Wie weet hoe je een audiotrack naspeelt in reason fruityloops of cubase

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

anthony68

Ingeburgerd
Ik heb een audiotrack van de eerste it cd waar ik gek op ben en redelijk veel mee mix. Deze is nummer 4 van de cd "take you right". Nu wil ik de beat naspelen en de geluids effecten tevens toevoegen. Maar ik kom niet in de buurt. Wie weet handige tips en truuks om dit te doen?? Ik wil een gewoone beat track maken zonder effecten en die mixen met orinele nummer. Tevens wil ik de beattempo van laag naar hoog 90-120 laten oplopen om zo hoogte punten in mix te maken. In cubase heb ik de tempoteck gewijzigt maar tempo wijzigt niet ook niet na process beatrange in reason weet ik niet hoe ik dit moet doen ook niet in fruity loops.:dj:

Je moet eerst de CD door een compressor halen en vervolgens elke bassdrum noot los knippen. Als je dan overal galm overheen gooit dan moet het goed gaan...

Sorry ik kon het effe niet laten... Wat ik bedoel te zeggen is: Niemand kan je uitleggen hoe je een track moet (na)maken. Kwestie van goed luisteren, een goed muzikaal gehoor, goede kennis van je software / instrumenten / apparatuur, handleidingen doorlezen en....veel proberen, experimenteren.

Ik heb een audiotrack van de eerste it cd waar ik gek op ben en redelijk veel mee mix. Deze is nummer 4 van de cd "take you right".

We gaan detective spelen.

- we gaan eerst naar http://www.discogs.com/
- zoek de CD op, prima te doen op zo'n zoek woordje als 'iT' (niet dus). Is het "the iT"? Is het "Club iT"? Nee, dankzij een gruizig YouTube videootje is het "iT - The Album". Dat vinden we uiteindelijk hier: http://www.discogs.com/release/263450, en je liedje zit hier: http://www.discogs.com/release/68352

Nou wordt 't moeilijker: een geluidsvoorbeeld. Shit, nergens te vinden in de persoonlijke collectie. Ook nergens op Juno.co.uk.

Probleem 1: niemand heeft dus een idee hoe het klinkt, of als ze niet verder hebben gezocht op je summiere informatie, wie het heeft gemaakt.

Oplossing 1: bij vragen over het namaken van geluiden of benaderen ervan: ALTIJD EEN GELUIDSVOORBEELD ERBIJ ZETTEN. Op je eigen webspace, op een gratis host, desnoods even gauw een clipje in Windows Movie maker maken en op Youtube hengsten met de juiste naam erbij, en dan zijn we al een hele hoop gelukkiger.

Wie weet handige tips en truuks om dit te doen?? Ik wil een gewoone beat track maken zonder effecten en die mixen met orinele nummer.
Zie oplossing 1.

Tevens wil ik de beattempo van laag naar hoog 90-120 laten oplopen om zo hoogte punten in mix te maken. In cubase heb ik de tempoteck gewijzigt maar tempo wijzigt niet ook niet
Handleiding en zoeken naar "Audio warp". Overigens zijn er betere manieren om die hoogtepunten te maken, van tempoveranderingen worden mensen op de dansvloer over het algemeen niet blij (of het moet bij Lil' Louis - French Kiss zijn).

na process beatrange in reason
Reason doet niks met audiotracks.

weet ik niet hoe ik dit moet doen ook niet in fruity loops.:dj:
Even Googlen op "FL Tempo Change" en ik kom hier terecht:
http://www.newgrounds.com/bbs/topic/852999

(het heet geen Fruity Loops maar FL Studio)

Oorspronkelijk geplaatst door Yoozer
We gaan detective spelen.

- we gaan eerst naar Discogs

- zoek de CD op, prima te doen op zo'n zoek woordje als 'iT' (niet dus). Is het "the iT"? Is het "Club iT"? Nee, dankzij een gruizig YouTube videootje is het "iT - The Album". Dat vinden we uiteindelijk hier: Various - iT - The Album, en je liedje zit hier: Blast - Take You Right

Nou wordt 't moeilijker: een geluidsvoorbeeld. Shit, nergens te vinden in de persoonlijke collectie. Ook nergens op Juno.co.uk.

Probleem 1: niemand heeft dus een idee hoe het klinkt, of als ze niet verder hebben gezocht op je summiere informatie, wie het heeft gemaakt.

Oplossing 1: bij vragen over het namaken van geluiden of benaderen ervan: ALTIJD EEN GELUIDSVOORBEELD ERBIJ ZETTEN. Op je eigen webspace, op een gratis host, desnoods even gauw een clipje in Windows Movie maker maken en op Youtube hengsten met de juiste naam erbij, en dan zijn we al een hele hoop gelukkiger.

ik heb een sample toegevoegd zie bijlage

Zie oplossing 1.

Handleiding en zoeken naar "Audio warp". Overigens zijn er betere manieren om die hoogtepunten te maken, van tempoveranderingen worden mensen op de dansvloer over het algemeen niet blij (of het moet bij Lil' Louis - French Kiss zijn).

