplebestand heb staan.

Bij voorbaat dank!

ik heb ook alleen maar analoog spul.

Als je hiermee synths bedoeld lijkt het mij niet zo'n probleem om dit na te maken. En daarnaast, als je alleen maar analoog spul hebt, hoe ga je dan die sample weer afspelen live??? :confused:

Als je hiermee synths bedoeld lijkt het mij niet zo'n probleem om dit na te maken. En daarnaast, als je alleen maar analoog spul hebt, hoe ga je dan die sample weer afspelen live??? :confused:

Ik weet dat ik het wel enigszins na kan maken, maar ik dacht misschien heeft iemand dat zo in een synth zitten... of op de compu... En ik zet de sample over in een Roland SPD-S. duszzzz

Edit: Ik ben eigenlijk gewoon lui

Het is gewoon een filtersweep over alleen noise met een een beetje resonance. Filter envelope attack heel kort of helemaal dicht zetten, en een wat langere decay. Dat alles door een flanger gehaald, zoals alles in dat nummer, en je hebt het geluid.

Iedere analoge synth kan het geluid maken.

Dat geluidje komt van een Synare die op de drum hing. Ben zelf ook op zoek naar eentje.

Als je natuurlijk geen synare wil kopen kun je misschien een plugin downloaden is toch freeware. Dan goed instellen en samplen die handel. Kun je voor Play For Today misschien ook doen.
Heb je ineens 2 vliegen in 1 klapper. pieeeeeeeeuuuuw woeeeeeeesh

Denk dat dit in jou geval de goedkoopste oplossing gaat zijn.

Ik heb met veel kunst en vliegwerk hem nu zelf gemaakt. Het lukte allemaal niet zo. Maar ik ben zelf drummer en heb een chinabekken, daar heb ik een mic bij gezet heb dat geluid door mijn modulair systeempje heen gegooid E VOILA... Ach hij lijkt erop, maar het is hem niet echt... Maar wie gaat dat live horen 8~

Dus eigenlijk kan dit draadje dicht

Nou laat s horen dan dat sampletje.......kan iemand anders m ook misschien gebruiken.:okdan:

Nou laat s horen dan dat sampletje.......kan iemand anders m ook misschien gebruiken.:okdan:

Zodra ik de gelegenheid heb zal ik hem even plaatsen hier. Ik werk zonder computer dus ik moet er even een bestandje van maken. Is ff werk, geeft niet, maar ik moet er dan even de tijd voor hebben.

To be continued...

Back