EMS Synthi A w. Cricklewood Keyboard+EMS outboard gear

demian

Ojee
Leuk setje, en nog 2 dagen te gaan.

http://cgi.ebay.nl/EMS-Synthi-A-w-C...mQQ_trksidZp1638Q2em122QQ_trksidZp1638Q2em122

attachment.php

je maakt toch een grapje?
om oplichters minder kans te geven worden usernames gescrambled.

overigens valt het ook hier op, dicht bij huis of overzee, veel zeikvragen en 2nd thoughts. als je iets wil, moet je soms iets voor lief nemen, of op de koop toe.
het is wel een mooi synthi setje!! ik vind het vaak spannend om dingen in het ongewisse te laten.

Deze Synthi A heeft zo te zien echter geen prestopatch aansluiting, die van jou, Leo, heeft dat wel (ik heb de foto's gezien van jouw Synthi A)

Heb jij niet eigenlijk een Synthi AKS maar dan zonder sequencer of zijn er meerdere versies van de Synthi A?

-edit-

Nog even naar de foto's gekeken van jouw Synthi, maar je rechter rangeknob heeft een sequencer stand, als je hem helemaal naar links draait voel je een klik waar je door heen kan, dat is de sequencer mode.
Jouw als zijnde verkochte Synthi A is eigenlijk een AKS geweest dus. Maar goed, dat terzijde.

Als je goed naar de Synthi kijk moet je meer opvallen.
Iedere vco heeft 2 waveform uitgangen ipv alleen op vco3.
Dit is dus een oudere synthi uit de eerdere reeks.
Vermoedelijk ook ouder vco design en zeker een 18db vcf ip een 24db.

:geslaagd:

ik heb de laatste dagen een terras gelegd en had geen zin met vuil onder de nagels aan de synthi te komen. ik moet hem zefs nog schoonmaken, iets waar ik anders meteen een middag voor uittrek.
heb er af en toe wat pinnetjes in gestopt en gespeeld, hij klinkt heerlijk. in mijn herinnering klinkt ie iets anders dan de vcs3, maar dat zal wel ingebeelde flauwekul zijn. ik zal er nog eens induiken.

even een andere vraag: als je de foto's uiteindelijk dus toch hebt gekregen, waarom heb je hem dan niet gekocht? of was jij dat, die al had gezien dat het eigenlijk een aks was en daarom dacht dat er ook een sequencer/keyboard bij zou zijn? ik heb het daar nog over gehad met de verkoper, maar ik heb altijd gehoord dat die ks toch meestal kapot is of gaat, dus mij maakt het niet zo veel uit.

ik vind trouwens die canadese synthi (veel) mooier. ik had niet moeten bieden maar proberen meteen een flink buyitnow bod te doen ;)
ik zag m toevallig toen ie er nog niet zo lang op stond. ik zat net even op ebay te kijken.

even een andere vraag: als je de foto's uiteindelijk dus toch hebt gekregen, waarom heb je hem dan niet gekocht? of was jij dat, die al had gezien dat het eigenlijk een aks was en daarom dacht dat er ook een sequencer/keyboard bij zou zijn? ik heb het daar nog over gehad met de verkoper, maar ik heb altijd gehoord dat die ks toch meestal kapot is of gaat, dus mij maakt het niet zo veel uit.

ik heb je even een pb gestuurd.

nog iets minder dan een half uurtje, maar de set is mij te duur geworden, nu al.
blij toe, want ik heb toch geen geld. een set in deze staat (afgaand op de foto's) laat de beter gesitueerde verzamelaar natuurlijk niet aan zich voorbijgaan.

dik 7000 euro + verzenden + douane :bekdicht:

synthi 4500
toetsenbord 1000
3 andere apparaten 800 p/stuk

mja, eigenlijk niet verkeerd

Ja idd. Wel mooi zo'n A(KS). Leo: is dat echt zo dat die KS snel kapot gaan? Demian, wat is jouw ervaring met het KS gedeelte?

Demian, wat is jouw ervaring met het KS gedeelte?
.
Die van mij doet het, en daar ben ik erg blij om. Maar ik heb hem ook gekocht als zijnde 100% werkend en dat is dus ook zo.
Op zich kan er bij normaal fysiek gebruik volgens mij weinig kapot gaan aan de KS, maar je weet natuurlijk nooit, maar ik denk dat vooral ouderdom de oorzaak zal zijn voor een kapotte KS.

Ik zou in ieder geval niet zonder kunnen heb ik van het weekend ontdekt. Wat een geweldige toevoeging is het. (ik zal binnekort een voorbeeltje posten) Hoewel je met een kenton de synthi ook aan schijnt te kunnen sturen, dan ben je ook klaar natuurlijk.

En die 7000 euro voor bovenstaand setje lijkt het me dubbel en dwars waard. Zo'n mooie en complete set vind je niet snel. :{

over die KS is van mij alleen maar internet-wijsheid. ik heb er vaak over gelezen en ook vaak een AKS te koop gezien waarvan de KS het helaas niet meer deed.

ik was heel erg gefixeerd op het laten modificeren van de VCS3 zodat die met cv/gate kon worden aangestuurd. dat was ook inderdaad handig en een leuke extra, maar de echte kracht van de synthi ligt voor mij toch ergens anders. maar als ik weer geld heb, zal de synthi er toch ook aan moeten geloven, want met een keyboard synthi spelen is ook lleuk natuurlijk.

die canadese set is best te doen zo, wat de prijs betreft, zolang er een mouw aan de invoer en btw te passen is. anders moet er ineens nog een kwart bovenop en kom je toch richting de 10.000 uit!

Back