Voor alle liefhebbers heb ik een mp3'tje ge-attached met een opname van de OB3. Terwijl ik speel zit ik wat settings te tweaken...eerst wat met de drawbars, daarna met keyclick en percussion en de 6 (veel he !) preset geluiden en de overdrive. Let niet op wat ik speel 'cause it sucks...
Na jullie (hopelijk) geholpen te hebben met dit geluidsfragmentje heb ik nog een vraag (iemand die de OB3 goed kent kan hem misschien beantwoorden?):
Mijn module is nogal onstabiel...in het ergste geval loopt ie volledig vast, en blijven er noten hangen. In een minder erg geval vallen er lampjes in de knopjes uit, zodat je niet meer weet of ze aan of uit staan. Het gekke is dat het probleem niet aldoor hetzelfde is maar continu verandert. Het zijn telkens weer andere lampjes die het niet doen...en de volgende dag ineens weer wel. De knoppen waar die lampjes in zitten blijven echter wel goed werken!!!
Kan iemand wat adviezen geven, want ik zit hier zonder technische handleiding mij een beetje blind te staren op de printplaten...
Mijn laatste vraag voor iemand die de OB3 ook van binnen kent....in mijn exemplaar lopen een aantal ribbonkabels naar de printplaats waarop de knoppen en de volume pots, etc zitten. Waar ik me echter over verbaasde is dat de kabel die heel dicht bij de volumeknoppen loopt een prachtige connector heeft om hem makkelijk los te maken, maar dat de kabels die van de hoofdprint komen en naar onderaan de knoppen-print toe gaan rechtstreeks gesoldeerd zijn, zonder handige connector dus....Mijn vraag: hebben alle exemplaren dit? Of is dit in die van mij aangepast. Deze solderingen zijn namelijk de enigen die er niet echt origineel en fatsoenlijk uitzien, hoewel ze naar mijn idee wel goed geleiden en geen sluiting maken.
Alvast bedankt iedereen!!
Groeten,
Rutger