rs 7000 problemo

glennn

Nieuwkomer
ik wou een sample opnemen maar onder 'source' heb je normaal 4 opties: a/d input-stereo out-digital-optical. ik heb de eerste twee.

het expansion board is zit er wel in.. wat kan hier het probleem zijn?

en ik geprobeerd een sample op te nemen langst de a/d input maar ik krijg niets door, als ik hem op mic zet hoor ik het heel stil en bij line niets.

Is het de juiste expansion board?

de nummer aieb2 ik dacht zilverkleurig i.p.v. zwart

ja dat is hem.

het board was stuk maar is gemaakt normaal gezien, kan iemand uitleggen hoe ik dit kan testen? moet ik daarvoor iets instellen op de rs zelf om het te gebruiken?

ik heb de handleiding wel gelezen maar van het board vind ik weinig.

In principe moet alles 't gewoon doen, er zijn na installatie geen extra instellingen nodig. Kun je wel de extra outputs gebruiken? Als dat zo is, dan wordt de kaart wel herkend en is er dus iets anders mis. Weet je nog wat de eerste keer het euvel was? Zit er nog garantie op de reparatie?
Het is trouwens toch zo dat alles wat je digitaal sampelt, ook digitaal moet afspelen (dus via de digitale output)? Ik gebruik 't zelf eigenlijk nooit, dus eigenlijk heb je aan mij ook geen donder... Maar goed, als je die digitale opties niet ziet in je menu, dan moet er toch iets anders aan de hand zijn.

neen de extra outputs werken zozeer niet. en dit heb ik onder mixer ook al proberen in te stellen.

op de reparatie brief staat optische aansluiting getest, is ok.

ik heb de rs van rombraz overgekocht en ben zelf van belgie.

ik zie ze wel in het menu mixer maar ze geven gewoon geen geluid.
maar ik weet niet als dit normaal zo is maar als ik bivoorbeeld op poort 1 van het board zet komt er geen geluid uit maar wel als ik de instelling laat en het mijn versterker in de gewone output steek krijg ik daar wel geluid ook al staan de mixer instellingen op het board.

digital en optical zijn nog altijd spoorloos bij sampler..
misschien moet hiervoor iets in de optical aansluiting zitten?

ik heb de rs open gevezen en alles is ingesteld volgens de handleiding, ik geen geen beschadigt element zowel het er vrij proper uitziet.
alle outputs geprobeerd.

maar ik weet niet als dit normaal zo is maar als ik bivoorbeeld op poort 1 van het board zet komt er geen geluid uit maar wel als ik de instelling laat en het mijn versterker in de gewone output steek krijg ik daar wel geluid ook al staan de mixer instellingen op het board.

Dus als je een geluid in je mixer aanwijst op AS1 hoor je die niet als je 'm fysiek ook op de AS1 uitgang aansluit, maar je hoort dat AS1 kanaal wel over je stereo L/R uitgangen? Dat is op zich wel vreemd ja, dat hoort niet zo te zijn.
Als je gewoon een willekeurig intern (dus analoog) geluid op je AS1 output aanwijst een aansluit, gaat dat wel goed? Want ik krijg de indruk dat je gewoon iets verkeerd doet... zo niet, dan sorry... Dan moet je misschien moet je even rombraz vragen naar wat er indertijd precies mis was met de kaart en hoe zich dat uitte.

Zover ik weet moet je voor digital of optical inderdaad de digitale / optische uitgang gebruiken, je zult die niet over de analoge (L/R, AS1 t/m 6) uitgangen kunnen afspelen.

Laatst gewijzigd:
Back