Reason doet niks met audiotracks.

nee, reason heb ik gebruikt om de beat nate bootsen en dat is gelukt alleen ik kan er geen midi van maken voor de secencer of een audionummer te maken weet nog niet hoe ik de gemaakte beat kan laten opslaan ik heb hem met de redrumkit gemaakt hij lijkt aardig het is een standaard beat van 120 bpm en 1/4 en een effect op de 1/2 1 beat na elkaar klinkt lekker nu uitzoeken hoe ik het allemaal ga mixen voor een track heeft iemand tips?

Even Googlen op "FL Tempo Change" en ik kom hier terecht:

NG BBS — Changing Tempo In Fl Studio

kan ik niet vinden

(het heet geen Fruity Loops maar FL Studio)

Attachments

• deep inside sample371sec.mp3
    88,2 KB · Bekeken: 144
Heb je die beat gemaakt in redrum en wil je die nu in je sequencer krijgen? Oftewel heb je de stapjes 1 t/m 16 gebruikt in de redrum zelf? Zo ja rechtermuisklik op redrum en send notes to track (ofziets)

@anthony68 : Ik zou Logic kopen. FL studio, Reason en Cubase kunnen dit soort dingen niet.

Met alle respect, maar 3 softwarepakketten aanschaffen maar de prille basis niet snappen
klinkt mij zeer dubieus in de oren. Misschien een idee om je te verdiepen in deze hobby en
later terug te komen zonder de verwachting dat mensen oplossingen hapklaar in je schootje
werpen. Je andere 4 berichten vielen ook al onder het kopje "hoe, wat, en waar"

Het kan zijn dat je 12 jaar of jonger bent, dan is het je vergeven. :kimono:

... het leven van een troll gaat niet over rozen, ik heb hier een dagtaak aan ...

Laatst gewijzigd:
Wat me vaak opvalt aan vragen van mensen die net met de materie starten is dat ze een heleboel 'basics' overslaan.
De vraag die je stelt Anthony is op zich geen moeilijke vraag, maar je zou wellicht het antwoord zelf weten als je begint bij het begin, en niet ergens in het midden.

Ik vergelijk het met een vliegbrevet halen. Alvorens je de lucht in mag, weet je verdomd goed waar elk knopje in de cockpit voor dient. Weten waarvoor die knopjes dienen is belangrijk omdat je niet wil crashen. Maw, vliegen is niet moeilijk, maar je moet wel weten dat flaps in 'take off' mode moeten staan om van de grond los te komen. Met muzieksoftware is dat net zo. Hoe meer je dus weet, hoe makkelijker je zelf antwoorden kan verzinnen op je eigen vragen. Dat betekent niet dat je op dit forum geen vragen mag of kan stellen, maar ze zijn liefst van die aard dat de community merkt dat je nagenoeg alle functies van je software bijna onder de knie hebt.

Yeah right!! Waarom zouden die prog's dat niet kunnen en Logic wel?

De topicstarter wilde graag voor het lapje gehouden worden.
En ik ben, op mijn beurt, nooit te beroerd om dat verzoek gretig
te beantwoorden.

Dus mensen... als je het roze balletje met fruit ziet is het mis. :kimono:

Laatst gewijzigd:
De topicstarter wilde graag voor het lapje gehouden worden.
En ik ben, op mijn beurt, nooit te beroerd om dat verzoek gretig
te beantwoorden.

Dus mensen... als je het roze balletje met fruit ziet is het mis. :)

ik had ondertussen toch al door dat je aan het 'joken' was hoor, maar ja ik ben belg :p

ontopic: tempveranderingen (van 90=>120) vind (zonder "t" natuurlijk) ik wel wat vreemd, er zijn andere manieren om climaxen te bekomen (filter sweeps en nog vele anderen, maar dit is toch al 1 tip)

Gagarin

sjongejongejongejonge
jongejongejongejongejongejonge

Last edited by a moderator:
Mooie Rambo&Rambo immitatie. :D

:r IT -muziek bah

it muziek is gaat hoor, lekkere clubhouse van marcello!

Maar ik heb die beat gemaakt en met synth maaar moet nog perfectioneren...
luister maar...

ik heb een 4/4 beat gebuikt met op 2/4 de bassbeat en op 1/4 de tha sound alles op 120 bpm.
Heeft iemand tips hoe het beter kan?? In cooledit geeft ie aan dat de golfjes niet over een komen kwa start en eindtijd. Dus knip ik de orinele bass uit het liedje en de orginele tha...
Doen profs het op deze manier???

Alleen nog accapella inmixen met welk programma kan ik dat het beste doen en hoe??

Attachments

• tha beat 8 blok tha voor precies 1 bar.wav
    1,3 MB · Bekeken: 137
  • tha beat 8 blok met synth subtractor.wav
    2,7 MB · Bekeken: 184
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back