[track] - F5

demian

Ojee
Nieuwe track van mij, genaamd : 'F5'

format : ogg
Gemaakt met : Synthi AKS, Prophet 600, Nordlead 3, JP8000.

Plezier met relaxeren.. :)

:okdan: klasse! mooi rustgevend nummer

ahhhh...lekkur, hoorde ik daar iemand zeggen "ik doe het je niet na"? ;)

wat-is-wat, qua synth? wil graag weten waarmee je de lead, de "attackloze" bas, en de backgroundpad gemaakt hebt.

Thanx mannen!! :okdan:

De pads en de lead komen uit de JP8000, de attackloze bass uit de Nordlead 3, de spacy fx arpeggio komt uit de Synthi AKS en het noiseachtige/resonance effect uit de Prophet 600.

Alles opgenomen en gemixed in Ableton live en veel gebruikt van phaser/flanger/reverb en delay uiteraard.

Synthi had ik wel herkend, maar van de pad sta ik wel te kijken; dacht dat die misschien uit de NL3 kwam.. Mooi zo'n JP!

Idd, die JP heb ik sinds kort en is echt erg fijn voor bepaalde geluiden. :)

(en niet duur.. ;) )

:okdan:

:D Damn, begint spontaan m'n gearlust weer op te spelen!!

Klinkt lekker hoor.

En misschien nog een tipje voor je. De drums (hihat met name) kan wel een tikkie meer FX gebruiken zodat het ruimtelijk meer aansluit bij de melodietjes.

En die synthi filter klinkt zo verrekeste lekker! :)

Thnx!

Ik vind dat je gelijk hebt met die fx op de hihat, misschien post ik nog een update later :)

vette track, het spaced helemaal de pan uit. Klinkt ook goed. Die JP klinkt idd erg goed... enige wat me opviel (om wat te miereneuken) is als je synth loop opnieuw begint zoals op 1:57 dat ie er dat wat hard in komt, misschien mooier omdat over te laten lopen zoals je de andere noten ook doet.. als je bergrijpt wat ik bedoel :) Maar is echt een koele track. Top.

lekker plaatje demian !

Persoonlijk zou ik de lead misschien ietsje delay geven, zodat je die aanslagen niet zo hoort. Maar dat kan ook smaak zijn.

Ik ben bezig met een nieuwe mix van deze track, meer delay staat nu ook op het lijstje.

Thanx!

Die arpeggio is echt wonderschoon! Heel hypnotiserend.. 't enige wat mij een beetje stoort is iets in de melodie.. die leadsound is verder echt wel cool, maar, je speelt een acht-maten melodie, en in die laatste maat laat je soms je nootje liggen wat ik persoonlijk heel mooi vind, maar je trekt 'm soms ook iets te abrupt weg, wat het voor mij erg onrustig maakt omdat het niet in time gebeurt.. snappie?

Lekker!

Dank!

Wat betreft die lead, je hebt gelijk, ik heb hem in 1x zonder te oefenen on the fly ingespeeld als audio in ableton zonder verdere nabewerking, ik moet hem inderdaad even opnieuw inspelen als midi en wat strakker er in leggen, 't stoort mij ook een beetje.

Wat betreft die arpeggio, daar is heel deze track mee begonnen, fantastisch geluidje vind ik dat. Ik heb er nu ook autopan op zitten waardoor hij mooi van links naar rechts en andersom loopt steeds, ik ga de nieuwe mix begin volgende week online zetten, hopelijk is ie dan echt helemaal af.

Dank je voor je feedback!

Yes! maar probeer wel die 'live' feel erin te houden hoor.. niet alles dood-quantiseren, da's zonde.

Succes!

Mooi werk Demian! :okdan:

De tip van fuse vind ik ook een goeie, met als toevoeging dat het pas echt opvalt als de bas en kick er niet zijn. Misschien ook vet om juist in die stukken het patroon v/d hihat nog eens te herzien...

Back