AW1600 / AW16 GebruikersErvaringen.

RSB

Whoehahaha
Tja, de titel zegt het al. :kroon:

Na wat zitten te zoeken op dit forum kwam ik tot de conclusie dat er bar weinig over geschreven was.
Het geval is namelijk dat ik op het punt sta om er een aan te schaffen en niet weet of ik er slim aan doe.

Mijn vraag is nu:
-Wie heeft er een AW1600 of AW16g en hoe bevalt die??
-Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen?? :confused::confused::confused:

ff een plaatje dan maar:
aw1600.jpg

Tja, de titel zegt het al. :kroon:

Na wat zitten te zoeken op dit forum kwam ik tot de conclusie dat er bar weinig over geschreven was.
Het geval is namelijk dat ik op het punt sta om er een aan te schaffen en niet weet of ik er slim aan doe.

Mijn vraag is nu:
-Wie heeft er een AW1600 of AW16g en hoe bevalt die??
-Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen?? :confused::confused::confused:

ff een plaatje dan maar:
nadelen zijn

• klein scherm
  • moeilijk aan een computer te kopelen (16G)
  • knip en plak werk
  • geen automation
  • yamaha ( de machine)is erg moeilijk te begrijpen.

voordelen
  • je hebt alles bij mekaar (een kastje)
  • mooie adda converter
  • makkelijk cd branden
  • hij crasht niet ..on gevoelig voor virussen

Die AW16 lijkt mij ook minder interresant, die AW1600 is toch wel een verbeterde versie.

En dat moeilijk te begrijpen is ook iets waar ik een beetje bang voor ben,
ik heb een RM1x gehad (ook van Yammie) en werd daar helemaal gek van.
Wat een onding als het gaat om logica.

Jij vind iig de converters erg oke die erin zitten??
Ik heb nu een TASCAM DP01-fx/cd en dat valt een beetje tegen.

ik vind de aw16 prima voldoen. heb m ooit nieuw gekocht, weggedaan voor een pc, daarna nog s 2dehands gekocht, weggedaan voor een korg d1600, maar heb toch weer een aw16 gekocht. werkt simpel, maar ik haal ook niet teveel knip en plak fratsen uit. geluidkwaliteit is goed, effecten voldoen voor mij ook en het is een lekker alles in 1 kastje zo.

heb nog wel eens even een aw4416 gehad, dat was pas een bak, maar veel te groot en ingewikkeld voor mij. pas zat ik nog eens wat rond te kijken op ebay en die aw4416 komt af en toe voor een leuke prijs (rond 600) voorbij. dan heb je dus wel full automation, 16 channels tegelijk opnemen en nog veel en veel meer.
voor de aw16 heb ik 450 betaald, zou voor 350-400 misschien ook wel kunnen intussen. deze was erg mooi en ik wilde hem meteen. zo gaat dat.

ik vind het een aanrader.

Kheb maar een 8sporen mixer dus 8sporen tergelijk opnemen is meer dan genoeg voor mij. Ik wil gewoon de direct-outs van mijn spirit via een snake naar de AW16/1600 gaan leggen.

Ik hoop zelf een AW1600 te kunne vinden voor 500euro

Ik weet eigelijk niet zo goed wat nou het grootste verschil is tussen de AW-1600 of de AW-16g :confused:

Kheb maar een 8sporen mixer dus 8sporen tergelijk opnemen is meer dan genoeg voor mij. Ik wil gewoon de direct-outs van mijn spirit via een snake naar de AW16/1600 gaan leggen.

Ik hoop zelf een AW1600 te kunne vinden voor 500euro

Ik weet eigelijk niet zo goed wat nou het grootste verschil is tussen de AW-1600 of de AW-16g :confused:
misschien voice controle (autotune) betere pitch ..anders even vragen aan JEEDEE hier van het forum .die heeft hem en is volgens mij erg tevrede.

Die AW16 lijkt mij ook minder interresant, die AW1600 is toch wel een verbeterde versie.

En dat moeilijk te begrijpen is ook iets waar ik een beetje bang voor ben,
dit is iets wat ik niet begrijp de 00 is beter maar je weet niet wat! :D ach let maar niet op mij. :kimono:

De AW-16G is de voorloper van de AW-1600. Met andere woorden, tenzij hij hervonden wordt in een magazijn zal je niet een nieuwe AW-16G kunnen kopen.

Ik heb een AW-1600, maar die gebruik ik eigenlijk niet zoveel. Ik vind de manier van het aansluiten van apparatuur vrij ingewikkeld, terwijl het met Logic Pro allemaal veel simpeler is. Maar als je hiermee kan leven is het wel een goed apparaat.

Persoonlijk gebruik ik hem omdat de bassist waar ik mee werk een AW-16G heeft en hierdoor kunnen we makkelijker muziek data uitwisselen.

ik heb er ook een een aw1600

ik wil niks anders meer dan een hd recorder ( in de toekomst een opvolger misschien)

snel stabiel klinkt waanzinnig en compleet

Ik gebruik al sinds jaren de AW16G en ben uitermate tevreden.

Zéér goed te begrijpen (de logica)... je moet wel even wennen.
Werkt subliem (stil, snel, functies, stabiel)

Hij wordt vaak ingezet als zaal-mixer en da's super handig want je hebt alles in één apparaat :
Digitale mixer (symetrische stille ingangen)
Digitale effects (revs, compressie, noise-gates, EQ's etc.)
Pauze muziekjes draaien van de harddisk
Digitale recorden op 8 separate tracks.

Waar anderen met een 19" rack voor prut komen, kom ik met de AW16G en een multicore van 25 meter + 2 Mackie SRM450's ;)

Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen thuis in de homestudio het opname werk te doen met CubaseSX3 (kost al met al een beetje meer dan een AW)

Back