Wie heeft een complete OB-8 service manual?

Lt_picard

Stamgast
Wie van jullie heeft een complete OB-8 service manual inclusief alle 'engineering change orders' met gereviseerde plannen tot en met de laatste versie van de OB-8.

De service manuals die online staan zoals

http://home.swipnet.se/cfmd/synths/companies/oberheim/

en

http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Oberheim/OB-8/

zijn niet op de laatste stand.

Mijn OB-8 is één met een page 2 print, en factory midi-aansluitingen aan de achterzijde. Dit geeft aan dat het één van de laatste versies is.
De schema's van de voice boards die ik online gedownload heb, komen niet overeen met de voiceboards van mijn OB-8. Zie hieronder, één voice is afgebeeld.

Oberheim%20OB-8%20Voice%20-%20sm25.jpg

Oberheim%20OB-8%20Voice.jpg

Merk op dat U208, U209 en U210 verdwenen zijn, en vervangen door U213, U214 en T207. Er zijn nog enkele componenten gewijzigd, vooral helemaal rechts op de foto.

T207 is een extra trimmer die ik in de service manual nergens tegen kom. Net rechts van deze trimmer staat VCA in witte lettertjes gedrukt. De vroegere OB-8's hadden deze trimmer dus niet.

Het schema waar ik dit uit geknipt heb, is het schema 'PARTS LAYOUT OB-8 VOICE BOARD 1689B'. Het vermeld revisie B : 12/22/82
Heeft iemand een latere?
Ook van het schema 1682B heb ik een latere versie nodig. Dit is het blokschema van het voiceboard.

De reden dat ik dit vraag, is dat ik één voice heb die luider klinkt als de anderen. Zelfs zo luid dat het de filter overstuurt. Ik heb alle calibratieprocedures uit het servicemanual doorlopen maar ben er niet uit.
T207 bijregelen heeft geen invloed op het volume. Ik meen enkel een lichte invloed op de attack te merken.

Zoals je weet heb ik niet wat je zoekt. Wel valt me op dat alle OB-8's welke ik gehad heb (3, nu nog 2) dezelfde voicecards hadden als die van jou, ook een versie zonder de page-2 opdruk.
Ook meen ik me te herinneren dat ik volume-verschillen had en na meting was mijn conclusie dat de filter cem's de oorzaak waren. Ik heb toen nieuwe 3320's in de betreffende voices gezet en het probleem was over. Probeer eens wat cem's te wisselen met andere voicecards om te kijken of het probleem verplaatst.

Trimmers bij de vca zijn meestal voor de offset. Hiermee kun je dc-offset klik-geluiden bij snelle attacks mee voorkomen. Staan ze verkeerd, dan faalt tevens de autotune !

Service manual OB-8

Service manual OB-8

http://www.emusic-diy.org/OberheimManuals

Grappig, ik doe dat vaker en binnen 5 minuten heb ik denk ik gevonden wat jij zocht en ik kom weer op een site waar ik dan weer wat aan heb. Hoe groot is het internet eigenlijk???

Dag DenDer, de service manual die ik vindt via jouw link is onvolledig, en bevat dezelfde revisiestand B, december 1982. De schema's die ik nodig heb zitten er niet bij.

Zoals je weet heb ik niet wat je zoekt. Wel valt me op dat alle OB-8's welke ik gehad heb (3, nu nog 2) dezelfde voicecards hadden als die van jou, ook een versie zonder de page-2 opdruk.
Ook meen ik me te herinneren dat ik volume-verschillen had en na meting was mijn conclusie dat de filter cem's de oorzaak waren. Ik heb toen nieuwe 3320's in de betreffende voices gezet en het probleem was over. Probeer eens wat cem's te wisselen met andere voicecards om te kijken of het probleem verplaatst.

Trimmers bij de vca zijn meestal voor de offset. Hiermee kun je dc-offset klik-geluiden bij snelle attacks mee voorkomen. Staan ze verkeerd, dan faalt tevens de autotune !

Terug van vakantie :-), als ik wist dat je terug was, had ik het natuurlijk eerst aan jou gevraagd ;-). In de plannen die ik heb staat in de titelhoek een revisielijst, met ECO 403, 405, 406, 409 vermeld. Na deze 409 zijn er nog 32 eco's geweest. Ik kan me voorstellen dat hiervoor de schema's geupdate geweest zijn.

Ik zal de CEM3320 eens wisselen.

Back