samples laden in de RM1X

FleK@DHR

Nieuwkomer
Mischien klinkt het heel stom,maar ik wil graag wewten hoe ik nu eens files kan laden in de yahama rm1x!...het moet toch kunnen?...het lukt me steeds niet, weet iemand hoe?,en of het wel uberhaupt kan?

Je kan SMF (Standard Midi Files) inladen en patterns/songs (ben ff het bestandsnaam daarvoor kwijt)

Wat voor files wil je inladen dan ?

sinds nooit ! het is ONMOGELIJK samples in de RM1x te laden, wel midi data waarmee je de geluidjes dusdanig bewerkt waardoor het anders overkomt/klinkt ! om samples met de RM1x te bedienen moet je toch echt een externe sampler kopen en deze aan je RM1x koppelen via midi !

of mijn A3000 sampler kopen...de RM1x kan je er mooi bovenop zetten, en het is ook nog colour-coordinated!

Olaf

ok,ik ben er noagl een leek in ;).sorry ;).maar het zou tog wel mogelijk zijn samples te laden in me midi man keyboard via cubase bv?,of een ander prog?...en olafmol...hoevel wil je voor die a3000? :)

samples in je midiman keyboard? eehh.... net zo min als dat je samples in je koffiezet-apparaat kan inladen ;)

samples kan je alleen inladen in een sampler......of een sample-player met RAM.... anyway, de A3000 die ik te koop heb is een sampler.....zit 1GB harddisk intern in voor al je sample-opslag, en heeft 64MB geheugen, dus meer dan 6 minuten aan stereo CD kwaliteit samples kan je erin laden.... tjokvol filters, effecten ed.....

verder zit er nog een SCSI PCI kaart bij zodat je via je PC samples met de A3000 kan uitwisselen, en een externe SCSI CD-rom drive waar je de meegeleverde sample-CD's mee kan inlezen...

ik verkoop de hele set samen met een Yamaha FB01 FM-synth module voor 625 euro...zonder de FB01 gaat ie voor 575 euro weg..

Olaf

ok tnx...ik zal het onthouden...tot ik weer een salaris heb =]

sp808

sp808

he flek